onsdag 20. februar 2013

Fra krittavle til kakefat på badet, og neste prosjekt midt i mellom:)))

 

Hei å hoppsann igjen:)

Først må jeg beklage såååå mye at jeg ikke har rukket å besøke
dere.....håper nesten på mindre kreative dager:))
Og tuuusen tuuusen takk for herlige kommentarer dere gir!

Jeg har siden sist hatt "100" ideer i hode, noen små og noen store.......men
selv de små tar det litt tid med:))

Sist fredag kom jeg på en ide om å male en tavle rett på veggen.......
eller jeg malte den rett på garderobeskapet i yttergangen:))
Fant først frem ei "gullramme" som ble malt hvit.
Så målte jeg opp størrelsen og maskerte så på skapet.
Malte med tavlemaling inni.
På rammen boret jeg hull for skruer til å feste den med, og en
øyekrok med hampsnøre til krittet.

 

Nå henger den midt i "veikrysset" og lett synlig fra alle rom en
skal ut eller inn i:)))
Ideen startet med at jeg måtte skrive en beskjed til sønnen, og den
skrev jeg på en for liten lapp, og hadde problemer med
hvor jeg skulle legge den for at han skulle se den hihi:))

 

Her om dagen da jeg skulle ut i hagestua å hente noe, oppdaget jeg dette
herlige etasjefatet:))  Og det måtte jo bare med inn - på badet:))

 

Ja, hvorfor ikke:)
Planen videre er å kjøpe deilig og vellduftene såper......nå er det bare
pyntet med hotellrom-saker:))
og på nederste fat et par heklekluter....

 

På hylla under har jeg dorullene i ei gammel "bøtte" aner ikke hva den er
brukt til, men den er fra svigers så det burde jeg finne ut av:)))
Ei lita zinkbalje til ekstra håndklær:)

 

Neste prosjekt midt i mellom........ yttergang og badet:)
Som dere ser av datoen på bilde så malte jeg en sort "løper" i trappa i 2006.
Det året da "alt" her i heimen var i sort hvitt, bortsett fra kjøkkenet
som var i grått:)))
Så farger og kontraster sirkulerer...............:o))
Trappa var i furu.....så jeg malte den først i caffelatte, så maskerte jeg 
der løperen skulle være:)
Og det "værste" er at den er malt med vanlig interiørmaling for vegg:))))

 

Litt over 6 år etter ser den slik ut:))
Ikke mye slitasje på den sorte veggmalingen her.
 
På trappestolpen er det servietter (decoupage) som jeg også
lagde/limte på for 6 år siden...
Prosjektet mitt nå er å fjerne serviettene og male hele gelenderet i hvitt
og løperen i trappa skal bli grå:)))

Ellers er det kjøkkenet vi holder på med.....men med full jobb, så blir
det kveldsprosjekt dette...og mannen står ute og sager........og
plutselig er det mørkt....Men det går fremover:))

Jeg har også et stoooort prosjekt nede på hobbyrommet......igjen:o)))
.......og noen nye ideer til badet.........og yttergangen.....og stua..
I stua blir det et par natur-prosjekter - et med hjul og et med trinn:o)))
For bare se etterhvert hva som blir ferdig først:))

HA EN FIN FIN KVELD DERE !!

11 kommentarer:

Nennes sa...

En kreativ dame du :) flink!

Klem

Solstrålå sa...

Janne,du Janne,,,,♥
Nå er det lenge siden jeg har vært i bloggeland.Men i kveld stakk jeg innom yndlingsbloggen min.Og her er det et yrende liv,,,jeg er og blir helt satt ut av alt det herlige og sprudlende du serverer.
Tusen takk for at du er den du er!!
Klem fra Sol

fru. Lærum sa...

herregud å du er i siget....ble helt sliten selv, men så morro!
Glede meg til å følge med på prosjektene dine :-)

klem tone

Gunn sa...

Hei
Gleder meg til å se prosjektene din,kreativ du:-)
Kjempelurt med den tavla.

International Directory Blogspot sa...

Hello!
After visiting your blog, I invite you to join us in the "International Directory Blogspot".
"International Directory Blogspot" It's 165 Countries and 8790 Websites !
Missing yours join us
If you join us and follow our blog, you will have many more visitors.
It's very simple, you just have to follow our blog, enter your Country and your blog url in a comment, and you will be automatically integrate into the Country list.
We are fortunate to be on the Blogspot platform that offers the opportunity to speak to the world and to share different passions, fashion, paintings, art works, photos, poems.
So you will be able to find in different countries other people with passions similar to your ones.
I think this community could also interest you.
We ask you to follow the blog "Directory" because it will give you twice as many possibilities of visits to your blog!
Thank you for your understanding.
Please follow our blog, it will be very appreciate.
I wish you a great day, with the hope that you will follow our blog "Directory".
After your approval to join us, you will receive your badge
We ask that you follow our blog and place a badge of your choice on your blog, in order to introduce the "directory" to your friends.
Regards
Chris
I follow your blog, I hope it will please you
To find out more about us, click on the link below:
http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Hei Janne =)
Nå er det lenge siden jeg har lagt igjen noen spor...jeg er en "sløvas" de lux på kommentarer! I know it!!!!

Du er like kreativ og gjør så mye spennende, gud jeg misunnner deg din energi! Du bobler over av GODE ideèr !
Håper at det står bra til med deg og dine.
Her hos meg går det i sin vante gang!

Ønsker deg en fin kveld og god helg i morgen !

Gode klemmer til deg!

Janne i Fagerlia sa...

Du tar nesten pusten fra alle og enhver med alt du greier å få gjort. Alltid spennende her hos deg. Du er en stor kilde til inspirasjon :)

Karipia sa...

Jeg skjønner godt at du ikke har tid til å ta en bloggrunde ja Janne. Her flommer kreativiteten over ser jeg. Veldig smart kritt tavle du har laget. Torsdagsklem fra Trondheim.

Yulia sa...

Nå fikk jeg nye inspirasjon fra deg, den bøtte til dopapir vil jeg også ha! Jeg tror at jeg skal lage min egen liste "Hva vil jeg ha som Janne har":))) Tusen takk til dine super fine inspirasjoner!!!
Klem

Edny sine puslerier sa...

Oj, oj! Vi har mye å glede oss til forstår jeg;) Tenk å greie å gjøre om på så mye, og så blir det alltid fint!! Artig vri på den tavla da! Og det er kjekt å ha det trivelig på badet;)

Anonym sa...

flott blogg og skjønn dame! en inspiasjonskilde! ha ei trivelig helg:) klem mormor

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...