tirsdag 8. januar 2013

Foto på lampeskjerm....og tørket rose igjen:o)))


Hei og god kveld!

Merker at jeg "styrer" med mye for tida...og blogginnleggene blir ikke
daglig dose lengre:)))
Men må man så må man:)

Lampeskjermen jeg skal vise lagde jeg for ca 2 år siden...men i dag
kom den frem i dagslyset igjen...hihi:)
Ting å tang sirkulerer av og til her i huset, og denne skjermen
brukte jeg på en annen fot nede på hobbyrommet..


Skjermen har jeg malt hvit, da den hadde en stygg kobberfarge
tidligere......så sydde jeg på et gammelt foto med hyssing.
Personene på bilde er min mor og mormor og bilde er tatt i 1942 - 1943.

 

Knappene er fra klær jeg hadde som lita:)))
Under nåla i den gamle symaskinen ligger en nylaget
nålepute:))
Den lages enkelt ved å klippe en sirkel fra litt papp, forme litt
vatt til en ball som limes på pappen og til slutt la jeg hvitt stoff og
blondestoff over....Snurpet sammen med bånd slik at det
ligner en hatt:)))

 

Egentlig tenkte jeg at jeg skulle skrive en solskinnshistorie i kveld
om "Lille Blå" som dukket opp hos oss 9 des.

Vi har vært å scannet nakken og chip nr viste seg å tilhøre
Dyrebeskyttelsen i Farsund..
De siste dager har jeg ringt og mailet og mailet...uten å klare å nærme
meg kontakt med Farsund....helt til i dag:)))

Det viste seg at de har glemt å omregistrere katten, og kunne fortelle
at den flyttet til Vennesla for 2 år siden...
Men nr og navn på eier lå hjemme, så hun skulle ringe tilbake i kveld
(det kan jo fremdeles skje da)

Blir jo spent å høre hvor den bor, for siden våre katter kjenner den godt
så må den bo i nærområde her...
Vel vel vel.........han får ligge å kose seg på sofaen et par dager til:))
for i morgen tidlig reiser vi til Oslo og Rikshospitalet...

 

........og etter hva de har meldt til vær......så pakker jeg med meg herlige
vårfarger fra heklekurven i plassen for fotoapparatet:)))
Neida, fotoaparatet blir nok med....for tåka skulle visst lette en gang:))

( Håper jeg kan slå sammen 2 solskinnshistorier når vi er tilbake:)))) )


Så litt om mine to herlige tørkede roser.........

Har fått en del mail og spørsmål om " hvordan gjør du det"
Så jeg kan prøve å forklare her..

2.des fikk jeg en stor bukett med hvite roser av eldstesønn......og
rosene ble finere og finere som dagene gikk:))
Når de var på det fineste - nesten før avblomstring, klippet jeg av
hode og fant frem en liten tynn pensel, en kopp med eggehvite 
og litt sukker.....
Jeg penslet på eggehviten overalt og passet på at den kom godt nedi.
Etterpå strødde jeg på litt sukker:)
Satt den i et eggeglass ( uten vann) mens jeg ventet på resultatet.....))
Dagen etter var den like fin...og ble rett og slett bare
helt nydelig etter som dagene og ukene gikk..

De har forflyttet seg en del gjenom jula og dillingen min..hihi og
det har de taklet bra:)))
Nå ligger de i glassklokken på et fat på spisebordet i stua........og der
tror jeg de skal få ligge i fred en stund:) 

HA EN FLOTT KVELD DERE !!

6 kommentarer:

Underberget sa...

Nydelige bilder! Jeg ble veldig beigeistet for hvordan du har pyntet lampeskjermen, gammelt bilde festet med kofteknapper - det var KJEMPESTILIG!! Søt nålepute ved den fine symaskinen. Lykke til videre med pusen! Ha en fortsatt fin dag:-)

liljasandra sa...

Så fin lampen var:) Du gir masse inspirasjon! Nydelig blogg og jeg er ofte innom deg. Så snille dere er mot pusen...Katter er fine dyr. Har en som ligner og er helt svart og ønsker meg flere katter etter hvert :)

Ønsker deg en fin dag.

Mette`s hus og hjem sa...

Heia Janne, takk for koselig kommentar hos meg å godt nytt år til deg :)

Mange herlige bilder du viser, nydelig den lampeskjermen så smart å ha på et bilde å de knappene, artig med minner på :)

Håper det gikk bra på sykehuset å at pusen kommer til sin rette eier :)

Ønsker deg ei fortsatt fin uke
Klem Mette :)

Anonym sa...

hei! skal jammen prøve å froste roser,men først en sydentur;);) ha en superfin dag! mvh.mormor

Lithe sa...

En stor bukett roser står på bordet mitt nå, skal jammen meg prøve å gjøre som deg i kveld :)
Lykke til i Oslo, og håper pus finner veien hjem igjen :D

Klem

Edny sine puslerier sa...

For en flott og personlig skjerm du har kastet lys på! Nydelig;) Håper inderlig på gladhistorie etter sykehuset. Lykke til! Deilig med vårlige farger nå. Det går i alle fall mot lysere tider nå;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...