tirsdag 26. februar 2013

D.I.Y. (som det på godt norsk heter:)))))

 

Hei å hallooooen:)

Her " koker det over " av ideer....og jeg jobber jobber jobber 
med saken(e):)
En del av det jeg har laget i det siste er til kjøkkenet som er 
under oppussing..

Potteskjuleren over her fant jeg i kjelleren...den var beige-brun-gul hihi
og krakelert...Likte formen på den, så nå er den hvit:)
Den fikk i tillegg et decoupagemotiv på og rundt har jeg
knyttet litt hamptau:)

 

Tannpirker-beholderen har også fått en omgang med malekosten og
decoupagemotiv:))
Jeg klippet først til servietten, så smurte jeg på lim på hele "tønna"
og rullet den over servietten..
For å få ut alle tannpirkerene uten å måtte til med "52 plukk opp" så knyttet
jeg stramt bånd rundt og heiset de opp:)))

 

I en annen kasse i kjelleren fant jeg to forskjellige engler som var
i plast og messingfarge...
Nå var det på tide med litt dagslys og et par omganger
med malekosten:)) 
Kunne ha sprayet de, men synes de ble
 røffere med kosten.

 

Sist fredag kom det en til kabeltrommel inn i stua......
(mannen har ikke oppdaget det enda hihi )
Og med "nytt" bord, måtte jeg jo dille og forandre litt:))

Lampeskjermen var grei nok som den var, men alltid gøy med
noe nytt og ikke minst utfordringer:))

 

 
Sy lampeskjerm har jeg aldri gjort før, og denne ble heller ikke sydd hihihi..
nei, denne er limt på:)
Måtte først teste med lys i om den virkelig ble fin:)))

 

Siden jeg aldri har sydd eller limt lampeskjerm før, måtte jeg tenke
å fundere litt.....
For å få teksten riktig vei og helst vannrett, valgte jeg å begynne nederst
og limte den fast med limpistolen...
Så klippet jeg stoffet slik at det var 2 - 3 cm igjen til kanten..
Brettet ned kanten og festet med nåler men bare i det løse stoffet..
Når jeg var kommet rundt var det limpistolen sin tur igjen:))

Jeg ble såååå fornøyd:))

 

I dag sydde jeg en ledningskjuler:)))
Taklamper med stoff rundt ledningen har jeg sett i mange
interiørblader...og tenkt at dette er lamper som er å få kjøpt med stoff på.
Men så fant jeg ut at det var jo veldig enkelt å sy:))))

Jeg klippet ei remse dobbelt så langt som ledningen og sydde den
sammen i siden fra retta:)
Så var det bare å tre den innpå og ned til lampa..
Mangler bare ledningslist i taket, men dette er på kjøkkenet og taket
skal males og nye lister rundt vinduene m.m. så dette er bare
for å vise dere:)))

 

Synes det ble knallfint jeg:)))

Det er det samme stoffet som jeg har brukt til lampa i stua...og i
tillegg har jeg sydd 2 forheng av samme stoff til kjøkkenet:)))

og ei notisbok.....

 

Eller dette stoffet er ikke sydd på men limt:))
Notisboka kjøpte jeg på Jysk..
Den hadde bånd som bokmerke og strikk rundt:))
I båndet knyttet jeg på et peacetegn jeg hadde liggende..

Ellers kjøpte jeg et fint lite skap med glassdører på Jysk til
kjøkkenet:))
og i dag har jeg limt på litt blonder på hyllene....Men det skal dere
få se når kjøkkenet er ferdig..:))

 

........og inni mellom alt og ingenting har jeg heklet kjøkkenkluter
og grytekluter:)))
Fikk et spørsmål om jeg solgte slike......og planen er der vel, men
aner ikke når jeg skal få tid til å hekle opp et lite lager:))))
Men disse ble sendt nordover her om dagen:o)))

 

Til slutt noen gode ord:))

Dette bilde lagde jeg just i PhotoScape...
og printet ut.
Skrev tekst og "limte" inn blå sommerfugler som var i png fil..
Har jo litt lyseblå detaljer på kjøkkenet...så derfor måtte
sommerfuglene være blå hihi:))

Oi oi oi, dette ble et laaaaangt innlegg, men men, gjort er gjort
og elg er elg:))))

I morra reiser vi inn til Radiumhospitalet igjen.......Yngstesønn som
skal til kontroll, så her krysses det som krysses kan:)))

HA EN FLOTT KVELD  !!!
 

10 kommentarer:

Inspirasjon fra Elin sa...

I alle dager så mange prosjekter på en gang.. Virkelig flink er du! Mine prosjekter blir det ikke noe av, har en skriver som ikke fungerer slik jeg har tenkt.. Men hos deg går alt unna på rullende bånd! Moro å se :)

Lithe sa...

phu........ Skal si du står på!
Gøy å ha noe å henge fingrene i :)
Lykke til i morra!
Klem

Edny sine puslerier sa...

Ja det må jeg si! Det bare oser kreativitet ig skaperglede av innleggene dine. Så smarte, fine og greie ting du har fornyet! Likte veldig godt lampeskjermen! Jeg går svanger med en skjerm som skal kombineres av quilting og ting fra naturen... Men lyset har ikke gått helt opp enda;) Lykke til i morgen!

Gunn sa...

Hei
Så mye fint du har laget.Den potteskjuleren ble kjempefin.
Takk for pakka, like spennende hver gang å motta noe fra deg.Jeg er kjempe fornøyd med varene:)
Klem

Karipia sa...

Wow......for et tempo det er på deg for tiden.
Så utrolig mye kult du har laget.
Likte blomsterpotten veldig jeg da. Helt min stil.
Ønsker deg en super onsdag.
Klem

Turid sa...

Her går det unna som på samlebånd , som vanlig- utrolig som du produserer.
Massse artige og lure ideer , som vi andre bloggere vet å sette pris på -takk skal du ha!
En flott onsdag og et godt resultat ønskes for sønnen .

Ingvild Spinnvill sa...

Her var det mange flotte prosjekt! Eg likte spesielt godt lampeskjermen, den vart utruleg flott.

Anette sa...

Så mye flott og spennende du har laget, skikkelig gøy å se. Mye bra inspirasjon å hente her :) Jeg er glad i engler og den du malte var utrolig søt :)
Ha en fin kveld!
Anette

Janne i Fagerlia sa...

Her var som vanlig mye fint og mange inspirerende nye idéer :)

solihjartet sa...

Å, så masse fint!!

Ja, dei gryteklutane var kjempefine!
Kan eg spørje kva garn du brukar? Nydelege fargar!
Og heklar du dei med dobbel tråd, eller berre med enkel?

Du er så flink, og ein stor inspirasjon! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...