lørdag 8. desember 2012

Lykt i lykt og "frostet" rose:)

 

Hei og god lørdag!:)

Jeg har ei stor lykt ved inngangspartiet.........og her om dagen
fikk den "nye" lykter inni:))
Jeg har litt respekt for stearinlys/kubbelys, det er jo så fort
å glemme lysene som er tent ute..så derfor har jeg brukt
store telys i lykter inni lykter:)))

 

Synes det ble fint både på dagtid og kveldstid:))
- og de store telysene brenner jo veldig lenge..

 

Bilde over her er tatt før det ble mørkt, så ikke helt bra
å se lysene, men det ble sååå fint i mørket:)))

 

På andre siden av ytterdøra har jeg en liten hjemmesnekret
benk som denne lykta står på..
Her har jeg satt inn et baby-middagsglass som er blitt til "islykt"
med eggehvite og sukker:))

Så har jeg et roseprosjekt gående......

 

Her i huset må jo alt prøves ut:))
Har rett og slett penslet eggehvite over og nedi hele rosen..
og så strødde jeg sukker på:))
Har gjort noe lignende for et par år siden....men da med blomstene fra
en stemorsplante..
Dyppet de i eggehvita, la de på et brett og strødde sukker på:)
og de ble sååå fine når de stivnet og lekker pynt på kaka:))

 

Om dette prosjektet blir like bra, er jeg usikker på:)) Men når
jeg først var i gang med eggehvita og sukkeret - lagde jeg et par
"frostet" blomstervaser også av tomme chillisausflasker:o))

 

Rosen har nå tørket i 2 dager og den ser veldig fin ut:)
men den må nok ha litt mer tid på seg...så jeg får følge med
å se om det blir som jeg vil ha det:o)))

HA EN NYDELIG LØRDAGSKVELD !!

10 kommentarer:

LaLa`s Loft sa...

Å den store utelykta var fin :) Har testet sukker eggehvite trikset ditt, å det ble kjempefint, blogger det snart..... Men etpar steder ramla sukkeret av etter ei lita stund, så jeg vurderer å pensle litt eggehvite over sukkeret.....

Den blomsten er jeg spendt på gitt :)

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Ble kjempekoselig ute ♥

I helgen har jeg også planer om å lage "islykter". Mange år siden sist, men takket være deg, så ble jeg minnet på det igjen :)

God helg!

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Guri så smart det var med eggehvite og sukker på rosen da :)
Lekker ble det !!
Lar du rosen tørke nå eller står den i vann ??

Hjemme alene i kveld, så da skal fjorlands biffsnadder prøves.
Hi hi :)

Nyt kvelden
Klem Heidi

fru. Lærum sa...

tipset med lykten skal jeg ta med meg ...takk!
så morsomt det ble med rosen......sitter nå og ser på min roser som står på borden..hmmmm...skal jeg prøve ;-)

klem tone

Ingrid Louise sa...

Lurt og fint med lyktene!
Blir spennede å se hvordan det går med rosen,den ser jo bare lekker ut!!
har også laget noen sånne frostede lykter med eggehvite og sukker oppigjennom...det enkle er ofte det beste!! ( For meg i allefall,hih )
Fin kveld til deg,klm ingrid l

Nennes sa...

Så vakkert :)
Elsker å tenne lys ute og inne!
Den rosen var bare nydelig.

Klem og ønsker om god helg!

bevaremegvel sa...

Du kommer alltid opp med så masse fine ideer! Det med rosen skal jeg prøve på, så helt nydelig ut :)
Flinke deg!
Ha en fortsatt fin helg.
Klem

Gunn sa...

Så lekker den rosa ble:-)det var smart å sette de lyktene inn i den store lykta.
Ha ei fortsatt fin helg og kos deg med juleforbredelsene.
Klem

Lithe sa...

Så nydelige bilder du tar :)
Ikke rart vi blir inspirert av deg!
Fin søndag!

Klem

Anonym sa...

så smart og så fint!!! skal prøve ideen med rosen;) utelyktene ble jo bare så fine,de og;D HA EN FIN SØNDAG. mormor

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...