mandag 17. desember 2012

Ny dille:))))

 

Hei å hoppsann;)

Og tro det eller ei, men nå har jeg fått helt dilla på å strikke
tøfler:)))
Har ikke fått det 100% til enda, men 
greit nok til husbruk:)
Har testet ut forskjellige garntyper og pinnestørrelse....men det
blir liksom samme greia:))

Det hvite paret er strikket i perlestrikk:))
Noe jeg ikke visste hvordan en skulle få det til før
i går:))
Har sett andre skrive om perlestrikk, og bare tenkt " så heldig
de er som kan strikke" Men etter å ha googlet, så var det
ganske enkelt - for meg som bare kan strikke rett og vrang, for det er
visst det hele - rett over vrang og omvendt:o))

 

Hele gjengen som jeg har strikket, har fått hver sin omgang i 
vaskemaskinen - og noen ble supertovet mens andre bare litt..

De hvite her har fått antiskli-matte under:))
Jeg klippet ut hjerter av en rest jeg hadde liggende og sydde
det fast før jeg sydde sammen sokken...
- så tegnet jeg med rosa tekstiltusj rundt hjertet:))
Litt vrient å sy på den skligreia, men nå har jeg prøvd
det også:))

 

Her har vi gjengen:) pluss et par som i skrivende stund
surrer i maskinen:o))
Er også halvferdig med et par vanlige sokker:)))
vanlige sokker har jeg strikket litt av, men jeg har bare kunnet hælen
og det over.....resten har blitt stygt, siden jeg ikke har visst
hvor jeg skal felle og når jeg skal begynne å felle.....men nå har
jeg overført fellingstypen fra tøflene til sokkene, og det ble sååååå bra!:))
Tenk å være så fornøyd med seg selv hihi:))))

Dette ble helt ujulete innlegg, men innimellom strikking
og toving, diller jeg litt med juleting også:))))

Ha en flott kveld dere!!
Snømengden som datt ned i helga er så å si borte vekk nå:)
Plask regn...........
Kose-seg-inne-dager pågår:)))

12 kommentarer:

Gunn sa...

Hei
Så fine de ble:-) Dette må prøves.
Ha en fin kveld Janne
Juleklem

Janne i Fagerlia sa...

Jøss for en produksjon! Lekre tøfler i fine farger :)

Lithe sa...

Hehe, jeg ler :o) For en energi du har, og så mye du får laget! Gir meg ende over.
Kos deg masse med førjulssyssler :)
Klem

Mor Inger`s hus sa...

Å så fine tøfler :)

:) Inger

Lenes blogg sa...

Nydelige tøffler!!

Bodil sa...

Så fine og gode tøfler :) Heldige dei som får dei.

Mor og datter sa...

Åååååh så utrolig fine de var!!! :)

Mor og datter sa...

Lyst til å dele oppskriften med meg ?

Rosehagen sa...

Hei;)
I kveld er første gangen jeg er innom bloggen din, tror jeg! Og jeg logger meg snart ut;) Grunnen; for en nydelig blogg du har med masse lekkert og tusen tips til et "kreativt" hode!! Dette går utover nattesøvn. Har allerede atlfor mange ideer som skulle ha vært satt ut i praksis, nå får jeg enda flere...........;)))
Men du, jeg kommer tilbake;) Tøflrnr er supersøte, vimplene passer til noe jeg har en plass i hodet;)
Ønsker deg skjønne Adventsdager;)

Klem fra Ann-M.

Monica sa...

Så flotte tøfler :)

Fikk tips om bloggen din inne hos Bente på Loftskroken. Legger meg til som følger her hos deg- for liker bloggen din godt !

Ønsker deg noen fine førjulsdager

Klem Monica

LadyLaLaura sa...

Hei :)
er som aller snarest innom for å ønske deg og dine en kjempefin jul og et fantastisk godt nytt år! Juleklem fra meg

Anonym sa...

Kan du ikke dele oppskriften? :)
www.haugumfremo.blogg.no

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...