onsdag 27. mars 2013

Sausenebb på kvisten:)))

 

Her om dagen fikk jeg en idè om å lage nytt matfat til fuglene.......:o))
- og nå som jeg har fått litt dilla på å sette planter i sausenebb, tenkte
jeg at et slikt måtte vel bli prikken over i`n.....
til fuglene.....

 

Mat på skålen og vann i bollen........så kan de selv velge om de
vil drikke eller ta seg et bad:))))

Planen var å feste en kjetting med krok i begge ender som jeg kjøpte
her om dagen.......men da jeg sa til mannen at jeg trengte en " flat krok"
stusset han veldig (ellers pleier han å skjønne mine rare påfunn)

Men etter en rask forklaring om at jeg trengte en "krok med gulv"...slik at 
jeg kunne lime den fast i bunnen av bollen for å henge den opp - ordnet
han et oppheng som var mye mye finere og limte det til bunnen med superlim:)

 

" Første mann ut " til det nye matfatet var en kjøttmeis.......
Den var veldig skeptisk og forsøkte 5 ganger, før den fant roen:))

 

Så kom det en blåmeis.........og den var tøff nok til å gå inn
for landing ved første forsøk:)

Matfatet henger på kvisten rett utenfor stuevinduene, og bildene
er tatt gjennom vindu fra sofakroken:)

Fortsatt blå himmel og deilig sol her i sør, så i dag har jeg gravd
frem en hagestol fra snøen og satt meg godt til rette for litt avslappning.......

 

...... med kaffe og " Sanselig Sommer ":)
Det er jo på høy tid å tenke sommer....for plutselig er den her:))
og til helga begynner sommertiden, så da må vi ta turen rundt å stille
alle klokkene igjen:)))

 

GOD PÅSKE !! 
(  og se opp for innholdet i eggene ) :o)))
 

6 kommentarer:

Dronninghuset sa...

HEI

så smart dette var.
kjempeflott påfunn. mat og drikke eller mat og bad...
skal si de har det toppers fuglene hos deg.
fin påske til deg,

klem TOVE

Mor Inger`s hus sa...

For ett artig påfunn.
Og ser jo at fuglene storkoser seg.

God påske.
Klem Inger

Edny sine puslerier sa...

Til og med fuglene har det flott hos deg. Noe så kreativt! Påskedekorasjonen din var morsom. ikke noe går til spille med deg! Riktig god påske:)

Lithe sa...

Du steller pent med alle du Janne :)Både mennesker, fugler og dyr! God påske :o)

Klem

solihjartet sa...

Så gøy og koselig idè!

God påske! :)

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hehe...så utrolig kult! Du er vanvittig kreativ! Ønsker deg og dine en riktig god påske!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...