lørdag 16. februar 2013

Plutselig nytt prosjekt:o)))

 

Hei å hoppsann!:)

Ja, nye prosjekter skjer plutselig her i heimen:)) Og dette prosjektet
visste jeg ikke om før sent i gårkveld...
Mannen hadde fått en del stokker...og da han fortalte at det var
sånn cirka runde stokker, måtte jeg jo være med å "sjekke forholda":)

Vi lesset boggihengeren full - mannen tenkte "fyringsved" og jeg
tenkte "interiør" mens hengeren fylltes opp:o))

 

I dag kom den første stokken fra "mine" inn i yttergangen:)
Den måtte sages av litt på lengden pluss på skrå sånn at den følger
skråtaket.......som den ble skrudd fast i..
Så ble den skrubbet med salmiakk og grønnsåpe......

 

Så lagde jeg meg min egen lasurblanding.....
av maling og vann da jeg ville ha denne stokken i samme farge
som tønnen på gulvet...

 

.......så fant jeg noen sorte løvekroker som ble malt hvite for så å
vaske bort litt av malingen igjen etter de var tørket:))

 

Og så " HJERTELIG VELKOMMEN " inn i heimen
med ny stumtjener:)))
3 doble kroker er skrudd fast litt høyt oppe og 1 lengere
nede - til småfolk:))

 

Synes det ble litt tøft:)
Kunne jo ha brukt et bjørketre......men det har vi på hytta til
stumtjener og sønnen har et bjørketre på rommet til knagg som går
fra gulv til tak, så da tenkte jeg (etter jeg så stokkene) at det kansje ble litt
tøft med en ny vri :)))

HA EN FIN FIN LØRDAG !!

13 kommentarer:

Ann-Jorun sa...

Kjempe tøft. Du er bra kreativ.
Fortsatt god helg.
Klem fra Ann-Jorun

Fru Hansens Kreativiteter sa...

Det ble super flott :)
Du er så kreativ !!
klem

Hulda sa...

Det var jo smart! Ble stilig med stokken i gangen. Så fint med vinduet med sprosser. Stilig også med tønna og lykta du har der.

Anonym sa...

Heldige deg.De stokkene kan det bli mye fint av. mvh Inger på litt a hvert

Janne i Fagerlia sa...

Jeg tar av meg hatten nok en gang! Du er et oppkomme av idéer. Dette ble lekkert og praktisk :)

Anette sa...

Så bra at du fikk sjangs til å tenke kreativt før stokken ble til fyringsved:)Flott og praktisk resultat!
Ha en fin helg!
Anette

Anonym sa...

det likte jeg veldig godt! kreativiteten lenge leve;) ha en knasen kveld. her i huset blir det brettspill med gode venner;) klem mormor

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Herlighet så kult det ble Janne !!
Superkule knagger også :)

Ha en trivelig sisterestavlørdagen
Klem Heidi

Gunn sa...

Det ble kjempetøft, du er så kreativ:)
De knaggene var helt supre.
Ha en fin søndag.
Klem

Lithe sa...

Det ble jo gørr stilig!
Lurer på hvor alle ideene dine kommer ifra ;)
God søndag til deg! Klem

h.espe sa...

Wow, det der ble jo bare råstilig, og ikke minst praktisk også!! For en lykke at mannen din fikk fatt i disse stokkene da!!

Ønsker deg en fortsatt flott søndag!

Klem fra Hildegunn

Bodil sa...

Så stilig, og så kreativ du er :)

Anonym sa...

Så grei mannen er som blir med på ideene dine;) men han vet vel at det blir bra:) lene

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...