torsdag 21. mars 2013

Ny kakeboks og knotter med decoupage...

 

Hei å hoppsann...

I går fornyet jeg enda en pepperkakeboks:))
Denne ble hvitmalt og fikk decoupage motiv på lokket og en
heklekant i grått rundt:)

Jeg har tenkt litt på nye knotter til skuffene på kjøkkenet....men knotter
er visst vanskelig å finne...men plutselig kom jeg på de gamle gode hvite
knottene som fulgte med innredningen...men som jeg byttet ut for 8 -9 år siden.
Hmm, var nesten sikker på at jeg hadde kastet de, men mannen
mente å huske at han hadde sett de i 2.etasjen på vedskjulet:))))

 

Yoouuhuuu:))
så fornøyd jeg ble...Nå har 8 skuffer fått nye knotter på seg med
et herlig englemotiv:) 
Brukte samme motiv på alle for å " roe" det ned noe

 

Ikke den største forskjellen, men synes alikevel det ble mye finere:))

Mens jeg satt og limte på serviettene på knottene - tenkte jeg på
hva jeg skulle ha til tekst på den nye kakeboksen...

 

........og endte opp med:
Mors Hjemmebakst Fylt Med Kjærlighet:o)))

 

Nå gjenstår bare bakingen.......kjærlighet har jeg alltid på lur:))

 

I går fikk vi (mannen) også hengt opp den nye lampa som har
ligget på vent et par uker...
Var litt i tvil hvor jeg skulle ha den skjønner du:)))) 

 

Tidligere hadde vi en taklampe med 3 halogenpærer - og da ble
det egentlig for mye lys...så lampa var stort sett aldri på, men da ble
det jo litt mørkt igjen hihihi..
Hadde tenkt litt på å henge opp den glass-plafonden som vi hadde
på kjøkkenet - men jeg er gått litt lei av den:))
- så den ligger i kjelleren og venter på bedre tider....

Den nye lampa ble rett og slett prikken over i`n her:))
Var også heldig å få budet på den for 74,- på Netthandelen:))
- tidlig en søndags morgen:))

 

I dag ble det en liten opprydding på soverommet........Har nesten
gruet meg til å begynne - samtidig som jeg har gledet meg litt også:))

Planen var å bli ferdig - men etter at jeg flyttet rundt på
ting å tang, fant jeg ut at jeg trengte en gammel pinnestol......så da
gikk turen til bruktbutikken og jeg fant en knallfin gammel spisestol med
litt krusseduller på og bøyde bein:))))

Jeg har jobbet en del med den i kveld.......så jeg må fortsette
 på soverommet i morgen......
Bilde du ser på gulvet fant jeg i kjelleren........og i dag ble rammen malt hvit:)))

Satser på å bli ferdig både med opprydding og fotografering i morra:))

ØNSKER ALLE SOM ER INNOM EN FIN FIN KVELD !!

7 kommentarer:

Gunn sa...

Hei på deg
Så fine knottene ble og den kakeboksen ble uttrolig lekker:-)
Det er så gøy å titte innom bloggen din:)
Ha en fin kveld

Min stil sa...

Heisan søte du. Koselig å titte innom hos deg. Supersøte kakebokser med flott tekst.
Ønsker deg en super påske.
Klæm Susanne

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Decoupage på knottene var genialt :)
Et nydelig motiv kan brukes på alt.
Kakeboksen ble lekker :))) Fin tekst !!
Har en plan ang decoupage på noe jeg synes er litt fargeløst, så kanskje det blir et innlegg om det i morgen :o)

Tror jeg må legge meg på lading så jeg kommer meg opp i morgen :) Natta !!
Klem Heidi

Anne sa...

Decoupage er tingen ..
helt nydelig Janne
Både knotter og kakeboks er jo superfine!!!
Uff ..har blitt dårlig med kommentarer fra meg ..men du skal vite jeg er innom deg rett som det er ..
Må det vet du .
Hos meg har hele kommentarfeltet forsvunnet ..ikke skjønner jeg noe av det ..
får se om det dukker opp igjen ..
har ikke så mye greie på den slags.'

Ønsker deg fine dager og en GOD PÅSKE.
Klem fra Anne

h.espe sa...

Elsker kakeboksen din - tenk å endre en pepperkakeboks til noe så flott da. Flink du er!!

Nå har påsken startet for min del. Drar til Nordfjord i morgen, og skal ha nesten to uker påskeferie der - gleder meg!!

Ønsker deg en flott påske!

Klem fra Hildegunn

Dronninghuset sa...

hei,

så flink du er. ble kjempefint... og den skriften på boksen - en sjablong satt på? liker skriften! vakker.
ønsker deg en riktig god helg,

masse hilsener TOVE

Janne i Fagerlia sa...

Fine ting! Jeg har også brukt denne teknikken på gamle knotter. Mine ble brukt på et garderobeskap fra Ikea som i utgangspunktet hadde lite pene knotter.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...