lørdag 24. november 2012

Litt sykt...og litt kreativt...

 

........Men alikevel godt at jeg stooorkoser meg
med mine kreative krumspring:o))

Noen av dere vet at jeg sliter med diverse smerter her og der...og ingen
dager er like...litt etter hva jeg spiser...
Frem til undersøkelsen på sykehuset som jeg ventet på i 2 mnd, måtte
jeg spise normalt.....og jeg har vært skikkelig dårlig..

Men det "værste" er at i min tilstand gikk jeg glipp av en sammenkomst
med mine tidligere arbeidskollegaer...
Jeg lå med smerter...pluss feber og et snev av influensa....

Fikk sendt en sms og meldte pass pga dette ( midt i oktober) og ba henne
hilse masse til gjengen....
Ingen sms tilbake om " det var synd" eller " god bedring"..
eller bare et " ok "
Litt merkelig, men men:))
 
Det er da jeg tenker på alle dere "fremmede" som legger igjen de
herligste kommentarer og ønsker om god bedring..
Dere er helt utrolige skjønne!!!

 

Nå som undersøkelsen er over - kan jeg heldigvis "slutte" å spise:))
Og jeg er i " toppform ":o))
Joda, jeg skeier ut av og til med ei brødskive hihi, men stort sett
går det på kjøtt og grønnsaker:))))

Vel vel vel.........
Det jeg egentlig ville vise dere er at det kan komme noe godt ut av
et tomt paralgin forte glass:)))
Det startet med at jeg heklet en serviettring...med serviettmotiv på.....Jeg
la opp luftmasker og heklet 4 rader med staver frem og tilbake.
Så sydde jeg fast motivet - som på forhånd var klar til bruk - altså
det var limt på et hvitt stoff med decoupagelim for tekstil...

Zikk-zakk sømmen gikk litt fort unna hihi:)
 men til husbruk er det greit nok:)
Et lite glasshjerte ble limt på til slutt...


Paralgin forte glasset ble lagt i glo varmt vann for å fjerne
etiketten, så limte jeg på samme motiv med vanlig
decoupagelim... og til slutt fikk det god jul bånd rundt øverst:)
Så plukket jeg inn litt granbar til glasset:)

Har en tom hostesaft flaske også som jeg hadde tenkt å bruke
men den måtte males hvit først - så da ble det dette...

Koselig når en dekker bordet og sette en liten vase med litt granbar
til hver kuvert:))
Et tomt krydderglass blir også fint vil jeg tro:)

 

Men det enkle er ofte det beste hihi:)))
eller en tar hva man har innen rekkevidde.....

HA EN FIN FIN LØRDAG DERE !!

18 kommentarer:

Anne (Moseplassen) sa...

hehe, flirer godt av det pilleglasset ditt!

Jeg tar også endel medisin, noe av det setter jeg i sprøyteform, og trekker opp fra noen små glass. Disse glassene er helt superdupre som bittesmå blomstervaser for dekorasjoner :D
- aldri så gale at det ikke er godt for noe ;)

Når det gjelder kollega og manglende tilbakemelding. Dessverre høres det der ikke spesielt nytt ut. Mange har nok med sitt, og tenker ikke over at for den syke så vil et hyggelig ord bety mye. Det er ikke kjekt å gå glipp av ting, og det er ikke kjekt når det ikke kommuniseres at en er savnet. For de savner oss ofte, men de tenker bare ikke på å si i fra!

Godt å høre at du er bedre!

LaLa`s Loft sa...

Jeg vet alt om å melde avbud fordi man ikke er i form, å det er ikke mange som bryr seg nei. Jeg har hyopteriose, lavt stoffskifte....
Godt du er bedre nå da, å flink som klarer å spise "riktig"...

Å bruke medisinglass??? Ja, kanskje jeg skal prøve på det?? Burde kunne få noe ut av det ja. Takk for tips :)

God helg :)

Trollstubben foto sa...

Hallo Janne.
Din kreativitet har ingen grenser.
Supre og gode ideer bestandig.
Ønsker deg en fin lørdag og for alt: GOD BEDRING KJÆRE jANNE.
bJØRNEKLEMS FRA MEG.

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Høres kjent ut dette med tidligere kollegaer, og hvor mye de EGENTLIG bryr seg, men vi driter i de Janne :)
Mått også melde avbud på et jubileum jeg var invitert til i forrige måned, men når en ikke kan styre hvordan dagene blir, må en mange ganger melde avbud i siste time :(

Ønsker deg mange gode dager "uten mat"
og gleder meg til flere krumspring fra kreative deg :)
Kjempelurt med disse medisin boksene :) Og så dekorativt du har stæsjet !!

Beklager sent tilbakemelding ang disse nissene, men jeg strikker ikke for å selge enda hvertfall... Må først strikke til de av barn/svigerbarn som har ønsket seg slike :) Men kanskje en gang langt frem :))) Da skal jeg tenke på deg Janne, jeg lover !!

