tirsdag 11. desember 2012

Adventstake og dorullkalender:))

 

Hei å hoppsann! 

I gårkveld dukket det opp noen reinsdyrhoder
med tall på.......hmm, det hadde jeg glemt at jeg kjøpte i fjor eller
året før:)))
Vel, da måtte jeg lage en adventstake til disse:))

Og den måtte være smal og avlang siden den skulle stå i vinduskarmen:))
Jeg fant frem litt sølvfolie og brettet det til......og det ble
så bra atte:))
Igjen enkelt og billig:)))

 

Glassbollen jeg hadde stående på benken med julekuler har nå
flyttet bort på spsiebordet........og nå har jeg
et fat med kongler her:))
Gjett hva jeg har smurt på konglene?? hihi:)))
Joda, jeg har smurt på eggehvite, og så strødd på litt sukker:))
-så ble det en dæsj med snø her også:o))

 

Ble det ikke koselig ?
En skimter også litt av det juletreet jeg lagde med hønsenetting:))
 Vinduet er i veggen mellom spisestua og yttergangen:)

 

I dag lagde jeg ferdig adventskalenderen min:)))
Den ble såååå fin atte, og superenkel å lage:))

Jeg målte omkretsen på en dorull og klippet til stoff (15 x 30cm)
Sydde på motiv fra servietter på midten (decoupage)
som jeg hadde liggende klar til bruk:))
(Serviettene er limt på et hvitt bomullstoff med decoupagelim for
tekstil og klippet til etterpå)

 

Så er det bare å sy den ene siden og vrenge herligheten:))))
I den ene siden har jeg knyttet en trippel kjerringknute:) for den skal
aldri åpnes:) og i den andre siden en vanlig sløyfe for her skal
ting å tang inni og ut igjen:))))
(det er det båndet som ble sydd fast i starten)

 

Mange nydelige motiv:)
Jeg gjorde det enkelt og skrev tallene på med
tekstiltusj:))

 

Og her i kurven med nissen ligger alle 24 stk:)))
Er ikke så veldig glad i nisser, men jeg har denne i grått/hvitt
og en kjempestor i yttergangen i hvitt/hvitt med truger:)))

På brettbordet har jeg også adventstake av forskjellige
syltetøyglass som har fått heklet trekk rundt og tall:)))

 

Fra hobbyrommet:))
De herligste julesanger med Smokie surrer omat og omat..........og omat:o)
Kransen med lys lagde jeg i fjor hihi, den er ikke helt knallgrønn, men
duger alikevel....
Den er laget av en avis som er brettet og festet til en ring...så har
jeg tvinnet thuja rundt med ståltråd og etter det tvinnet jeg
en lyslenke rundt..
Ledningen var ikke lang nok til at jeg kunne ha den på veggen, så den
ble liggende her litt på snei:o)))
Men nå spilles det jo kun Smokie ut desember.....
 så her får den ligge helt i ro:))))

HA EN FIN FIN TIRSDAG !!
 

4 kommentarer:

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Digger lystallene med reinsdyr på ♥

Adventskalenderen din var også kjempefin. Hvem er den heldige som får de gavene da? :)

Har linket til deg i dag jeg :)

Kos deg videre med Smokie!

fru. Lærum sa...

den adventskalenderen var bare helt fantastisk!....hva du kommer på ...utrolig kreativ OG flink!

klem tone

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Elsker den cden av Smokie :)))
Den er blitt spilt maaange ganger opp gjennom årene :)))

Kjempesmart kalender !!

God natt til deg fra meg
Klem Heidi

Lisa sa...

Utrolig mye flott du lager!
Dorullkalenderen var jo bare helt herlig! :D
Ha en god onsdag!
Klem Lisa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...