torsdag 14. mars 2013

Pengesortering og ny stige i stua..

 

I gårkveld og idag har jeg ryddet, vasket og sortert inni
4 av kjøkkenskapene....
Det ene skapet er roteskap:))) og det er i dette denne engleboksen
står full av småpenger..

 

Kan jo være greit med litt småpenger på lur til parkering....men da er
det helst 10 og 20 kronene som blir brukt (som alltid ligger på bunnen i boksen);)
Så i dag ble det forandringer på den saken:))

 

Chilisausflasker ble perfekt til småpengene:))
Nå er det kun kronestykker igjen i boksen..... 

 

I dag ble jeg ferdig med stigen som jeg begynte på for en stund siden...
Den har stått litt på vent fordi jeg måtte fundere på lengde og
bredde pga en høytaler på veggen......som jeg ville prøve å skjule:)

 

Trinnene er det beveren ved hytta vår som har hugget:)))
Men jeg måtte sage noen av de for å få de sånn
passelig like brede:)

Jeg boret først hull i pinnene før jeg skrudde de fast i stolpene..så 
knyttet jeg litt hamptau rundt for å skjule skruene og litt
for pynten skyld:))

 

Høytaleren er skjult bak pleddet:)))
Tenkte litt på om jeg skulle male stigen hvit, men er veldig
usikker på om den kansje er fin nok i natur:))
Vedovnen skal vi bytte ut til sommeren....med en en jøtul 3 (tror jeg) :))
er iallefall en liten snerten sak med glassdør:o))

Og ellers er det snart klart for kjøkkenvisning:)))

 

Litt påskepynt er kommet på den gamle kjøkkenvekta:)
Blir litt frem og tilbake med dillingen på kjøkkenet...og det mangler
fremdeles noen lister...
Det er mest pga for mange kuldegrader og for mye iskald vind at de har
latt vente på seg..
Vi må ha kjøkkenvinduet åpent pga slangen fra spikerpistolen og ut
til kompressoren...så det blir gjort en vakker, varm og vindstille dag:))))

Har tatt en del bilder i dag av kjøkkenet som det er nå, så kansje
det blir et innlegg til i løpet av kvelden...

HA EN FIN FIN KVELD!

5 kommentarer:

Sommerhuset i bakken sa...

Så artig med pengeflaskene! Utrolig dekorativt ;-) Og du...så fin den stigen ble. Så flink du er! Flotte bilder du har tatt!

Ha en super kveld!

Renata sa...

Beautiful rustic ladder, this is my big and not yet fulfilled dream. Have a nice day. Renata

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Nok et innlegg med gode idéer! Det der mynteproblemet kjenner vi til. Så denne idéen må jeg kopiere:) Herlig og rustikk stige du har laget - og med hjelp av beveren:) Likte den slik den var.
Og tusen takk for svar på mine spørsmål! Vi lærer så lenge vi lever:-)

Ønsker deg en riktig fin helg med litt mer varme i luften.

God klem fra Hjørdis

Anette sa...

Du er kreativ som alltid. Hvordan du har løst "pengeproblemet" ditt er genialt. Den tror jeg at jeg skal adoptere :)
Ha en fin helg!
Anette

Nita's verden sa...

Åhh du er bare fantastisk å komme på lure ting Janne . Likte skikkelig godt stigen og du Må IKKE finne på å male den. i tilleg har den en hensikt ,å gjemme høytaleren
..... I just love it Klem nita

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...