torsdag 6. desember 2012

Juletre av hønsenetting....

 

Hei å hoppsann:))

Har tatt meg et par dager fri fra blogging og bloggshopping:)))
for å studere og plassere rundt litt på jul/adventspynten:)

I fjor lagde jeg et juletre av hønsenetting:) men siden det er
kommet mange nye følgere her på bloggen, så tenkte
jeg at dette må jeg jo vise en gang til:))

 

Klippet av ca 40cm av rullen med hønsenetting og sydde sammen
endene med ståltråd.
og snurpet det sammen i toppen..
 
Så måtte jeg ut på jakt etter lyslenke med hvit ledning:)))
- det fant jeg + at den i tillegg hadde hvite perler..:)

Jeg la lyslenken på innsiden og tredde lysene gjennom hullene..
dette var noe skikkelig pirk og tålmodighetsarbeid pga perlene
men sta som jeg er, ville jeg få dette til:o)))
Til slutt limte jeg på litt sølvpapir med mose her og der :))

 

Dette er samme bilde som det over, men her har jeg gjort
det mørkere i PhotoScape for å vise å koselig det
er i mørket:o)))

Lysetaken ved siden av har vært en lampefot som jeg har
fjernet ledning og pæreholder på, og sprayet den hvit:)
Den kan brukes begge veier..her står den egentlig
på hode:)))

 

Dette bilde ble tatt i gårkveld...
og juletreet forsvant litt pga lyset fra stearinlysene.
Men koselig er det:))

I glassbollen foran vinduet ligger de fine julekulene i glass......
i år som i fjor og året før der:))))
Vi har hatt  kattunger de siste årene, så da får kulene
pynte opp i glassbollen:)
Nå er kattene 1, 2, 3 og 5 år, så det kan til tider gå litt villt
for seg med de to minste:)))

 

På motsatt vegg har engelen fått sin plass i år:)

Spisebordet på midten er for øyeblikket fullt av ting å tang
som skal hit og dit...så det blir dagens prosjekt:)

HA EN FIN TORSDAG !!

10 kommentarer:

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Guri så fint hønsenettingjuletreet ditt var da !!!!!
Nå satte du meg på en idè da jeg faktisk har noe hønsenetting stående :)

Tusen takk for tipset, dette må jeg bare prøve :)))

Fin torsdag til deg Janne
Klem Heidi

i Vinduskarmen sa...

KJempe flott! *LIKER*
Ha en finfin dag!

~Laila~ sa...

Så utrolig fint det var, så kreativ du er :) Kjempemye spennende her inne hos deg, takk for all din inspirasjon :)
Laila

loftkroken sa...

Super koselig Janne ♥
Bare å komme på dette da kreativ til tusen er du :))

Masse klemmer til skjønne gode deg ♥

bevaremegvel sa...

Ja, hos deg er det virkelig en kreativ verden! :)
Dette treet likte jeg veldig godt, hadde det vært opp til meg kunne vi hatt et slikt stående i stua, istedenfor vanlig juletre, men da hadde jeg vel fått "ungene" på nakken :))
Alltid morsomt å stikke innom deg :)
Fin torsdagskveld!
Klem

fru. Lærum sa...

så kult og for et kreativ sprell....du er jo helt fantastisk på det....flinke deg :-)

klem tone

Marlyn sa...

Du er en skikkelig kreativ og inspirerende person! Så stilig! :)

Kos deg videre med prosjektene dine. Det er alltid spennende å se hva det neste blir.

~Laila~ sa...

Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg :) Og ikke minst takk for at du la deg til som følger, det setter jeg stor pris på :)
Helgaklem fra Laila

Sigrid Buskerud sa...

Fantastisk flott tre. Googlet etter ideer til juleverksted for meg og min niese. Vi har lagd morhjerte inspirert av moseplassen. Så dine ideer og ble storfornøyd! Gøy, takk skal du ha! Kan du huske hvor du fikk lyslenke med hvor ledning?
Skal følge med på bloggen din videre:)
Mvh Sigrid R Buskerud

Janne sa...

Hei Sigrid!
Kom ikke inn på bloggen din, så svarer deg her..
Jeg tror lyslenken er kjøpt på Jysk..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...