fredag 22. februar 2013

Zinkhus i ny drakt og et par ideer til...:))

 

Da var det zinkhusene sin tur........:))
Jeg funderte her om dagen om jeg skulle male de hvite...og nå har
jeg fundert ferdig, og like godt blitt litt mer kreativ i samme slengen:o)))

 

Det ble rett og slett litt pastellfarger på husene:)
Hvit maling har jeg så å si alltid i hus...og hvis en blander den hvite
med noen dråper malerimaling (på tube) så blir det sikkert så bra atte:))
Jeg blandet litt grønt i den ene glassbollen og rødt i den andre og rørte
godt om med en ispinne:))

 

Her har jeg bare malt de et strøk, så får jeg blogget litt før
strøk nr 2:)
Det siste huset ble hvitt...

 

I går lagde jeg meg en kleshenger av en beverpinne/drivved:))
Fant ideen i et eller annet interiørblad....
Fant et bor som passet til hampsnøret og boret 2 hull:)

 

Så var det bare å tre i snøret og knytte en knute under:))

 

Denne skal henge på et prosjekt jeg har i stua, men det blir nok
noen dager til, for nå har ryggen sagt i fra at jeg må roe meg litt hihi:))

Jeg drev å heiv rundt på noen paller i gårkveld + et par
benkeplater....så da sa den tydelig i fra..

 

Kjøkkenet er under oppussing, så før og etter bilder
kommer senere..
Men en ide kan dere få nå:))

I kjøkkenskuffa ved komfyren oppbevarer jeg redskap...
Den er vel 60 x 60 cm så da var det nok plass til å få nedi
kryddeglassene også:o)))
Tidligere hadde jeg krydderglassene stående i en annen skuff, og da
måtte jeg løfte på en del før jeg fant riktig...

 

Nå ligger de pent som perler på en snor med navnet opp:))
- og innen rekkevidde om jeg må ha en ekstra dæsj med krydder når
jeg kokelerer:))
Må vel kansje nevne at det var mannen som skrudde fast lista 
nedi skuffa:))
Jeg målte bare av hvor den skulle være etter å ha målt lengden 
på krydderglassene:))

Da er det tid får strøk nr 2, så en lang tur rundt i blogglandia:))

ØNSKER DERE ALLE EN FLOTT HELG  !!!!
 

4 kommentarer:

Nennes sa...

Superkule :) du er så flink!

Ha en flott fredag, klem :)

hill`s interiørblogg sa...

zinkhusene ble så søte... artig med litt mer farger nå når våren nærmer seg.
Du er så rå på ideer og kreative løsninger... Like spennende hver gang å lese innleggene dine.
Ha en flott helg.
Klem fra Hill-Iren

Lithe sa...

Zinkhusene dine ble knall fine :)
Gøy å bryte litt med alt det hvite.
Pass godt på ryggen nå da! Kos deg videre meg kreative syssler :)
Klem

Nita's verden sa...

Vil bare få lov å kommentere, hvor fantastisk flott alt du gjør blir, du er en enorm inspirasjon for meg. likte spesielt godt kleshengeren din!! kanonkul, den passer sikkert også veldig fint på den kule stumtjeneren din i gangen :) klem Nita

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...