tirsdag 22. januar 2013

Stoooor glede :))))

 

Fredag startet det som skulle bli den største gleden for ei
lita jente i nærheten..
Dere husker nok den katten som kom smygende inn kattedøra
hos oss 9.des. og fant ut at han ville bo hos oss...

2. jan. oppdaget jeg at den var id merket og turen gikk til nærmeste
dyrelege og ble scannet - de kunne fortelle at den heter Lille Blå og tilhører
dyrebeskyttelsen i Farsund - noe jeg visste ikke stemte
siden våre katter kjente denne karen...

For et par uker siden fikk jeg fatt på ei, som skulle ringe tilbake
for alle opplysningene om eier til katten lå hjemme.....
Dagene gikk uten at jeg hørte noe....
Fredag fikk jeg endelig tak i ei som sa at vedkommende jeg hadde vært
i kontakt med hadde sendt alle opplysningene på sms til meg (???)
Men jeg ringte fra hustelefonen, så den sms`n står nok enda
og stanger i husveggen:)))

Bilde over tok jeg rett etter telefonsamtalen med Farsund..men labben
lå over øret mens jeg pratet i telefonen....vil ikke høre, vil ikke høre
tror jeg den ville vise meg:))))

 

Det har jo ikke vært noe problem for oss å ha den her, men hele tiden
har jeg tenkt at det kansje sitter ei lita jente et sted og
savner katten sin såååååå..

 

Lille Blå har storkosa seg hos oss.....bortsett fra når minstemann (kattungen)
plager den med sin ville lek:))

 

Lørdag ettermiddag kom endelig den telefonen jeg har ventet på
i 2 uker......og jeg var rask på labben til å ringe eieren  som bor ca
200 meter i luftlinje herfra:)

Søndag ble den hentet, men den satt seg på alle fire med klørne ute
og nektet å inn i katteburet....stakkar.
Den første uka må den være inne for å (kansje) skjønne at det er der
den bor...så får vi se om ei ukes tid om den dukker opp igjen....

Og egentlig burde de ha ordnet med omregistreingen, for å komme
frem til dyrebeskyttelsen i Farsund er helt umulig da du enten
møter en tlf som ikke er i bruk - eller en telfonsvarer på
det andre nummeret..

Men heldigvis så ble det en stooor glede til slutt:)))


6 kommentarer:

Nennes sa...

Så flott :)
Bra noen er så snille som du, lest mye om forlatte katter....blir så sint!
Vår katt fant vi forlatt ved hytten vår i Risør en sommer.
Tynn og syk, vi skulle bare ha henne til vi fikk levert henne til omplassering siden vi har hund...
Men da kunne vi omplassere datteren vår også sa hun :)
Nå er hun fortsatt hos oss, venner med Bella og alle i huset elsker henne :)

Klem

loftkroken sa...

Ååå så kos ♥ Snill du er (men det visste jeg da ;)
Fin dag til snilleste du ♥

Klem Bente-mor

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Så flott at katten kom til rette igjen!
Men den hadde nok fått det fint hos deg også... hi-hi.. :)

Fin tirsdag ♥

Ingrid Louise sa...

Herlig historie!!
Ser at vi har friere i katteluken vår også så det flytter vel snart noen inn her også,hihi!!
Bare at stakkaren vår sitter å skjelver innenfor og lurer på hvem sitt hode som stikker inn no!!
Fiiin dag til deg,klm ingrid l

Lithe sa...

Så bra du fant eieren til slutt :)
Og synes det er supert at du har tatt deg av den i så lang tid, ikke alle som ville ha gjort det!

Klem

♥Grip Dagen♥ sa...

Kjekt å høre at katten kom til
sin eier,stakkars lille pus.
Du er nok en fin katte/dyreelsker.
Ha en fin tirsdagskveld ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...