søndag 25. november 2012

Putetrekk med reinsdyrmotiv

 

Hei og god søndag!

I dag forsøkte jeg meg på å sy et putetrekk.......med reinsdyrmotiv
fra en serviett:)) 
(eller på kvitteringen sto det "serviett hjort")

Et putetrekk med reinsdyr motiv har svirret litt i hue mitt, så her om 
dagen "jaktet" jeg etter riktig motiv på stoffer....men fant ingenting..
Men plutselig "ramlet" jeg på en pakke servietter med dette
herlige motivet, så da var det ikke noe å lure på:)))

Servietten er først limt på et hvitt stoff med decoupagelim
for tekstil...
så ble motivet sydd fast i putetrekket med en søm jeg fant
da jeg var på leting etter zikk-zakk sømmen på
den nye symaskinen jeg kjøpte:o)))

 

Servietten har et svakt bakgrunnsmønster..så derfor "måtte" jeg
ha en ramme rundt...

Over motivet sydde jeg på en blondekant..og over den malte jeg på
et søtt fuglepar (sjablong)
og langs hele høyre side malte jeg på noen snøfugg:))

 

Vanskelig å se på bilde, men det vises bedre i virkeligheten:))
Litt etter hvordan lyset treffer..
Hvitt på hvitt er ikke alltid bra, men jeg måtte bare forsøke.........
snøfuggene skal jo være hvite:o)))

Ellers så har jeg en del bestillinger jeg tenkte å få ferdig i dag........og for
å få fortgang på den saken, har jeg skrevet ned
målene på arbeidsbordet:))))

 

I allefall de målene jeg bruker mest:))
Ideen med dette kom av at her om dagen holdt jeg på å 
klippe målbandet i to:)))
Det er jo så langt og hver gang etter jeg har målt, blir det liggende
i en haug ved siden av og litt på kryss og tvers..:)

 

Det går rett og slett nesten dobbelt så fort nå å klippe til:))

Så må jeg takke dere alle for de herlige kommentarene på forige innlegg..og
alle de herlige mailene jeg har fått om " sms og arbeidskollegaer":)
Tusen Tusen Takk!!!!

SÅ MÅ DERE ALLE HA EN SUPERFLOTT SØNDAG !!!
Her har stormen truffet land, og nå kom regnet også...så da
får jeg fortsette med å kose meg på hobbyrommet:o))

19 kommentarer:

LaLa`s Loft sa...

Så lekkre puter :) Er det ikke hærlig at vi kan bruke servietter å lim på tøy?? Dette ble kjempefint :)

Fin søndag til deg også :)

Edny sine puslerier sa...

Det ble en lekker pute, Janne! Jeg setter såå stor pris på bloggen din og all den inspirasjon du gir meg! Målemarkeringer på arbeidsbordet var lurt! Ønsker deg bare gode dager fremover, selv om du står på uansett smerter og motgang!! Klem fra Edny

Lithe sa...

Herlige puter, begge to :)
Jeg venter på stormen, den kommer vel til meg og om litt;)
Nyt dagen din med kreativite syssler :D
Klem

liven sa...

Så fin pute!!

Anonym sa...

Takk for at du deler med alle oss andre. Snill du :) Titter innom deg nester hver dag <3 Har ikke egen blogg, men håper det er ok at jeg titter på din fordet :) Tusen,tusen takk :9

God søndag og god adventstid med mye tid til koselige ting.

Anonym sa...

God søndag Janne! Ligger på føden med verdens fineste lille datter i armene og koser meg med bloggen din. :-) nydelig pute!! Ønsker meg jo som du vet, veldig disse i bloggbutikken din. :-) stor klem fra Carina

Inspirasjon fra Elin sa...

Her sett etter litt enkle dyremotiv selv til pute lagring men ikke funnet noe jeg heller. Servietten var fin, men det har jeg aldri prøvd selv.
Lur idee med å skrive tall på bordet. Det ska jeg huske til den gang jeg får meg større hobby rom. For hobbyrommet er viktig når man skal kjøpe hus. Hehe

bevaremegvel sa...

Så flotte puter! Liker veldig godt reinsdyret :) Flink du.
Så lurt med målene på bordet.
Klem

i Vinduskarmen sa...

Den var kjempe lekker!
LIKER!
Ha en finfin kveld!

Gunn sa...

De putene var kjempeflotte.
Ha en fortsatt fin kveld.

Notre-de-maison/ Gry sa...

Oj, disse har jo jeg også; takk for tips!

Mor Inger`s hus sa...

Den puta er jo bare fantastisk.

Takk for tipset :)

Klem

Jatte sa...

Flott pute!Du er råflink :)

Ha en fin ny uke,
Klem Jatte :)

Anonym sa...

Hei! :-) Veldig fint putetrekk! :-) Men det er faktisk en hjort da! ;-)

Bjørg sa...

Enig med anonym. Det ER en hjort, en skikkelig kronhjort! :-D

Janne i Fagerlia sa...

Hei Janne! Tror du kan gjøre gull av gråstein. Utrolig mye fint som ser dagens lys hos deg. Herlig pute med hjortemotiv. Likte godt den forsiktige og sarte "looken" puten har.

Linn sa...

Utrolig fin pute,den likte jeg kjempegodt!! :)
Hvor er serviettene kjøpt??

Janne sa...

Serviettene er kjøpt på Spar Kjøp.

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Puta ble kjempefin!
Fikk lyst til å prøve meg på tekstildecoupage jeg også, men det får bli etter jul tror jeg :)

Tusen takk for bursdagshilsenen jeg fikk i går ♥

Håper du har en fin torsdag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...