onsdag 14. november 2012

Ny juletrekule på 1-2-3 og litt shoppings:))

 

Ble den ikke søt ?

Det tok meg ca 5 - 10 min å lage denne:))
- men nå hadde jeg ingrediensene innen rekkevidde da...

 

Jeg har hobbyrommet mitt i kjelleren.....og i taket i kjellertrappa har jeg
3 skap fyllt opp med julepynt...
Så da jeg var på vei ned til hobbyrommet, åpnet jeg det ene og
tok med meg disse 3 kulene (som har gått ut på dato ):))

 

Nede på hobbyrommet har jeg utstyr/verktøy som dekker
de fleste behov:))
Og kulene fikk litt hurtigtørkende sparkel rundt seg:)))

Hadde litt dårlig tid til å gjøre de 100% fine, men tenkte å vise frem
denne ideen hvis det er noen som har lyst å prøve:)
- en kan jo smøre sparkelmassen litt finere eller klumpete utover..enn
hva jeg har gjort:)

 

Mens sparkelmassen tørket klippet jeg ut et motiv
fra en serviett......limte dette på med vanlig decoupagelim..
Og til slutt festet jeg satengbånd i opphengskroken:)
Synes jo den ble nostalgisk og flott da:o))

Serviettene kjøpte jeg i fjor - og husker ikke hvor..
Men en kan fint bruke vanlig ark om du har liggende noen
fine bilder på maskinen du kan printe ut - eller klippe ut fra
gamle blader f.eks.:) bare smør på litt sparkelmasse i overgangen
fra motivet om det blir en " stygg" kant:)

 

Ellers i dag har jeg vært på shopping....
Har fått sååå mange bestillinger de siste dager at jeg gikk
tom for både det ene og det andre:))

På hobbyrommet har jeg et stort arbeidsbord med 2 symaskiner
1 til hvit tråd og 1 til grå tråd:)))
I enden eller halve bordet bruker jeg til å klippe stoff m.m. og
jeg har tendenser til å dra med meg saksen fra A til B...så nå har jeg
kjøpt meg 3 sakser til hver sin plass:)))
- det tar litt tid å fly rundt bordet for å hente saksen hver gang hihi:)

Stoffrester, tråd og serviettrester blir det mer enn nok av, så i dag
ble det et par kurver med hjem fra Jysk til "søppel":))
kurven kostet 149,- tror jeg..
På Jysk hadde de også en stor veggklokke på 60cm i diameter
som ble med hjem til hobbyrommet - kun 129,-:)))

( tid er penger )
Neida, men er jo greit å vite sånn
 nogenlunde hvor mye klokka er, jeg lever meg fort inn i
arbeidet og glemmer alt annet:o))
Og nye bånd fra Stoff og Stil........som sikkert blir til noe
fint en vakker dag:o)))

Vel vel vel, da er kaffepausen over og jeg får ned å
sy litt igjen:))
 
HA EN FIN KVELD !! 
 
( Får en del spørsmål i kommentarfeltet på gamle innlegg......men
for meg blir det enklere å svare eller være sikker på at
vedkommende får svaret jeg gir om dere sender meg
en mail.. mailadressen min står oppe til høyre:))

11 kommentarer:

Gunn sa...

Ååå de var jo super fine, er så fasinert av at noen kan finne på så mye fint:-)
Ha en fin kveld Janne
Klem

Janne sa...

Se der ja, dette var jo lurt!:))
Fine, alt du gjør blir jo alltid bra!!

Hihi, du, jeg hadde bare så lyst til å bemerke bloggen din litt, ikke noe annet:))

God klem!

Heims verden sa...

Så herlige! Gøy å få brukt noe man ikke bruker lenger;)

www.mixbiks.blogspot.com sa...

God ide, og super flot resultat !

Bodil sa...

For ein smart ide, og så flott det blei :) Takk for at du deler.

Inspirasjon fra Elin sa...

Godt tips. Synes det ikke gjorde noe at kulene ikke ble helt jevne, alt har sin sjarm. Personlig kan det fort bli litt mye farger på disse juletrærne. Godt alternativ dette!

Jatte sa...

Syns kula ble superfin jeg! Enkelt og fint tips.. takk takk!

Han en fin Torsdag,
Klemmer fra Jatte♥

mormor sa...

der ga du meg en ny flott ide;) så fine,atte! klem fra mormor

LadyLaLaura sa...

Nei å nei så fin den ble :) litt sparkel altså! Går det an å bruke f.eks glansbilder på? Jeg blir så glad når du deler sånne lure, fine og enkle ting med oss hihihi Dette klarer nok jeg også å lage :) Tusen takk! Ha en fin-fin torsdag! Klem fra meg

Veronica sa...

Takk for sist og takk for hilsen. Ser du holder produktiviteten oppe. Fantastisk! Har masse kjekk lesing på bloggen din foran meg nå! Keep up the good work!!!

Klem fra Veronica

tanja sa...

Smart og Nydelig på en gang :) Fint for meg at jeg også har slike kuler som er gått ut på dato ;)Endel av sjarmen med disse kulene var jo at sparkelen ikke var slett. Da vet jeg hva jeg skal lage til jul ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...