søndag 10. februar 2013

Fullstendig uspiselig morsdagskake:)))))

 

Tjooohei:)

Måtte jo prøve meg på ei morsdagskake:)))
- og så lenge det ikke skal mel, melk, egg eller sukker etc. i den, så var
det verd et forsøk hihi:)

 

Kun en dæsj bomullsgarn skal til og litt skumgummi til fyll:))
Ideen fikk jeg i gårkveld da ei god nettvenninne sendte meg bilder
av 3 kakestykker som var heklet:)
Kakestykkene så litt vanskelig ut å lage, så jeg valgte min egen
versjon av ei hel kake:))

 

Nå står den på sjenken i spisestua klar til servering:o)))

Og nå fikk vi plutselig gjester...så jeg kommer innom igjen plutselig:)

Vel vel, da skal jeg prøve å forklare hvordan jeg heklet denne kake..
Startet med topplokket:)
Heklet 4 luftmasker og satt i ring, så 8 staver i ringen...
Neste omg doblet jeg antallet staver..
og det gjorde jeg på omg 3 også..
Etter dette så jeg det an:) økte i hver omg. først 2 staver i annenhver
stav, så i hver 3. stav og 4. stav.....til jeg mente den var stor nok:)
8 -9 omg. ble det tror jeg.

Sidestykke heklet jeg frem og tilbake med staver til jeg nådde rundt topplokket.
Først klippet jeg til en runding av litt skumgummi - for å finne høyden
på kaka - altså hvor mange luftmasker jeg skulle ha...
Så sydde jeg sidestykket fast i topplokket, og tredde det over skumgummien...
skjønn det den som kan:)

 Oppskrifter er ikke mi greie.....

Men jeg ble fornøyd med min første heklet kake:o))
Nå fikk jeg lyst å prøve meg på en ostekake eller kansje en
suksessterte...tror jeg har litt garn som kunne passe:o))

HA EN FIN FIN KVELD OG EN GOD NY UKE !!


7 kommentarer:

Man tager hva man haver sa...

Ha ha du Janne, du Janne. Kaken ble nå aldeles nydelig dag, å se på iallefall.

Klemmer

Anette sa...

Hvor tar du det fra???? Den ser vidunderlig ut, og det beste av alt...en kan ikke legge på seg av den :)
Anette

fru. Lærum sa...

om den er uspiselig, så vinner den på utseende :-)
den var knallfin og jeg skulle ønske å hatt en sånn stående hele tiden :-)

klem tone

Bente sa...

Lekker

Liza sa...

Kjempefin og det fine er at du ikke trenger å "bake" igjen til neste år;)
Håper du har hatt en fin morsdag.
Klem
Liza

Gunn sa...

Hei
Den ser jo helt nydelig ut,håper du hadde en fin morsdag:-)

Monica sa...

Hi hi :) men vakker det er den :)

Ønsker deg en fin uke

Klem Monica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...