Ønsker deg en nydelig lørdag og fin helg, og så må du bli så frisk du bare orker :)))

Klem Heidi

Mormor Inger sa...

Medisinglass finnes det nok av her i huset... dessverre... men skjønner jo nå at jeg bør ta vare på dem også :)
Mange har nok med sitt - sånn har det blitt. Ønsker deg gode dager og det er alltid artig å titte innom for å se hva du finner på å lage :)
Klem!

Drude Nygaard sa...

Hei. Du kan virkelig trylle !! Nå skal jeg gå inn å stemme på bidraget ditt i konkurransen . Godt formen din er bedre når du kan spise riktig. D

Turid sa...

Kreativiteten din er det ihvertfall ingen ting i veien med - da er det verre med dine tidligere kolleger som har tapt evnen til å bry seg.....
Kjempe stoooor ha en fin helg klæm fra mæ!

Elis lille rede sa...

For noen idèer du har, Janne! Det ble jo kjempefint med tomt Paralgin krukke. Mannen tar sånne pga ryggen, så jeg må nok be ham knaske de litt fortere, hehe. Ha en fin-fin lørdagskveld. Godt å høre at formen er litt bedre nå!

Klem fra Eli:)

LaLa`s Loft sa...

Hei igjen Janne, Jeg selger litt jeg også, bare gå på bloggen å se fb sida mi, der ligger det et album med ting jeg selger. Blandt annet pulsvarmerne du likte :)

Ha ei hærlig fin helg :)

fru. Lærum sa...

guri, hva smart du alltid kommer på :-)
likte det pilleglasset....og til hver kurvert....digger!

god bedring!

klem tone

Bodil sa...

Det er alltid like spennande å sjå innom bloggen din. Smart bruk av pilleglaset, og såå fint med lik seviettring. Ynskjer deg god bedring og ein fin kveld :)

loftkroken sa...

Ååå,så dumt du er syk Janne ♥
Smerter og annet er noe skit for å si det rett ut. Jeg kjenner igjen det du opplevde med smsen:/Når man har vært syk over lang tid,kanskje år så orker ikke folk å høre at du fortsatt er syk. Men du verden for noen blogg-venner vi har Janne ♥ Alle de varme gode menneskene er visst her inne :))
Jeg blir såå glad selv av en god kommentar ♥
SI POSITIVE/SKRIV ORD OG DET POSITIVE GROR :)
Du er jammen kreativ, morsomt med pilleglasset;)
God bedring Janne ♥

Klemmer Bente

Trine Stava sa...

Flott blogg du har :)

Har aldri tenkt på at jeg kan bruke tablettboksene til noe før :P
Så fint at du slipper å spise og bli syk, kjenner til problemet :s

Det er skuffendes når mennesker en har jobbet med og en trodde man kjente ikke kommer med noe annet enn ok, når en er syk i sånne situasjoner, føler oss ikke mye verdt da.. godt at vi kan få og gi positive tilbakemeldinger til hverandre i bloggverden:)
Håper du slipper mer vondter pga mat,
og jeg kommer til å følge bloggen din, mye spennendes her :)
klem fra Trine

Lithe sa...

Leser alle de fine kommentarene du har fått, og ser at de skriver alt det jeg ville ha skrevet ;)
Så jeg nøyer meg med å sende deg en klem jeg :D

Anonym sa...

Håper du får det bedre nå. Jeg er også langtidssykemeldt og har ikke fått en eneste melding, mail eller henvendelse fra kollegaer, eller ledere. Det er jo trist da for når en sliter i hverdagen med sykdom og smerter hadde det vært en oppmuntring at noen brydde seg. Det skal så lite til for å vise litt omtanke med andre mennesker. Men når ikke leder, arbeidsgiver, heller tar de forpliktede samtalene de skal med den sykemeldte er det trist. Ingen har det så travelt at en ikke har tid til å ta en telefon til en som trenger det. FY til alle de som ikke har empati, medfølelse, eller omtanke for andre enn seg selv!

Anonym sa...

hei! kjenner igjen situasjonen,trasig med folk som ikke kjenner ordet empati! sender en stor varm klem;) mormor

bevaremegvel sa...

Så kreativt, det ble jo bare så fint!
Ser over at alle andre har svart mye av det jeg hadde tenkt til å si, så jeg vil bare si at jeg forstår deg, og tenker på deg :)
Ha en god søndag.
Klem

Huldra sa...

Du er bare herlig kreativ! Det der kaller jeg vettug gjenbruk og redesign. :D

Det er rett og slett en kjennsgjerning at "friske folk" ikke skjønner seg på folk som er syke. Trist, men sant.
Håper du er i grei form nå som du kan holde deg unna det som gjør deg syk?

Må bare gi deg en stor tommel for den herlige puten. Kjempefin ble den :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...