lørdag 16. mars 2013

Fra gulvfille til brødkurv....og nymalt/heklet lyslykt:)

 

Yoooouuhuuuuuu:))
Etter et par dager med hueverk, er jeg tilbake med flere kreative krumspring:)

Ideen med å lage en brødkurv av ei gulvfille fant jeg i en
interiørbok som jeg kjøpte for noen år siden...
Hadde vel egentlig glemt denne ideen helt til jeg tilfeldig oppdaget ei
pakke med 2 gulvkluter på Jysk da jeg var innom for å kjøpe nye filleryer
til kjøkkenet:))

 

Ble veldig fornøyd med resultatet:))

Jeg startet med å brette den i to (lengste siden) og så sy den ene
kanten slik at den blir dobbel..
Så sydde jeg sammen kortsidene, men sparte igjen litt til brettekanten.
Vrengte den og sydde den videre sammen.

Gulvkluten hadde en "stygg" pyntesøm i grønt og rødt, så den ble skjult
med litt blonder:))

Størrelsen på ferdig kurv ble: 16 cm høy og 18 cm i diameter (utvendig mål)

 

Undersiden heklet jeg i gårkveld:)
Dette var litt vanskelig å vite hvor mange omg jeg skulle ha for å dekke
hele bunnen...
Jeg heklet 11 omg, men tror nok det hadde holdt med 8 -9..
Bunnen ble brettet innover og sydd fast med bomullsgarn til kanten rundt.

 

Innvendig har jeg en serviett i bunnen.....og her ses den rødgrønne
pyntesømmen også, men den får være som den er - satser på
at brødkurven snart blir fyllt opp med noe bakverk:)))))

 

Lyslykten før......
Den er jo fin da, men forandring fryder vett du:))

 

Glasskolben fikk et snev med hekletrekk rundt:)
Lykten er fin med kubbelys, men av og til bruker jeg stort telys
eller flere små, og da er det greit å skjule de bak heklepynten:)

 

Vanskelig å se men lykten ble malt " hvitt og slitt ":)
og passer såååå fint inn på kjøkkenet nå...

Skal prøve i løpet av helga å legge ut før og nå bilder av hele kjøkkenet..

GOD HELG!!!

7 kommentarer:

Hulda sa...

Det ble en stilig brøkurv. Du gjør så mye kreativt. Smart med teppet du hang foran høyttaleren på stigen.

Nita's verden sa...

STIIIIILIG Janne .
den brødkurven ble jo bare så fin.. og lyslykten er nydelig :)
klem nita

Anette sa...

Det er så gøy å følge med på dine kreative krumspring :) Jeg storkoser meg :)
Ha en fin helg!
Anette

loftkroken sa...

Hei Janne :))
Så fantastisk lur du er :)) Unike ideer som blir sååå bra :) Bare å komme på det ?

Håper du har det bra min bloggvenn ♥

Klemmer Bente

Inspirasjon fra Elin sa...

Skurefille som brødkurv har jeg ikke sett før :) Lurt idee.
Det er ikke så mye som skal til for å gjøre noe nytt på ting man allerede har :)
God helg.

Mor Inger`s hus sa...

Dette var en ny idè - kjempefint :)

Og lykta ser jo helt skjønn ut.

:)Inger

hill`s interiørblogg sa...

Nok en gang er jeg overveldet over dine kreative evner.
Så tøff brødkurv og av en gulvklut ;O)
Ha en super lørdag
Klem fra Hill-Iren

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...