lørdag 29. desember 2012

Vel... da blir det siste innlegg og siste sprell :))

 

Hei å hoppsann:)

Håper dere alle har hatt en fin jul og nyter romjulsdagene..
Vi feiret julen i Åseral...overnattet på hytta, men ellers var vi på gården
og ble oppvartet av svigers:))
 
Snøen lavet ned og solcellepanelet på taket forsvant plutselig......ja, egentlig
forsvant hele pipa også under snøen:))
-så mannen måtte opp og finne frem de begge.......Usj, for et vær..

Min svoger hadde brøytet med traktoren helt frem til hytta og 
fyrt opp i ovnen til vi kom - deilig, men bare 12 pluss grader inne, så vi
pakket ut fort å galt, la inn mer ved i ovnen og så i full fart
bort på gården:)

 

Da vi kom hjem.......og etter en dag med hvile, (ja for migrenen startet
lille julaften og varte i 3 dager..)
begynnte jeg å tenke på borddekkingen til nyttårsaften...for da blir vi
hjemme med utsikt over hele byen 
- om ikke tåka legger seg tykk å fæl:)

Den første ideen min var å hekle trekk til hostesaft-flasker:)
Tenkte først å ha de til vaser med litt granbar..men fant ut at det var nok
granbar rundt om i huset, så de (6 stk) ble til lysestaker:))
Kronelysene passer perfekt i hostesaft-flasker....så da tenner jeg
heller et lys for hver enkelt gjest som dukker opp:))

 

Ellers har jeg beholdt den værbitte planken til bordløper:)
"slengt" ut ei lysslynge med mikrolys på bordet.......Heklet trekk til
ei chillisaus-flaske og heklet 6 serviettringer..:))
Rundt lysestakene har jeg knyttet på gavebånd i sølv..

 

Chillisaus-flasken fikk ei sølvgrein oppi.....som for noen år siden
ble med hjem fra Skeidar...
Kostet egentlig det hvite ut av øynene, men heldigvis var det et
par greiner som var reklamasjon, så da fikk jeg den ene:))

Serviettringene fikk 3 glasshjerter på seg:))

 

Har bare prøvedekket litt:))) for å se om det blir plass
til noe mat også:o))
Så er det litt usikkert om vi blir 5 eller 7 tilbords.....Nå har jeg en
ekstra lem i bordet, men har 2 stk til på lur:))

Dekketallerkene i "zink" er fra Kid, men er kjøpt i fjor tror jeg:))
Det er forresten duken i hvitt og sølv også:)

 

I dag lagde jeg meg en ny vimpelrekke av servietter som er limt
på et hvitt bomullstoff:))
Tenkte først å lage vimplene med forskjellige engleservietter, men siden
 alt går i hvitt og grått/sølv ble det
 disse hjorteserviettene i hvitt og sølv...:o)

 

Vel, nå som dette er siste innlegg og siste sprell fra meg her
i år, så gjenstår det bare å si:

TUSEN TAKK TIL DERE ALLE SOM HAR FULGT
BLOGGEN OG LAGT IGJEN
 HYGGELIGE KOMMENTARER I ÅRET SOM SNART ER
OVER....HÅPER VI "SES" IGJEN TIL NESTE ÅR:)
......er vel fare for at det kan komme flere sprell på nyåret....

GODT NYTTÅR !!

27 kommentarer:

Nennes sa...

Lekkert :) du er så flink!

Klem

Daisys home sa...

Helt nydelig bord du har pyntet og så kreativt D :)

Ha ei fortsatt kos romjul og ønsker om et riktig Godt Nyttår til deg :)

Juleklem Sissel

Marlyn sa...

Så fint du har pynta. Dette blir knallbra! :)

Kos deg i nyttårshelga og godt nytt år til deg fra meg! :)

Marlyn

LaLa`s Loft sa...

Skulle likt å sett ditt hus, du er utrolig flink å gjøre det koselig :)

Lithe sa...

Herlig bord, og knall fin vimpel rekke :)
Ser virkelig frem til nye sprell fra deg i året som kommer!
Ønsker deg en herlig nyttårsfeiring og håper at 2013 blir et fantastisk år <3

Klem

Sologbolig sa...

