fredag 7. desember 2012

Lyslykter og babysokker:))

 

Hei å hoppsann, plutselig fredag igjen:))

Heklet noen lystrekk til meg selv her om dagen......av hamptau:)
Etter vi fikk ny tv, så måtte jeg jo ha noe nytt dill på tv benken........og slike
lystrekk hekler en på 0,0 igrunn:))

 

Fant ut at om en hekler med lita nål til hamptauet (3), så går det
mye bedre:)) Tidligere i høst heklet jeg med nål nr 6, og da
ble det ei saftig vannblemme..

Lyslyktene passer så fint på tv benken sammen med reinsdyret og
trefatet som er Exito`s sitt:))
Den store lykta er et 2 liters Norgesglass.......

 

Når en har katter i hus, så må en tenke på plasseringen av lyslyktene, og
siden dette er Exito sin plass, så måtte jeg ha en stor lykt ved siden av:))
Han har tendenser til å strekke seg helt ut, med labbene
godt over kanten på fatet:))

 

Han er jo skjønn der han ligger:))

I dag har jeg strikket babysokker!!! Og det takket være skjønne
Karipia, som jeg besøkte i formiddag..
Hun har strikket og tovet de herligste babysokker, og har lagt
ut oppskrift:)))
Jeg ble så inspirert at jeg "løp" og fant frem garn og pinner
og satt i gang:)

 

Disse er helt ferske -  før toving...men den saken er jeg usikker
på om jeg tør å begi meg ut på:)))
Synes disse ble så perfekte at jeg tror jeg må strikke
et par til som jeg kan hive i maskinen:)))

Karipia har også strikket babyvotter og deler oppskriften...
Ta en titt innom bloggen hennes HER, hun er bare
såååå flink til alt:)

HA EN FIN FREDAG!!
 
 
 
 

 

7 kommentarer:

LaLa`s Loft sa...

ÅÅååååååååååååååå fine pusekatten, vi får en nå i kveld, å vi gleder oss som unger. Barna vet ingenting ennda, så det blir nok stor overaskelse :)

Å ja glemte lykt og sokker, litt katteorientert i dag ;)

God førjulstid :)

bevaremegvel sa...

Så fine sokker, fikk lyst til å prøve, men jeg må vente til etter jul!
Herlige katten, fått seg en fin plass der :)
Fine fredagen til deg.
Klem

loftkroken sa...

Smelt smelt, for en skjønning, også sove i et fat da , he he.Det er en som vet hva han vil dette ;)
Her ligger det en lys dott å snorker som bare det ;))
Nydelige baby sokker ♥

Ha en fin helg Janne,får ikke sendt det du vet før over helgen:/

Klemmis

Klestrollet sa...

Så fine lyktetrekk!! Jeg må bare lære meg å hekle altså, er jo så mye fint å lage!!
Katten er helt nydelig der den ligger! Snakk om å kunne kose seg!
Og ja, forstår at du synes at babysokkene var perfekt som de var, for det er de jo!!

ha en god helg!

Man tager hva man haver sa...

Haha bare herlig den katten din. :) De lystrekkene ble jammen fine du og de babysokkene ble jo bare knusebedårende.

God helg Jannemoren, lenge siden jeg har vært å kommentert hos deg nå, haha merker det at jeg jobber 100% må jeg si.

Klemmer

Gårdsjenta sa...

Så utrolig skjønne babysokker! :) hva slags garn brukte du? Tykkelsen tenkte jeg på :) har noe mohairgarn som kanskje kunne passet til dette, men veldig tynn tråd. Helt herlige lykter, og nyyydelig kattepus :) .

fru. Lærum sa...

disse lyktene ble så kule og rustikke, som jeg liker :-)
og jeg digget plassen til pusen....så nusselig!

så søte disse babysokkene var....kommer ikke til å prøve meg på de ;-)

klem tone

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...