mandag 28. januar 2013

Hot med bjørk:))))

 

...............bokstavelig talt:)))
Vi som fyrer med bjørkeved opplever at bjørka varmer opptil
flere ganger før vedkubbene havner i ovnen:)))

Den nye bjørkehylla er nå ferdig stæsjet:))
Planen for potteskjuler til eføyen var denne "bjørkepotta" som jeg
lagde for et par år siden (tror jeg...)
Den er laget av hønsenetting, så har jeg tredd i hamptau og bjørkenever:)

Men synes den ruvet litt, så den havnet på tvbenken isteden.....og her
sjekkes den nøye av minste pysen vår:)
Og den ble godkjent:))

 

Den " perfekte " potteskjuler......:))
Det ble rett og slett et Norgesglass til eføyen med bjørkenever
rundt som er festet med hampsnøre:)

 

Var veldig heldig her om dagen da jeg hentet ved, for et langt
stykke never løsnet....så det går helt rundt Norgesglasset:)
 Synes det ble ganske så koselig:))

 

På gulvet under bjørkehylla har jeg en gammel symaskin
på et brettbord......og ellers dill og dall........men i dag da sola skinte
på sitt beste, lirket jeg meg ut og plukket med meg
noen bjørkekvister fra hagen:)))

 

På stigen som står ved vedovnen har jeg hengt opp et bjørkehjerte
som jeg laget for en stund siden......
Dette er også laget av hønsenetting med bjørkenever som
er flettet inn:)
Vanskelig å se på bilde, men i dag skrev jeg " Hot" med sølv-
glitterlim på hjertet......for her kan det til tider
være ganske så hot:))))

 

Men det jeg egentlig har holdt på med siden sist........ja, jeg er hekta:)
Jeg har heklet kjøkkenkluter til den store gullmedalje:o))
Lagde først 3 prøvekluter (til høyre) men ingen av de ble så
fine som de nye hihi:)
Jeg fant jo fort ut hvordan det egentlig skulle gjøres:)

Prøvde litt forskjellige heklemåter med både staver 
og fastmasker......og jeg er sååååå fornøyd med meg selv nå haha:)))

 

Og når jeg først var i gang så fant jeg ut at jeg trengte
nye grytekluter:)))
Søndag ble det et par i lyseblått og en kjøkkenklut i samme mønster...

 

I dag ble det et sett i grått:)))
Kluten er heklet i fastmasker og annenhver gang i den fremste og
bakerste løkke.......om du skjønner (?)
Og til slutt en herlig picotkant - du verden som jeg lærer:o))

Noe av grunnen til at jeg har " grodd fast " i sofaen er at ryggen streiket
på fredag......og her sitter jeg..Aner ikke hva som har skjedd
men vondt er det:))

Nå skal jeg prøve å besøke dere alle som har lagt igjen de
koseligste kommentarer de siste dagene:)

HA EN FIN FIN KVELD !!

15 kommentarer:

Nennes sa...

Så flink og kreativ du er :)
Kjempefint!

Ååå, katter er så flotte, nydelig Pus på bilde!

Ha en fin kveld.

Klem ;)

Lithe sa...

Hmm, det var ikke dumt å ta inn litt bjørkekvister! Utrolig hva du får ut av bjørka :)
Masse god bedring med ryggen :D
Klem

Inger sa...

Så utruleg kreativ og produktiv du er! Bjørkehjarta var berre heilt nydeleg. God betring med ryggen :)

Man tager hva man haver sa...

Norgesglass med bjørkenever funker som bare det, kjempeflott ble det. Fine kluter du hekler Jeg har også fått litt dilla på kjøkkenkluter, men jeg strikker dem, holder på med nr. 3 nå Må snart ut å kjøpe mer garn.

Masse god bedring med ryggen.

Klemmer fra Kari

Edny sine puslerier sa...

Så flott det ble da! Snakk om å utnytte bjørka! Ha en hot uke;)

Karipia sa...

Så utrolig stilig den blomsterpotta ble. Du er så kreativ og flink.
Og jeg forelsket meg i det bjørkehjertet, det var nydelig:)
Flotte kluter og grytkluter har du også laget. Selv strikker jeg mine, men kanskje jeg skal prøve meg på noen heklede jeg også......morsomt med noe nytt.
Ønsker deg masse god bedring Janne, håper du snart blir god i ryggen igjen :)
Klemmer sendes sørover <3

Anette sa...

Jeg koser meg med bloggen din, mye herlig inspirasjon å hente :)Og så prøver jeg å lære litt av deg i forhold til å arrangere og ta bilder. Du presenterer produktene dine på en så utrolig fin måte, en fornøyelse å se på :)
Ha en fin kveld og god bedring!
Anette

Anonym sa...

Digger den nye hyllen og potteskjuleren din! Fantastisk! :D

God bedring med ryggen!

Klem, Inger Lise

Anonym sa...

heisann.
god bedring med ryggen din.kom deg til kiropraktor,det gjorde jeg og det gjorde susen ;) 3 behandlinger så er alt greit igjen :)
når skal dere oppover?var der fra fredag til lørdag,men synes det er veldig kaldt å være der enda.satser på fint og mildt i vinterferien :)
sees ;)

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Jeg har verken vært flink å blogge i det siste og heller ikke lagt igjen så mye spor etter meg her i bloggverden.
Det er så utrolig mye enklere å ta bilder og poste på IG (instagram)
Hvis du også er der så finner du meg under: hviteblinderogmykekarameller :)))

Nydelige kjøkkenklyter du har heklet deg *tommel opp* Du har virkelig fått dreisen på heklenåla :)))

Håper ryggen din kommer seg fort så du kommer deg opp fra sofaen :)))

Ha en strålende tirsdag Janne
Klem Heidi

lavendel mio sa...

Å så fin hylle og potteskuler, og så nydelige hekleting du har laget, du er bare så megaflink og kreativ:)
God bedring!
Klem Hanne

Gunn sa...

Hei
God bedring med ryggen di:-)
Hylla og potteskjuleren var kjempe tøff,noe helt utenom vanlig.Du et så kjempekreativ at jeg blir helt matt.:-)
Klem

Monica sa...

Så kreativ og flink du er -digger alt hos deg :)

God bedring til deg

Ønsker deg en flott uke

Klem Monica

Fru Brekke sa...

Nydelige kjøkkenkluter og grytekluter. Hvilke type garn er det du bruker?
Ha en fin fastelavenssøndag og morsdag:)
Karen

Elisabeth Torp sa...

Så fine kluter og grytekluter du hekler. Veldig søte. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...