fredag 8. februar 2013

Endelig tilbake:))) og NÅ blir jeg:)))

 

Hei å hoppsann dere:))

Oi oi oi, som tida går........Snart 2 uker siden sist jeg var innom her...
Hva jeg har gjort siden sist ? Jo, jeg har nesten satt hele
huset på hue hihi:))
Kommer bilder ut puljevis etterhvert:)

Men han som endelig er tilbake (etter sin mening) er " Lille Blå "
Jeg fikk tak i eieren for en stund siden og tenkte at alt var nå i
skjønneste orden......
Men for en uke siden kom den til oss igjen....eieren har holdt den inne i
nesten 2 uker....og samme dag som den ble sluppet ut, kom den til oss..

 

Eieren kunne fortelle at mens han var hos de viste han tydelige
tegn på mistrivsel... Ikke ville den spise og den hadde
spydd en gang...bare lå og mistrivdes - stakkar...
Så kom spørsmålet : Vil dere beholde den ? for de ville jo katten
sitt beste:)))
Så nå ligger den og stoooorkoser seg hos oss i sitt nye hjem )))

 

Ryggsmertene som kom snikende sist satt seg skikkelig fast:) og etter at jeg
postet forige innlegg, kunne jeg ikke røre meg.. Det var som 5 kniver
som stakk nede i ryggen bare jeg blunket nesten:))
Men dagen etter var jeg mye bedre og jeg ble snikende bedre og bedre
som dagene gikk....

Det var da jeg ble litt hyperaktiv og fikk lyst til å rydde, forandre, male og snekre:)))
Jeg startet med kjøkkenet.......Kaffemaskinen fikk ny plass og min vårfarge
som er lyseblå dukket opp litt her og der:))

 

For en ukes tid siden var jeg på shopping:)) Og da fant jeg
bl.a. en MÅ HA klokke til kjøkkenet:))
Jeg byttet ut den jeg hadde i stål........og det var da jeg oppdaget
at veggen eller tapeten i kjøkkenet var " godt ut på dato ":)))
- mannen var enig:o)
Jeg så for meg hvitmalt panel til den fine klokka, så nå har mannen
ordnet den saken... dvs broren:o)))
og i løpet avv helga blir det vel en tur ut med tilhengeren :))))

 

I dag er det badet som har fått litt forandring.......
I vasen pleier jeg å ha lerkegreiner om høst/vinteren men i dag
fikk den 2 kirsebærgreiner - kunstige:))))
På håndkleholderen har det kommet et par interiørblader... greit
om en skulle ta seg tid til å ligge i badekaret, så henger de iallefall
innen rekkevidde:o)))

 

Og mens jeg rydder, vasker og diller kommer jeg stadig på
noe nytt.... ... ting tar tid :))))
For jeg måtte jo hekle et trekk til denne flasken med munnskyllevann:))))

 

Men det jeg har brukt mest tid på er stua.........Dette bilde ble tatt
i dag, så nå ser det ikke så aller værst ut:))))
" hele" sofaen har vært innom vaskemaskinen..........Jeg forsøkte
først med et trekk og det ble som nytt :)))
Når jeg kom til pute nr. 5 dukket det opp en lapp med vaskeanvisning...og
der sto det at den ikke tålte vask!

Men som sagt, nå er alle 11 putene vasket og jeg har fått " ny " sofa:))))
( jeg håpte litt på at de skulle krympe...for jeg har litt lyst på en grå hjørnesofa) 

 

Til slutt en enkel idè til fjernkontrollene:)))
Har en " for mange" bokser, så blir det jo fort for mange
fjernkontroller også, så da er en fin kurv med tøyserviett til lokk
en grei løsning :))

ØNSKER DERE ALLE EN GOD HELG !
 

17 kommentarer:

Nennes sa...

Koselig at du tar vare på Pusen da :)
Flott med trekk på den flasken, er jo ikke pen som den er, nå var den flott!

Ha en fin helg.

Klem

Anonym sa...

Så fint at pus fikk det bra til slutt. Du har et godt hjerte og takk for at sånne som deg finnes.
;o)

Man tager hva man haver sa...

Og pling der fikk jeg en idè til den store flasken med ansiktsvask som jeg har på badet. :) Godt du er tilbake Janne og godt at helsen er bedre. Gleder meg til å se hva dere har drevet på med.

En aldeles nydelig katt da, så fin og blank i pelsen. Tydelig den føler seg hjemme hos dere.

God helg klemmer

Gunn sa...

Hei på deg, godt at du er tilbake igjen, var redd du hadde blitt klein.godt at ryggen er bedre.
Smart med det trekket til flaska.
Ha ei fin helg:-)
klem

liven sa...

Heisann
Katten var nå så søt, vanskelig å motstå denne karen!
Som du står på og ordner!
Pass på ryggen da...og god bedring :)

lavendel mio sa...

Nydelig pus,men så elsker jeg katter og da:)
Så lekkert trekk på flasken du har heklet, du er en hekleekspert:)
Ha en fin kveld!
Klem Hanne

Yulia sa...

Velkommen tilbake Janne!!!Så fine bilder og som alltid masse fantastiske ideer. Jeg liker best denne med fjernkontroller. Og lurer på om den boksen under boret. Har du laget dette selv???
God kveld videre og god helg!!!
PS: For en søt katt du har!

Mira sa...



Herlig bilde av lille Blå på sofaen.

Skjønner godt den vil bo hos deg.

Godt ryggen din blei bedre.

God Helg! Klem,

Mor Inger`s hus sa...

Lille Blå er jo helt skjønn - og så bra at den fikk bo der han helst vil være.

Skal si du har nytta tida godt - er jo så herlig når en får tatt en skikkelig sjau i huset

Klem

Janne sa...

Hei kjære Janne!
snakk om lenge siden, hehe, du er ikke alene! Godt å hilse på deg igjen, har selv vært litt fraværende i det siste, men er back in bissenisse nå;-)))

Alt vel?? :-)
God klem, og god helg!

Anette sa...

Katten har valgt dere, det er et kompliment :)Det er et vakkert dyr dere har fått i hus :)
Ha en fin helg, tobente og firbente!
Anette

Terese Lekang sa...

Det ser ut til at pusten liker seg veldig godt hos deg :)
Veldig mye fint du har ordnet, så det er jo ikke så rart. :)
God helg!

Anonym sa...

godt å ha deg tilbake;) boksene ser så fine ut,laget de og? ha ei toppers helg!!! klem mormor

Lithe sa...

Fint du er tlbake :)
Og gratulerer med ny pus ;)
God helg til deg! Klem

Bodil sa...

Nydeleg pus, og så kjekt at den fekk flytta tilbake :) God helg.

Lise Halager sa...

Hvor har du bare haft travlt :o)
Du bor så hyggeligt.
- Det synes katten åbenbart også. Det er det skønne ved katte. De er deres egne og vil selv bestemme.

Ha en rigtig dejlig weekend.
Mange hilsner fra DK

Sologbolig sa...

Godt at du er tilbake igjen. Flotte bilder hos deg. Ha ei flott helg !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...