Å for et lekkert bord du har dekka, stemningsfullt og inspirerende !!
Godt nyttår til deg og ser fram til nye innlegg i det nye året. Klem !

fru. Lærum sa...

kjempeflott dekket nyttårsbord!
skal pynte et selv i morgen....tror vi blir 13 stk.

ønsker deg et godt nyttår :-)

klme tone

Edny sine puslerier sa...

For et personlig og fint bord;) Du greier å utnytte alt! Tusen takk all inspirasjon du har gitt meg i 2012! Ønsker deg alt godt i 2013;)

Tovepia sa...

Jøje meg, hvor du står på..men sannelig vil dine gjester møte det flotteste bord!!
Takk for all inspirasjon dette året..vi blogges i det neste:)

Kos dæ på årets siste dager, klem fra mæ;)

Gunn sa...

Du verden så lekkert bord. ..gleder meg til å følge deg neste år.
Takk for masse inspirasjon gjennom året.
Klem og godt nyttår til deg og dine.

Anonym sa...

så lekkert bord! hadde følt meg hjertelig velkommen til det flotte bordet,og så fin en vimpelen,ja den er lekker:) du er fortsatt en av mine favoritt-blogger i det nye året;) ønsker deg et riktig godt og fredfyllt år! mormor

Caroline sa...

For et nydelig dekket bord!
Tenker dere får det koselig rundt dette bordet:)
Ønsker dere en riktig flott nyttårsfeiring!
Klem Caroline

Yulia sa...

Veldig fint og koselig!
Ønsker deg et riktig godt nytt år!

mirjamsdrøm sa...

For et flott dekket bord!
Du er utrolig flink :)
Vimpelrekken var også kjempefin ;)
Ønsker deg en fin nyttårsfeiring, så blogges vi i det nye året!
Klem Mirjam

Guro Eriksen sa...

Godt nyttår! :)

Anonym sa...

Lekkert! Du er bare så flink!!! Ønskerr deg et Godt Nyttår! :) Klem Gj. Marie

Spirea sa...

Har sittet her og bladd meg nedover bloggen din og bare smilt. Så utrolig fint du har det der hjemme, og så kreativ du er. Nydelig blogg dette.
Ønsker deg en flott nyttårsfeiring og jeg håper ditt 2013 blir et nydelig år. klem herfra

Notre-de-maison/ Gry sa...

Nydelig! ! Kjempelekkert! Håper du får en flott nyttårsaften! Takk for koselig hilsen inne hos meg! Godt nytt år!

Elise sa...

Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år:)
Klem fra Elise

Melody sa...




Godt Nytt År !

Tuppenshobbyblogg sa...

Hei på deg :)
Har fulgt med i bloggen en stund nå, og må bare si at du imponerer meg så veldig.
Alt du tar i blir til gull...:)
Gu for et lekkert bord du har dekket med de lekkreste detaljer. Rålekker vimpelrekke også.
Ønsker deg et riktig godt nyttår.

Klem fra Kjersti

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Så flott nyttårsbord!
Håper du får en fin kveld i kveld :)

Ser frem til å følge deg i det nye året :)

Godt nyttår ♥

"Mira" sa...

Så hekler eg bare og slenger ut,,,

Du får det til å høres så lett ut!

Fint blir det hos deg;-)

Håper dere får ei fin nyttårsaften, og et super Godt nytt år!

Klem,

Terese Lekang sa...

Så fint bor du har dekket og så kreativ du er. Veldig mye fint og inspirerende på bloggen din.
Godt nytt år!

Hespe sa...

Så herlige bilder du viser!!

Riktig godt nyttår til deg! Takk for hyggelig følge i løpet av året som nå ligger bak oss - gleder meg til å følge deg videre nå i 2013 :)

Klem fra Hildegunn

Anne sa...

Så flotte bilder du viser igjen Janne.
Takk for alle dine fantastiske sprell i året som er gått .
Blir alltid så glad og inspirert av å besøke deg .
Gleder meg til dine mange nye sprell i året som kommer ..
God klem fra Anne

Ingvild sa...

Nydelig nyttårsbord! Og så mange fine ting du har laget i det siste. Klarer ikke helt å henge med i svingene så fort det går hos deg:). Godt Nyttår!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...