søndag 24. mars 2013

Oppskrift på Muffins og litt Vårfarger:))


I dag har jeg skrevet og printet ut oppskrift på Muffins som fikk
sin plass på hjørneskapet i kjøkkenet:))


Er jo like spennende hver gang om det blir slik jeg vil:))
Printet det ut speilvendt og limte det på døra med overføringspasta...
Etter en stund fuktet jeg arket og gnikket forsiktig slik at
kun teksten ble sittende igjen..

 

Ser litt lite ut, men det er større i virkeligheten - må være noe som
skjer inni kameraet:)) selv om det kunne ha vært en tanke større da:o)
Her er oppskriften:

3 egg
3 dl. sukker
3 ts. bakepulver
3 ts. vaniljesukker
125 gr. smør
3 dl. melk
7,5 dl. hvetemel
---------
1 eggehvite
4 dl. melis
2-3 dråper sitronsaft (gul te-flaske)
----------------
Smelt smøret, pisk egg og sukker.
Bland så mel, bakepulver og vaniljesukker i en bolle..
Bland så melk og smør i blandingen og deretter det andre.
Legg 2 ss. røre i formen - ( 3/4 full ) :))
Stekes i 15 minutter ved 220*c
Avkjøles på rist..

 

Duse Vårfarger på kjøleskapet:))
Jeg har fått litt dilla på sausenebb - om de har "riktig" farge på motivet:o)))
Om Våren liker jeg lyseblått og grønt en periode....og etter det
heller jeg mot syrinlilla - rosa:))

Dette sausenebbet hadde hvite, rosa og lilla blomster på, så da måtte det
bli en hvit påskekaktus:))

 

Fargene i heimen går i hvitt, beige og grått stort sett, så det frisker jo
opp litt med noen små fargeklatter:))

 

Bilde over her tok jeg for ett par dager siden........og i dag er bjørkekvasten
full av Vårgrønne blader:))
Litt ekstra varme fra varmepumpen over, så blir det fart på sakene:)))
Vasen er en gammel flaske fra Hansa bryggeri:))

Har også heklet nytt trekk til en buksehenger som fikk siste nr. av
Bolig Drøm i klemma:))

ØNSKER ALLE EN FLOTT KVELD OG
EN SUPERFLOTT GOD PÅSKE!!
 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...