mandag 18. februar 2013

Endelig inn i varmen........

 

..........Og da ble det plutselig litt forandring på pynten:))))

Denne stolen har ligget å svirret i bakhode en stund...Men pga snø
og enda mere snø, har den ikke fått kommet inn før i dag..
Bedre sent enn aldri hihi, for den begynnte å bære preg av å ha stått
ute et par år:)

Planen var å male den hvit.........men plutselig kom jeg på
at jeg hadde et fat med samme grønnfarge som stolen
rundt kanten:))

 

Har vel egentlig aldri tenkt på å bruke et slikt fat
til telysglass og lysestaker.......men det ble veldig fint:)

 

Kommer det en ny farge i hus, så må jeg liksom ha et par ting eller to
i samme farge........merkelige greier:o))

 

Jeg har også en "potetbolle" i samme mønster - den havnet
i kurven:))) Og da tenkte jeg at jeg kunne ha disse
fruktasjettene - 12 stk også oppi her da de går i samme farge som
blomsterpynten på bollen og fatet:))

 

På andre siden av lysfatet har jeg flyttet inn vasen fra stua med
bjørkekvister som spirer for fullt:))
Rammen kjøpte jeg på Kid for lenge siden, nå er den
 blitt hvitmalt men mangler fremdeles det "perfekte" bilde hihi.. ting tar tid:)
Speilrammen var i gull for noen år siden, så ble det hvitt, men for 2 - 3
år siden fikk jeg dilla på chromspray, og slik er det akkurat nå:))

 

Og her er hele min lille krok i den innerste gangen:)
Hylla over ramlet ned da jeg skulle tørke litt støv........og slike
patenter med hull bak i knekta er det verste jeg vet, så da jeg skulle
skru den opp igjen, kom jeg på at yngste sønn
har en 3D printer:))))

 

.........så han printet ut et par mini knekter til meg:)))
Den maskinen er helt utrolig!
.....og hylla sitter som støpt fast på veggen:o)

 

Når jeg var ferdig med dillingen min.........synes jeg dette
bilde/skiltet hadde for store kontraster....så det fikk en omgang
med " Jannes spesial " :o))
Det henger på veggen helt til venstre for skapet i gangen.
Og ellers funderer jeg på om jeg skal male zinkhusene
på hylla hvite....

Hva mener du ?

 

Og helt til slutt et bilde fra yttergangen.......
Jeg står ved ytterdøra, og det første en ser når en kommer hit
er min nye stumtjener:))
Ha doble knagger på veggen ved siden av døra, og ei
knaggrekke som du skimter litt av til høyre i bilde.......men de
blir sjeldent brukt..
Så i morra blir det en liten forandring igjen i yttergangen...må ta
det når "katta" er ute tror jeg:)

Men det beste med morradagen er at vi skal hente
panelplatene til kjøkkenet:)))))
Blir såååå spent dette, for jeg har alltid sverget til ekte panel med
den jobben de har med seg - kvistlakk, grunning og et par strøk maling....
og nå kommer de ferdig malt i en bredde på 60 cm:o))))

Vel vel..
DA ØNSKER JEG DERE EN GOD KVELD (det som er igjen)
OG EN NYDELIG NY UKE !!

5 kommentarer:

Nennes sa...

Så flott :)
Stolen ble kjempefin, skiltet også, flink du.

Klem :)

Ingvild Spinnvill sa...

Eg har lest bloggen din ei stund, men aldri fått meg til å legge att kommentar. Må berre seie at du lagar utruleg mykje flotte saker, og alle bileta du syner av heimen din er verkeleg til inspirasjon!

Lithe sa...

Så spennende med oppussing på kjøkkenet! Vi har i hele underetasjen ferdigmalte panelplater, genialt og enkelt. Gleder meg til å se hvordan det blir hos deg :)

Klem

Edny sine puslerier sa...

Så koseleg det er å bruke gammelt servise på annen måte. Gangen din er bare så koselig og full av detaljer;) 3D-printer har jeg aldri hørt om før, så det måtte jeg sjekke ut. Du verden at det går an!! Og sinkhuset; Så flink du er å fornye, så kan du male det hvitt først, -og så i en annen farge når du ønsker forandring;) Ha det godt;)

Karipia sa...

Så hyggelig når gamle ting kan brukes på nye og spennende måter.
Likte godt den grønnfargen du har brukt. Og jeg digger yttergangen din. Den var utrolig flott. Veldig moro med den stokken.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...