fredag 4. januar 2013

"Frostet" rose..(oppdatering) og en gjest som ikke vil hjem:))

 

Hei å god fredagskveld!

Mange av dere husker at jeg hadde et roseprosjekt tidlig i desember..
som gikk ut på å pensle eggehvite og strø på sukker på rosen...
og prøve å tørke de med dette "griset" på:))

Jeg var litt usikker på om det ble bra, så jeg forsøkte bare med 2 stk...
men etter et par uker var rosene fremdeles knallfine:))
Bilde over er tatt 2.juledag og helt skjønne der de ligger:o)

I glassklokken er det forresten en tørket hagehortensia som har
ligget der i 2 år nå:)

 

Dette bilde tok jeg nå i kveld og slik ser den ut etter 4 uker:))
(den andre er like fin:)) )
Her ligger den og hviler på julekulene som ikke kom
på treet i år....

Hadde planer om å rydde bort jula i dag......men plutselig ble det
kveld hihi, så da får jeg gjøre et nytt forsøk i morgen:))

 

Så til gjesten vi har fått i hus og som nekter på alle
4 om å gå hjem:))

Han kom til oss søndag 9. des. sammen med den første snøstormen........
Forsiktig kom han smygende inn kattedøra:))
Våre katter lå på hver sin faste plass og sa ingenting til denne nye(?)
De sa liksom bare " hei! kommer du inn, så koselig da "
Så de kjenner han nok fra utelivet:)

 

For ellers både knurrer og freser de om det dukker opp en
fremmed katt på utsiden..

Siden været var helt ufyselig den dagen, lot vi han få bli til dagen etter..
og enda en dag....
Han er utrolig kjælen og maler bare du ser på den..
Han skjønner nok at han ikke bor her, for når våre katter spiser
sitter han og venter til alle er ferdige og gått og lagt seg før han
lusker seg frem til matskålen....men da er det middagsrester han
foretrekker og ikke kattemat (?)
Våre katter sier Usj til restemat:)) for de vet det alltid står en boks
med kattemat i kjøleskapet:))

Vi tenkte at eieren av denne kansje var på helgetur og satt kansje
værfast - siden han ikke ville hjem......
Men dagene/ukene gikk og han ville ikke hjem igjen...

Selv om han er veldig kjælen og kosete, er det ikke sikkert den
er det om en løfter på den - da kan de fort forandre seg til
en sinna tiger:)))
Men 1.nyttårsdag da den lå på sofaen oppdaget jeg at den hadde
noe i øret...jo, det sto ID:)))
Da var vi glade og tok den med til veterinæren og nakken
ble scannet....Men ut fra de opplysningene tilhørte den
dyrebeskyttelsen i Farsund...så de har nok glemt å omregistrere den...
så nå er vi like langt som i starten..

Den heter forresten " Lille Blå " og er født 20.09.2009.
Nå får vi gjøre et siste forsøk i helga på å finne eieren, ellers er jeg redd
den må ta turen til dyrebeskyttelsen her i byen for vi har
4 katter fra før av, så det er egentlig fullt her..

Om det er noen som tilfeldig er innom og leser her og som kjenner
noen i Vågsbygd som har mistet en ensfarget sort kastrert hannkatt
så send meg en mail ( janne@nesland.net )

 

Håper vi finner eieren eller en ny eier:)
for den er superskjønn, glatt og fin i pelsen...

Vel vel.. da vil jeg ønske dere alle en nydelig helg!!

10 kommentarer:

Underberget sa...

Så fint det arrangementet var med hortensia i glassklokken! Ønsker deg en fin helg:-)

fru. Lærum sa...

dyrbeskyttelsen leverer ikke ut dyr, uten å registrer hvem som får den med deg...så kontakt dem :-)

rosene var like fine :-)

klem tone

LadyLaLaura sa...

Skjønner godt at katten ikke vil dra sin vei ;) Dere har det jo så fint, og 4 nye venner har Lille Blå fått. Håper dere finner eieren og at alt går bra! Nydelige roser, helt utrolig at de har holdt seg så lenge.
Ha en superduper kveld! Klem fra meg

Edny sine puslerier sa...

Rosene er imponerende fine etter så lang tid! Du kommer nå på alt;) Håper katten finner sitt hjem;) Ha ei herlig helg!

Gunn sa...

Så lekre roser:-)

My home is my Castle sa...

Åhh så nydelige roser !!!
Dette skal jeg jammen meg prøve meg på :)
Hvordan tørker du hortensia ?? har prøvdflere ganger men de blir bare brune :(

Klem,Kari

Nanna's verden sa...

Hvor er det bare smukt!

farmor sa...

Hei Janne. Bare innom for å ønske godt nytt år, men ble helt bergtatt av din vakre rose. Dette er jammen noe jeg må prøve, den ble bare helt nydelig. Lot du den henge til den ble helt tørr?
Farmor

Monica sa...

Så nydelig Rose- det tror jeg at jeg på herme på neste gang jeg får meg noen Roser. Det var helt nydelig :)

Godt Nyttår

Klem Monica

Notre-de-maison/ Gry sa...

SÅ utrolig nydelig! Kan jeg kopiere deg? Er det et spesielt blandingsforhold mellom eggehviten og sukkeret? det ble utrolig fint altså...Brukte du pensel, eller dyppet du rosene i væsken?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...