tirsdag 19. mars 2013

Heklet " list ", vaffeloppskrift og sølvknagger på plass:)

 

I dag har jeg heklet en "list" rundt buen i kjøkkenet:)))
Limte den fast med limpistolen..

 

Det gikk utrolig fort.....først luftmasker...så staver på returen
og så 2 staver 2 luftmasker og 2 staver i hver 4. stav. akkurat passelig
bred ble den da og jeg er fornøyd igjen:))

På den ene herteknaggen henger en katte-kam som jeg har heklet
trekk til skaftet:))
Skaftet var sort med røde labber/poter, så nå ble det grått med
hvit kant:))
2 av kattene er langhåret så det blir en del klumper i pelsen
etter alle snøklumpene på denne tida...

 

I går kjøpte jeg ei pk med 2 kjøkkenhåndkle med 
oppskrift på vaffler:)
- var jo litt morsomt da, men den beste vaffeloppskriften
er det svigemor som har:)))

 

I dag fikk jeg endelig funnet plassen til mine to sølvknagger
som jeg bøyde og boret hull i for et par år siden.......:))
Knaggen til venstre for bli som den er en stund til for for jeg er i tvil
om jeg skal ha kniv her eller bare la det være som det er...

 

Gaffelen brukte jeg som barn:))
Og skjeen brukte min mor som barn..:)
Det er gravert inn navnet på min mor på baksiden, så det er
synlig etter den er bøyd - litt morsomt og et kjært minne:))

En gaffel er grei å ha til å henge fra seg alle ringene når en
"plutselig" får lyst til å bake:o)

 

Knaggene er godt plassert ved bakeplassen:))))
Innredningen kjøpte vi for 27 år siden, og kjøkkenmaskinen er vel
ca 30 år:))
- og akkurat som ny nesten hihihi - lite brukt kansje:))))
Men kansje det kan bli "andre boller " fremover:) 
I dag igjen har jeg laget Havreflarn, men fant akkurat frem oppskriften
på Muffins, så det må jeg prøve meg på tror jeg:o)

HA EN NYDELIG KVELD DERE !
 

4 kommentarer:

LillaPanter sa...

Så fint det ble med heklet kant!! Og fin ide til sølvbestikket - så kommer det til syne og nytte istedet for å ligge i en skuff :)

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Nydelig sølvbestikk og fin måte å anvende det på i stede for at det ligger bortgjemt i en kommode eller lignende :)

Hvor tar du energien fra skjønne deg ?
Du kan godt få komme til meg noen dager :))) Da kunne vi sammen fått dreisen på hobbyrommet mitt... Hi hi

Er det noe jeg gruer meg til, så må det være akkurat dette hobbyrommet som pr dags dato er et skikkelig roterom uten noe form for system :(((

Jaja... En dag skal jeg begynne :)

Håper alt er bra med deg og at du slapper av mellom slagene :)

Stor tirsdagsklem fra meg, Heidi

fru. Lærum sa...

så flott og kreativ med den blonden.....ble fint!

nydelige detaljer på kjøkkenet ditt :)

klem tone

Ønsket om å blir foreldre sa...

Utrolig flott! :)
Du er så utrolig kreativ, hvor tar du alt fra?! <3

Ønsker deg en flott kveld videre

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...