søndag 10. mars 2013

For mange ideer......(og bilder)......

 

Hei på you:))

Siste uke har idè og kosefaktoren vært på høynivå:))))
Ideene bobler over, og de fleste må testes ut...og da blir det
fort for mange bilder..
- som har hopet seg opp denne uka:)))

Starter med å vise hva jeg har gjort idag:)

 

Har fornyet 2 oppskriftsbøker og ei notisbok.....oppskriftsbøkene skal
jeg vise senere:))
Idèboka for 2013 har fått pålimt stoff rundt, en blondekant og 
hampsnøre...og plutselig fikk jeg ideen med å henge på
en malekost:))))
- og den måtte males hvit først:o))

 

For å få hengt på kosten boret jeg to hull og festet hampsnøret gjennom..
og knyttet kosten fast:))
På knuten festet jeg ei ferdig sløyfe som jeg har klippet av noen
påskeegg:))))
(for eggene ble brukt til noe annet enn beregnet)
Jeg lagde teksten på dataen og printet den ut speilvendt på laserskriveren...og
"limte" den fast på kosten:)

 

Påskeeggene hadde både sløyfe og oppheng på seg, men dette ble
fjernet da jeg ville ha de i glassklokka:)))
Sausenebbet med perleblomster kjøpte jeg her om dagen
på Fretex......litt fargeklatter i kjøkkenet:))

 

En hvitmalt og værbitt hylle som jeg hadde tidligere på kjøkkenet ble
nå saget i to forskjellige lengder....
Så fant jeg ut at jeg ville hekle en blondekant til disse:))

Heklet luftmasker i samme lengde som hyllen, så to rader med staver..
På siste rad heklet jeg to staver to luftmasker og to staver i hver
4. stav...

 

Hyllen hadde sorte knekter og heldigvis hadde jeg et ekstra par
liggende som måtte til pers når hyllen plutselig trengte 4 stk:))
Men.....når knektene var skrudd på fant jeg ut at det kansje var finere
i hvitt... så da malte jeg de hvite:))))

Hyllene skal jeg ha i nærheten av kaffemaskinen.......til ting å tang
og kaffebønner:))

 

Norgesglassene som jeg oppbevarer bønnene i fikk i dag en heklet
blondekant rundt:)
Her heklet jeg en rad med staver, en rad med fastmasker og i 3. rad samme
som siste rad på hyllene over:)

Det finnes et hav av smaker på kaffebønnene og jeg liker best
de lyse (milde) så her går det i coop sin blå " laget av vaskede arabicabønner":)
og en nyinnkjøpt fra Black Design som heter Skjærgårdskaffe..

 

Kaffemaskinen blir mest brukt til caffelatte og cappuccino....når en
bare får tid til å sette seg ned litt hihi:))

 

Det blir jo litt tid når jeg må vente på at malingen skal tørke....bl.a.:)))

Denne uke har jeg laget 3 nye skilt/bilder.....til kjøkkenet:)
Kjøkkenreglene ble laget litt fort.... Overskriften ble bra, men tror jeg må
ha en mer leselig tekst på resten.....

Det 3. skiltet er kakeoppskrift....som jeg skal vise senere:)

 

En lita nusselig kjøttkvern med en primula oppi:)))
Kjøttkverna er fra gjenbruksbutikken....håntaket kan brukes
til knagg for håndkle eller kjøkkenforkleet....men er litt
usikker på om den blir sittende fast her eller på et annet lurt sted:o)))

Skapet over er blitt et " te-skap ":)

 

Har limt på blonder på hyllekantene........
Teposer og for øyeblikket energidrikk har jeg satt i en zinkkurv med hønsenetting..
Energidrikken er noe mannen fikk tilsendt......
( jeg tør aldri prøve på meg på dette - for vet ikke hva som vil skje om
energien min går i 200) hihihi:)))

De små "melkeflaskene" sto i en liten trekurv tidligere kjøpt på Princess...
Nå oppbevarer jeg strøsukker i de:))
Den tomme har blitt fyllt opp og flyttet bort til kaffemaskinen nå :))))))

 

Vel vel vel.........
Listene rundt det siste kjøkkenvinduet mangler fremdeles.....så de
små hyllene til kaffebønnene må ligge litt på vent....

