fredag 14. desember 2012

Julevimpel og granbar her og der.......:))

 

Hei å hopp og god fredag!:)

Tida fyker.......og jeg fyker med så godt jeg kan..:)))
Mange idèer har jeg og mange er blitt glemt...Da er det godt å ha
gode og kreative bloggvenner å besøke som plutselig
har laget noe av det jeg har glemt hihi:))))

Vel, nå ble ikke min så fin som Bente sin - som du kan se HER, men
den funker:o)))
Stoffet er strie og det kjøpte jeg på Jula tidlig i høst for en slikk å ingenting
i tanke på å lage vimpelrekke og noen små sekker med ditt og datt:)))

 

Jeg skrev teksten først med tusj, så malte jeg med hvit
tekstilmaling etterpå - fort og galt ja:)))

Funderte litt på valg av farge på båndet til oppheng, og endte opp
med dette i natur:))

 

Og det ble jo brukbart dette da:)

Ellers så har jeg laget noen små juletrær av granbar:))

 

2 stk fikk plass i vinduskarmen på kjøkkenet sammen med
nissebarna som holder utkikk på været:))

 

Og i vasen med nissen i ytterganga kom det litt granbar......
og i kurven foran et stoffhjerte som ønsker
gjestene god jul:)
Nissen er 85cm høy og den er kjøpt på Europris
for en del år siden..

 

I stua ble det to vaser med granbar........
Det blir mer og mer dill her i heimen, så derfor skal alle
små juletrær være helt naturlige uten pynt:)))

Boksen med telys har jeg vist tidligere, men kan jo alltids vise idèen
en gang til:))

 

Jeg heklet først luftmasker somm passet til omkretsen...
så 4 omganger med staver:))
Boret hull med metallbor rundt kanten, og brettet hekletingen over..
så sydde jeg det fast med hamptau:)
Og til slutt en mini bestemorrute med glasshjerte som ble
limt fast med limpistolen...

 

Og ellers er det stille før stormen...........om den slår til da:))
Det blåser litt nå, og her ligger minstemann på 1,5 år og er glad han
kan holde seg inne i varmen..:))

ØNSKER DERE ALLE EN NYDELIG HELG !!

9 kommentarer:

Lenes blogg sa...

Mye fint her ja :) Ha en fin helg!

Beathesbokhylle sa...

Åh,så mye fint:-)Ha en super helg!

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Så herlig den vimpelen var da !!!
Likte godt at nissene i vinduskarmen vender nesen ut :)))
Her blåser det bra nå, så da er det godt å være inne :)))

Vi har fått opp listverk i stuen her i dag, og det er såå utrolig godt når de små detaljene kommer på plass :)))
Vi har tatt klosser i hjørnene, og det ble prikken over I'en !!
Mannen sitter bare og nyter arbeidet nå i kveld, med øl og sushi :)

Ha en super fredagskveld, så håper vi været passerer i rolige former :))

Klem Heidi

Notre-de-maison/ Gry sa...

Så koselig! Du er utrolig kreativ! Har lett etter strie, så takk for tips! Ha enn fin kveld, klem

Caroline sa...

Sååå fint du har pyntet til jul,koselig med granbar her og der:)
Den vimpelrekken var kjempefin,så kreativ du er!
Ønsker deg videre god helg:)
Klem Caroline

loftkroken sa...

God helg kjære mi Janne ♥

Vimplene var kjempefine og boksen din likeså :)
Nydelig engelen din er ♥ Skikkelig jule engel :)

Venter i spenning hva som dukker i postkassa ;)

Klem på klem fra meg

Velkommen til Lonni´s Verden sa...

Som altid fine billeder og god inspiration fra dig.
God 3. advent til dig.
Klem Lonni

LaLa`s Loft sa...

I dag har jeg lagt ut mine første lykter etter din frost ide, har linket til deg - kom gjerne innom å se min variant :)

Du har så mye lekkert her, helt min stil - fortsett med nydelig blogg, så skal jeg fortsette å la meg inspirere :)

JeaBHand sa...

Hei.

Jeg har tenkt til å lage en lignende vimpelrekke, men med teksten tusen takk, men også i strie. Den stria jeg har, som jeg har brukt til å lage andre ting av også, rakner veldig fort i kantene når den er klipt. Har du gjort noe med kantene her? Ser ikke ut som den rakner. Eventuelt noen andre tips til hvordan den ikke rakner?

Takk for svar

Hilsen fra Jeanette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...