tirsdag 12. mars 2013

Oppslagstavle og mine " M D F " bøker:)))



I dag har jeg laget ny oppslagstavle.........

 

Slik så den ut før jeg gikk igang.. Denne lagde jeg i fjor tror jeg:)
Men plutselig passet den ikke inn i kjøkkenet:o)

 

Jeg fjernet stoff og tavle og satt igjen med en korkeplate...
Planen var å ha på hvitt stoff pluss et eller annet gøyalt, men en
spisebrikke fra Kid var jo mye mye finere til dette bruk:))

 

Spisebrikken passet perfekt på høyden...og ble limt fast
med limpistolen....brettet inn på sidene og limt fast bak.

"listene" er opptenningspinner fra Biltema:))
Disse ble også limt på og på den øverste boret jeg hull til skrue..
Skruen ble skjult med en magnet - også fra Biltema..
Hampsnøret er knyttet bak  ganske stramt og med kjerringknute:)))

 

Og et hjerte av tegnestifter (Biltema) er klare til bruk:))

 

På magneten som skjuler skruen har jeg hengt opp et velduftende
lavendelhjerte fra Nille:)

Mine " M D F " ( Middag, Dessert, Forrett ) bøker.........:)))

 

Forandring fryder:))
De var jo greie nok i utgangspunktet, men.........må man, så må man :o)


 

Teksten lagde jeg i PhotoScape og printet ut speilvendt og "limte" det
på en tynn treplate..... som igjen ble limt på permen.

 

Sleivene ble malt hvite:) og knytet fast med hamptau gjennom to hull i permen..
Stoffet rundt er limt fast med limpistolen på innsiden..
Så nå er jeg klar for å notere ned nye MDF oppskrifter:)))

HA EN FIN FIN TIRSDAGKVELD !

8 kommentarer:

Blåbærtua sa...

Åååå så utrulig flink du er,dette var jo så flott:)siden eg er så lite kreativ hihi då er eg så imponert over alle dere kreative her i bloggverden:)

Ein fine kveld til deg!
Klem fra Lillian

Lise Halager sa...

Hold nu op hvor er du kreativ kære. Og så mange fine ting du får lavet. Jeg kommer til at bruge et par timer hos dig på din blog, for den er fyldt med så meget inspiration og så mange smukke ting - lige min stil :o)

Ha en vidunderlig aften, og tak for alle dine skønne idéer.

Hilsner fra Lise

Nita's verden sa...

Just love it all.. du er bare så inspirerende Janne! elsker bloggen din <3 klem nita

Karipia sa...

Så mye fint du har laget......du gir meg så mye inspirasjon at jeg begynner å få for lite timer i døgnet her.
Likte oppslagstavlen din, men den var fin den gamle også, men skjønner at alt skal stå i stil på det nye kjøkkenet nå.
Jeg har planer om å lage meg en ny kokebok for den gamle holder på å ramle fra hverandre og nå fikk jeg inspirasjon til å begynne.......kanskje pynte permen litt også.
Takk for at du deler alt med oss Janne, du er superkreativ :)
Klem

Man tager hva man haver sa...

Herlighet Janne, du er bare helt rå. Den oppslagstavlen var jo fin fra før, nå ble den bare råstilig. Bøkene også, men hva er MDF??

Klemmer i fleng

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Du er bare helt utrolig...jeg er så imponert!
Ha en super fin dag Janne.
Klem KLem

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Hei Janne !!
Lenge siden jeg har kommentert her hos deg, og lenge siden jeg virkelig satt meg ned for å lese andre sine innlegg, men det er liv i meg :)))
Så kreativ du har vært disse ukene !!
Det ene flottere enn det andre og stadig nye påfunn, du er helt unik :)

Håper det gikk bra med sønnen på sykehuset her forleden dag.

Håper våren kommer for fult snart, da gleder jeg meg til å se ditt nydelige uterom igjen !!

Stor klem fra meg
Klem Heidi

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Du er bare så kreativ!! Tavlen var fin fra før, men denne var kjempekul! Så mange gode idéer du deler med oss. Den rutete boken har jeg også, men den fikk være som den var. Så flott den også ble! Jeg lurer litt på hva MDF er. Jeg har satt her og gjettet litt, men ga opp:)

Ha en fortsatt fin torsdag.

Klem fra Hjørdis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...