onsdag 13. februar 2013

Foto på glass og nymalte albummer....:))

 

Hei å hoppsann:)

Er det noe jeg har mer enn nok av i hus, så er det bilder og 
stygge albummer:))
Noen av de gamle sorthvitt bildene har jeg
 til pynt i Norgesglass...

 

Men disse stygge albummene som en gang i si tid var nydelige hihi:), tror det
var en gang på 80 - 90 tallet at de fargene var inn:))
- har jeg de siste årene gjemt langt inni et skap i kjelleren...men nå som jeg er
i mer enn full gang med rydding, sortering og helst ikke kasting, kom disse
frem i lyset.......
Jeg har en smal sjenk/reol i spisestua som er vanskelig å pynte... den er nok
beregnet til å ha bøker i, men jeg er ingen lesehest, så da blir det litt
vanskelig:o)))

 

Fotoalbummene passet perfekt i nederste hylle......så da var det frem med
maling og kost:)))

 

Noen av albummene hadde "gravert" inn " foto album " som ble synlig
etter maling, så derfor skrev jeg i samme spor på de, og på de andre 
ble det tjo hei skrift:)))
Nederst har jeg skrevet årstallet, så blir det enklere å finne frem:o)

 

7 album i hver av de nederste hyllene - om det ble fint er det
nok delte meninger om...men alt er bedre enn å ha de
fremme i rødt, grønt og blått:o))
Er ikke helt ferdig å dille i de andre hyllene....ting tar tid :o)))

 

Norgesglassene med foto sto først nede i hylla, men i dag kom
de opp på " sølvfatet" :))

 

Innimellom rydding og dilling, slapper jeg av
med litt hekling........og på mandag ble
det en heklet suksessterte:))))
 - og jeg er godt i gang med kake nr 3:o)

HA EN FIN FIN DAG !!

17 kommentarer:

Bente sa...

så lurt og male de hvite! Den ideen skal jeg ta med videre!:o)

Lise Halager sa...

Det var dog en fantastisk idé med at male fotoalbum. Jeg har også en stak liggende - i blå :o)
De er gemt på loftet. Synd og skam at gemme minderne bort, for de er hyggelige at sidde og bladre i.

Tusind tak for inspirationen - måske mine også snart kommer frem fra gemmerne :o)

Kh Lise

LadyLaLaura sa...

Heia Janne :)
Så fint det ble med hvite album. Malte du bare bak på dem, eller malte du hele albumene? Det ble i allefall fint i hylla. Elegant vil nå jeg si. Ha en fin kveld videre.
Klem fra Laura

Anonym sa...

Smart idė!!
Tenker du som er en racer på heklinga, lett hadde hekla trekk til dem også ;-)

Ha en fin kveld!

Nennes sa...

Såååå smart og ikke minst lekkert!!!

Ha en flott kveld!

Klem :)

Edny sine puslerier sa...

Du slår til med nye idéer igjen! Det ble jo kjempestilig;) Skriften pyntet opp.

Janne i Fagerlia sa...

Denne terten må være den mest kalorifattige kaken i verden :)

Gunn sa...

Hei
Å det ble kjempelekkert å male de hvite, nok et flott tips å ta med seg:-)
ha en fin kveld fortsatt:-)
klem

Anette sa...

Veldig lurt, jeg skal jammen meg gjøre det samme. Har et utall gamle fotoalbum i aldeles skrekkelige farger. Takk for gode tips :)
Anette

loftkroken sa...

Hei og hopp

Har fullt av slike 90-talls fargede albumer :// Såå lur du er, smarteste jeg vet om ;))
De kakene dine var aldeles nydelige ♥♥ Alt du finner på,imponert :))

Klem på krem Bente

Velkommen til Lonni´s Verden sa...

Jeg synes det pyntede på dine bøger. Jeg har selv fotoalbum fra den samme tid. De er gemt væk.
God idé med foto i glas.
Tak for at du deler.
God dag til dig.
Klem Lonni

Anonym sa...

atter gode ideer;) bilder på glass! smart!!! male album,ingen dum ide;)fine,ble de! ha en fin dag! klem mormor

h.espe sa...

Åhhh, så utrolig flott det ble med de malte fotoalbumene - dette var en utrolig god ide, som jeg muligens må prøve ut :)

Fin dag videre til deg!

Engler, ull og lavendel sa...

Utrolig god ide. Jeg har en del sånne album jeg også i ulike farger :)
Koselig blogg med mye flott håndarbeid du har. Jeg har lagt meg til som følger, og kommer gjerne på besøk flere ganger.
Klem fra meg

bevaremegvel sa...

Så flott ide! Jeg har også mange av disse albumene, men de er så klart stuvet vekk i skap. Kanskje jeg skal gjøre som deg? Det er jo så koselig å bla i gamle album, og er de framme er det lettere å gjøre det :)
Ha en fin fin fredag.
Klem

liven sa...

Zu for en cod ide....nå ble de bo riktig så fine og dekorative! Har en bunke av disse jg også :
Ha en fin helg :)

Sologbolig sa...

Det var en lur ide. Ha mange albummer i de fargene eg også. Tro eg låner ideen din!!?
Ha ei fin helg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...