fredag 21. desember 2012

Strikket selskapsveske:))

 

Snart jul...................og jeg kommer stadig på nye ting jeg
"må ha":)
Har vel egentlig nok av både selskapsklær og tilbehør...men alltid moro
med noe nytt:))
Til det ene antrekket jeg har kjøpt som går i gråtoner og sort
 fant jeg ut at jeg ville prøve å strikke ei selskapsveske:)))

Strikket på pinne 6 og perlestrikk til det begynnte å ligne ei veske
når jeg la det dobbelt:))
Sydde sammen i sidene og litt inn mot midten..
Plukket opp masker til hank, og strikket frem og tilbake til den
var lang nok:))
Så gikk den inn i maskinen til toving sammen med de 3
tingene som ligger under vesken..
(det er julepresang, så kan ikke vise hele og det er ikke lue )

 

Når den var ferdig tovet fant jeg ut at jeg måtte jo ha noe dill på:))
Jeg har glasshjerter i 3 størrelser, og tenkte først
å lage et peacetegn med de minste..............men det var "umulig" for
utålmodige meg:))
så det ble bare et glasshjerte på midten av peacetegnet:))

 

For å lage peacetegnet brukte jeg øredobbene som mal:)))
La de på og tegnet rundt med tekstiltusj:))

 

Til slutt ble det en kant med de mellomste glasshjertene på hver
side av hanken og ned langs sidene:)
Vesken er akkurat passe stor til det en "må" ha med seg:o))

 

I dag skal jeg strikke veske til antrekk nr. 2:)))
- når jeg får bestemt meg for fargen på den......Hvitt eller off-white..
Tror den blir hvit, for det andre garnet ble litt "gult" mot
blondene og pelsen:))

Ellers er jeg nesten i mål med gavene......bare 1 stk igjen:))
I dag skal juletreet også pyntes - må bare sy en fin beskytter til
den stygge juletrefoten:)
- og til middag blir det pinnekjøtt:)

HA EN NYDELIG FREDAG OG GOD HELG !!

5 kommentarer:

Trollstubben foto sa...

Hallo fruen
Ja du og dine ideer.
Detta blir bra skal du se.
Ønsker deg samtidig en riktig GOD JUL og et GODT NYTT ÅR.
Stro klems fra meg.

Janne i Fagerlia sa...

Du finner stadig på noe nytt og spennende. Lekker veske!

Tovepia sa...

Du kreerer de flotteste saker og ting!
Innom for å ønske deg og dine ei riktig god jul!!
Juleklem fra mæ;)

Lithe sa...

Så artig og fin veske :)
Ønsker deg en herlig jul!

Klem

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Stilig!

Ønsker deg en riktig god jul ♥
Klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...