Jeg har 4 - 5 ideer til.....men det tar jeg i neste innlegg for nå ble det
litt vell mye her i dette innlegget:)))

HA EN NYDELIG SØNDAG OG GOD NY UKE!

15 kommentarer:

Turid sa...

Det sprudler hvis over av ideer hos deg ,alle like skjønne ...noe energidrikk må du for allverden ikke ta , da vil ikke vi her ute greie å få med oss alle ideene dine- en super god søndag til deg!

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Åhh du kreative sjel! Det er en fornøyelse å lese alt det kjekke du kreerer!! Her er det inpirasjon å hente i bøtter og spann! Jeg skjønner godt at du ikke får tid til å sette deg ned - kun for å slappe av:)
Takk for alt du deler med oss.

Ønsker deg en fin søndag.

Klem fra Hjørdis

h.espe sa...

Hoi, hoi - her var det mye inspirasjon i ett og samme innlegg!!! Digger notisboken du har laget og de små hyllene var superskjønne. Takk for at du deler!!

Ønsker deg en super søndagskveld!

Klem fra Hildegunn

Inspirasjon fra Elin sa...

her var det mye flott. de hyllene dine ble veldig fine!
godt å kunne være litt kreativ, alt blir så mye bedre da :)

Edny sine puslerier sa...

<det er bare å ta av seg hatten for deg! Du har så mange gode og fine idéer, og det ser ut til at du nyttiggjør deg alt! Nydelige ting:)

Janne i Fagerlia sa...

Oi, her var mye både å lese og se. Har virkelig sansen for den litt firnurlige måten å bruke kjøttkverna på :)

Nita's verden sa...

oi oi du er imponerende Janne. så mye fint. liker så godt kombinasjonene dine. utrolig hva du kan trylle frem med litt maling og blonder. :)
likte godt ide'boken din. ( må vel kopiere den ;)
om du virkelig har kaffebønnnene stående uten lokk, mister ikke de smaken da ?
som altid masse inspirasjon hos deg. <3 elsker bloggen din .
klem Nita

Anette sa...

Jeg er stum av beundring, og tar hatten av. Jeg storkoser meg når jeg leser bloggen din :)
Ønsker deg en fin søndsagskveld!
Anette

Gårdsjenta sa...

Så kreativ du har vært!! :D det er noe med denne våren, den gir mer energi :)

Lithe sa...

:D
Jeg sender deg et stort smil, det er slik jeg stort sett ender opp etter å ha lest innleggene dine.
Ønsker deg en herlig uke :)

Ann-Jorun sa...

Ahhh, jeg blir helt matt. Du er ett unikum av kreativitet, Så masse flotte ideer som du deler med oss. Jeg falt pladask for kjøkkenkvernen med blomsten i.
Ønsker deg en flott uke videre.
Klem fra meg.

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Hehe...sier jeg bare her har den driftige dama sannelig hatt mye og gjøre. Skjønner godt det ble mye bilder =) Du er jammen meg GOD !
Ønsker deg ei fin uke =)
Har du instagram ?

God klem til deg Janne :)

Bodil sa...

Så mange gode idear du deler med oss :) Veldig flotte hyller.

Karipia sa...

Wow......her var det virkelig inspirasjon å finne i dag.
Du sprudler jo over av energi så du må for gudsskyld ikke finne på å prøve den energidrikken......hihi
De hyllene dine var skikkelig søte og jeg likte teskapet ditt veldig:)
En kreativ uke ønskes deg.
Klem

fru. Lærum sa...

du imponerer gang på gang...helt utrolig hva du finner på og så flott alt blir!

klem tone

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...