søndag 17. mars 2013

Litt før og nå bilder fra kjøkkenet

 

FØR

 

NÅ ( i skrivende stund:)) )

Den største forandringen vi har gjort på kjøkkenet er å sette opp
panelplater på veggene og skiftet ut de sorte persiennene
med gardiner:)
Har også fjernet hyllen under de små vinduene og hengt opp en
nusselig "hylle" med skuffer og knagger.

Under det store vinduet har det kommet et konsollbord som har en hylle
 under....( fant det i kjelleren) :)))
Det var brunsort, så det ble malt og nye glassknotter i skuffene..
Mannen har en del kontorting - permer, hullmaskin m.m., så det er gjemt
bak forhenget:))

 

I februar fikk jeg skikkelig vårfornemmelse...så da ble det litt
lyseblå detaljer i kjøkkenet......lyseblå ble jeg fort lei av:o))) så nå er det
 hvit-beige farger med et snev av syrinlilla:)

 

FØR

 

Ikke den helt store forandringen...
Tallerkenhylla er borte vekk - den klarte jeg aldri å få orden på
så den havnet på hobbyrommet mitt til " fornuftige" ting:)))

Det samme gjorde den store evighetskalenderen:)) 
og et " te-skap" kom opp på denne veggen..

Micro innebygd i veggen har vi hatt en del år..........
På andre siden har vi yttergangen..og microen stikker da litt ut inni
et garderobeskap:))

 

Buen inn til kjøkkenet er fjernet:o)))
men har spart igjen den lille buen.....
Da vi flyttet inn her for 27 år siden var dette "innhukket" i veggen et skap
med et strykebrett i tre som en kunne dra ut:)

Taklampen er bytte ut med lysekronen (fra hobbyrommet mitt)
Den "gamle" taklampen hadde 5 lyspærer men lyste alikevel dårlig og mest
oppover i taket....
Lysekronen har kun 1 lyspære og lyser mye bedre enn den andre:o))

På bilde til venstre er vi akkurat klare til å rive buen....så derfor står
matskålene til kattene litt dumt plassert:))

Innredningen har vi ikke gjort noe med og murveggen mellom skapene
som jeg murte opp for 3 år siden står fremdeles - den er jeg knallfornøyd med:o))

 

Hyllen som ble saget i to og fikk en heklet blondekant er montert
opp i nærheten av kaffemaskinen:))

( Kommer flere detaljbilder senere fra kjøkkenet)

 

I helga har jeg prøvd meg som baker:)))
Fredag lagde jeg ei suksessterte for første gang, og den ble knallgod:)
På kvelden ble det hjemmelagd pizza...
Bilde av indrefileen er fra rett før helga;)

Lørdag prøvde jeg meg på havreflarn - og de ble helt superduper gode, så
de har jeg bakt igjen idag:)))

 

Tenkte å teste ut forskjellige oppskrifter (med bilde) før jeg skriver de
inn i de nye oppskriftsbøkene mine:))

 

Er jo ikke alle oppskrifter som blir vellykket, så da er det jo ingen vits å
gjemme på slike:))))
Nå har jeg limt inn bilder på venstre side og skrevet 
oppskriften på høyre siden:)

Holder også på med noen oppbevaringsbokser.........til småkaker...
men det får dere se senere:)))

HA EN FIN FIN KVELD !

6 kommentarer:

Man tager hva man haver sa...

Så fint det ble, bare det å ta bort de svarte persiennene gjorde jo en stor forskjell.Kjempefint med den lysekronen også og så mye finere det ble når buen ble tatt bort. Haha rart det der, for en del år siden var det å ha bue så in, jeg ønsket meg det i mange år, men fikk det aldri.

Fin ny kreativ uke til søte du.

Klemmer

Gunn sa...

Så fint det ble, veldig fint med gardin istedet for persiener, ble mye lysere. Du har så mange flotte ideer, det er kjempe fint å følge deg.
ps er veldig fornøyd med klutene mine. Ha en fin kveld.Klem

Jatte sa...

Så fint det ble!! Gjorde seg virkelig å fjerne de sorte persienenne altså :D


Ha en fin kveld.
Klem Jatte♥

Anette sa...

Flott med detaljene du har endret på. Og så likte jeg godt panelplatene du har satt opp, det ble delikat. Det kommer jeg til å gjøre selv når jeg går i gang med oppussing av stue/ kjøkken :)
Ha en fin kveld!
Anette

Nita's verden sa...

åhhh så fint det ble Janne.
så mange fine små detaljer som gjør at helheten blir perfekt.

Håper ikke du blir lei, hvis eg ¨tyvlåner¨ noen av alle ideene dine.
Er så mange ting eg liker her at det blir dumt å gå i detaljer.
ha en fin fin kveld klem nita

ps : ser ut som du er en flink kok/ baker også :)

LillaPanter sa...

Så mange fine detaljer og det ble luftigere og lettere på en måte med forandringene du har gjort :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...