tirsdag 12. mars 2013

Forbedret utgave av en barstol...og nymalt "duk" :)

 

Ved kjøkkenbordet (som mannen har snekret) har vi 4 barstoler...
.......den ene halvdelen av kjøkkenbordet blir brukt til
data/kontor........og da kan en jo fort bli sittende en stund, og da må
en ha god og gjerne myk ryggstøtte:))))

 

I sist uke da jeg var på utkikk etter kjøkkengardiner..."ramlet" jeg på noen
seteputer i beige som var akkurat passelig store og akkurat
passelig myke til å få bøyd:)))

 

De ble sydd fast med hyssing - "fort og galt ":)

 

........og jeg ble veldig fornøyd:)

På bordet skimtes litt av den nymalte "duken":)

 

Den er malt i glans 90:))
For ca 6 -7 år siden fikk jeg ideen med å male en løper 
til bordet...og da malte jeg den  sort med glans 90..

Nå som kjøkkenet holder på å bli oppgradert, var det på tide med
ny duk hihi:)
Da jeg kom inn i malebutikken og sa hva jeg ville ha, måtte de tenke
å fundere litt, for olje i glans 90 var gått ut.......Men kreative som
de er - klarte han og lage sin egen miks - for jeg ville ikke ha det kritt-hvitt
skjønner du, nei en dæsj med sort kansje ville bli bra..

Malingen ble blandet og da han i spenning åpnet lokket, var den
veldig grå.....Hjelp tenkte jeg - hva sier jeg nå...??
Men før jeg rakk å si noe, skjønte han at det var ikke akkurat den
fargen jeg ville ha...og han sier fort : Jeg lager en ny blanding":))




Den første blandingen "tok han på sin kappe:) " 
Blanding nr 2 ble såååå perfekt!!! Aner ikke hva han blandet i, men 
ingenting sort iallefall:))
Kjøpte en liter, men han ville bare ha betalt for en halv liter:)))
Arthurs Jernvare her i Vågsbygd yter utrolig bra service!

 

Det " kjedelige" med oljemaling...er at det tar 8 -9 timer med
tørk mellom strøkene.....så det tar si tid:))
Hullet midt i bordet er til alle ledningene fra skjerm/data og ned til
det "aller helligste":)))) 

Barstoler og kjøkkenbord ble fornyet i sist uke...men her går det
unna på kreativiteten, så måtte jo vise dette før jeg viser hva jeg har 
gjort i dag:))))

HA EN FIN FIN DAG !

5 kommentarer:

Nita's verden sa...

wow Janne. du er bare utrolig.Stolene dine ble knallbra. Tenker du kommer til å sitte der ofte nå :) Og løperen for en super ide' og den trenger du ikke vaske . thi hi
Nå gleder eg meg bare til å se hva du har funnet på i dag ;) klem Nita

Heidi sa...

Du er så utrolig flink! :)

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Hei på deg:)
Jeg skrev en lang kommentar, men plutselig forsvant den...
Du er så oppfinnsom! Så smart med stolene. Nå ble de sikkert gode å sitte i. Og gøyalt med "løperen" også.
Men kjedelig å vente på at malingen skal tørke:-)

Ha en fin ettermiddag/kveld.

Klem fra Hjørdis

Gunn sa...

Hei,det ble jo utrolig flott, de stolene var virkelig kule.Bordet ble lekkert.
ha en fin kveld.
Klem fra Gunn

Anette sa...

Wow, så kreativt med de putene på stolryggene!

Og den "duken" blir kjempefin:)

Ha en fin dag
Klem fra Anette:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...