mandag 18. mars 2013

Fra pepperkakeboks til havreflarnboks:)))

 

Hei å hoppsann:)

Jeg har fått fullstendig dilla på å lage havreflarn - og i helga lagde jeg ca 100 stk.
I skrivende stund er det 3 stk igjen:))
Tenkte at jeg måtte ha en fin boks til disse og gikk på leting i skapet
hvor jeg har julepynten....

 

Denne boksen hadde jeg to stk av, så da ble det disse som fikk et par
omganger med malekosten...

 

Teksten lagde jeg i PhotoScape og "limte" inn et par sommerfugler:)
Printet det ut speilvendt og brukte spesial lim til overføringen...
som funker kun med laser printer..
 
Det finnes mange fine kakebokser med teksten " kaker" men da vi var på
Rikshospitalet sist oppdaget jeg at de brukte slike kakebokser
 til noe helt annet (urinprøver)
Personalet i skranken ville ikke ta i prøveflaskene, så pasientene måtte
sette de i kakeboksen:)
- og hver gang jeg ser en slik kakeboks tenker jeg på urinprøver usj å usj:)
Derfor ble det navnet på innholdet i steden for "kaker":)

 

I gårkveld da jeg så på " hele Norge baker" ble det nevnt at
kjeks er det enkleste å bake.......så det er nok derfor
jeg har fått det til hihi:))))

 

Ellers så dukker det opp litt og litt påskepynt i heimen:)
Dette egget lagde jeg for et par år siden.......

 

Disse minieggene hadde jeg først hengt på noen bjørkekvister
som jeg plukket inn før helga, men den kritthvite snora dominerte voldsomt
så den reiv jeg av og la eggene i et mini rede med glassklokke over:))

Og ellers ellers har vi vært på shoppingsrunde i dag og jeg kan ikke
huske alt hva som befinner seg i posene hihi - har visst for mange ideer i hue
som krever litt plass:o)))
Kom på en sprø ide i dag, men er usikker på den blir for sprø...Jeg får
tenke litt mer på den ideen..

HA EN FIN FIN KVELD !!

5 kommentarer:

Anette sa...

Kjempeflott boks og kakene så vidunderlige ut... nam,nam... :) Synd du fikk et negativt bilde av kakeboksen, men den fiksa du fint :)
Ha en fin kveld!
Anette

Bente sa...

Holder malingen når man setter på/tar av lokket gjentatte ganger? I såfall; hva slags maling bruker du?!

Gunn sa...

Boksen blr helt superfin og de kakene så veldig gode ut.
Ha en fin kveld:-)

Anonym sa...

nam,nam sier nå jeg,både for kakene og boksen;) klem mormor

Bodil sa...

Det er ei fryd å sjå kor kreativ du er. Og det nyoppussa kjøkkenet vart såå fint :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...