fredag 18. januar 2013

Påske-sysler....:))

 

Ja, nå er det påska sin tur her i heimen:)))
Som nevnt flere ganger, så går tida så fort at en rekker ikke
alt en skal eller har planer om å gjøre....

På min siste shoppingsrunde i garnbutikken ble det en del
garn i pastellfarger med hjem.......og i gårkveld da jeg satt og så ned
i kurven med garn..kom jeg på at det " plutselig" er påske:)))

 

Og da begynte jeg i det små......med eggvarmere:)))
Det ble en del prøving og feiling (6stk) før jeg ble fornøyd med
lengde, bredde og i det hele tatt:))

 

På de første så økte jeg litt og litt på hver omg. men plutselig
fant jeg ut hvordan de skulle se ut:o)
Så da ble det slik:
La opp 5 luftmasker, satt i ring med kj.m.
14 staver i ringen
Så 2 staver i hver stav på neste omg.
Så heklet jeg med dette antallet til den var lang nok:)
og i siste omg (gult) heklet jeg fastmasker....1 i den første stav
så 2 i neste - og 1 i neste,  sånn annenhver....

Det blir en liten(stor) åpning øverst, men den sydde jeg igjen
når jeg festet tråden:))
Så heklet jeg med gult 20 luftmasker til hempe......

 

I dag ble det 4 stk til eggvarmere og et trekk til en lysestake
som rett og slett er en hostesaftflaske:))
Nå kan påska bare komme - er klar som et egg jeg:o)))

Neida, helt klar er jeg ikke - blir nok litt
hønsenetting/rede bygging etterhvert:o))

 

Men før det så skal jeg se om jeg kan finne ut hva jeg skal lage
med de nyeste serviettene.........og silkehjertene
jeg kjøpte i går:))

Ønsker alle som er innom her på bloggen en
GOD HELG!

2 kommentarer:

Anette sa...

Hei!
Synes du har en utrolig flott og inspirerende blogg. Mye inspirasjon å hente her for meg som har mange av de samme interessene som deg. Nå er jeg blitt ditt "faste følge" her :)
Mvh Anette

Karipia sa...

Så søte de var......og tusen tak for at du deler mønster <3
Tror jeg må lage meg noen slike jeg også i pastell rosa og lime.....som er mine påskefarger...hihi
En deilig helg ønskes deg Janne.
Stor klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...