fredag 19. april 2013

For mye av det gode...............

 

Kom over noen servietter her om dagen som jeg synes passet
veldig bra inn i disse baketider:)))

Jeg har brukt en lerretsplate og rundt kanten har jeg et par omganger
med hurtig tørkende sparkelmasse....
Her står det på bildelisten men tror jeg skal bore
 hull til hamptau og få hengt det opp når jeg finner det rette stedet:o))

 

Eplemuffins...

I disse har jeg eple og kanel i blandingen og til pynt
kremost og melis...og de ble sååååå gode:o)

 

Det går en del egg for tida:)))
så jeg fant ut at de kunne ligge i denne hønsekurven 
ferdig temperert og klar til bruk:)

 

For et par dager siden lagde jeg pikekyss:))
Dette har jeg aldri prøvd før, for jeg har tenkt at det er kjempevanskelig...

 

Men det var superlett og de ble supergode:))
Jeg rakk nesten ikke å ta bilde før de var oppspist:o) så i dag blir
det en ny porsjon..:)

Og her er oppskriften:

3 eggehviter
3 dråper sitronsaft
en liten klype salt
1 ts vaniljesukker
1 dl sukker

Visp godt sammen alt utenom sukkeret som has i litt og
litt på slutten...
Lag/sprøyt små topper på brett (blir 2 brett)
Stekes ved 100 grader i 45 min.
Jeg hadde begge brettene i ovnen på varmluft.
Etter 45 min. skrur jeg av ovnen og åpner døren mens de fortsatt 
ligger i ovnen og tørker videre en time eller to..

 

Innimellom all baking og kreativiteter har jeg et
"stort" prosjekt på gang:))

 

.......Eller egentlig vet jeg ikke helt hvor stort
det skal bli..men det skal bli et pledd etterhvert tenkte jeg:)
Planen er å hekle mange store ruter i forskjellige
heklemetoder i fargene beige, grått og hvitt og kansje noen
i rosa....er litt usikker på den rosafargen, så jeg får se
etterhvert hva det blir til:o)

Vel vel, da er det fredag igjen og jeg ønsker alle
som er innom her en nydelig dag og god helg!

14 kommentarer:

Ruths datter sa...

Så flotte bilder. Jeg er spent på ditt store prosjekt. Må legge meg til som følger så jeg får sett mere av heklingen din.
Klemz

Dagens Interiør sa...

Så utrolig mange fantastiske idèer og kreative prosjekter du har! De serviettene du skriver om, de kunne vi virkelig ikke se var servietter engang, lekkert! Du har vært kjempe flink!

Stå på videre! :)
Vi har lånt det bildet med servietten, skrevet litt om det og lagt ut på www.dagensinterior.no med link tilbake til deg. Håper dette er i orden! :)

Klestrollet sa...

Det er utrolig inspirerende å følge deg! Forstår ikke hvor du får alle ideene dine fra?!!
Ønsker deg en riktig god helg!

Karipia sa...

Likte de serviettene og hadde vært moro å lagd ett slikt bilde. Hvor finner jeg disse serviettene da, har aldri sett de før?
Du frister hver dag her nå, får vann i munnen av baksetet din og pikekyssene.
Likte fargene på hekleprosjektet ditt, blir spennende å se når det blir ferdig.

Hild Frøya sa...

Lekkert. Sånne tror jeg at jeg skal lage også!

fru. Lærum sa...

uansett hva du gjør, så blir det så flott!
serviettbilde var bare så lekkert :-)

klem tone

Villmarkstausa sa...

Så fine bilder. Kanken må prøves. Ostekrem var lurt. Takk for inspirasjon;-))

Villmarkstausa sa...

Kaken...;-))

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Du Janne du Janne :)))
Du får ting unna og ligger ikke på latsiden du... Nydelig bilde, herlig kurv til eggene dine og nydelige pikekyss.
Kanskje jeg skal prøve meg på hjemmelagde pikekyss jeg også :)))
Har et norgesglass stående med disse som en får kjøpt, og mitt yngste barnebarn MÅ bare ha noen sånne for hun bare elsker disse søte toppene.

Iskaken din ble laget og servert på klupp i går, og den falt i smak :)))
Takk for oppskriften !!

Ønsker deg en flott fredag og en herlig helg
Klem Heidi

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Klupp må leses som KLUBB :)))))))
Hi hi hi :)))

Bodil sa...

Spennande teppe du heklar, og såå mykje godt du lagar :) God helg.

Edny sine puslerier sa...

Du har jo blitt rene bakemesteren! Og alt ser jo så utrolig vellykket ut! Smaken er nok ikke dårligere;) Det bildet var kjempestilig!

Dordis kreative glede sa...

oj,oj,oj som du baker :)får jo helt vann i munnen! De pikekyssene blir laget også her i dag ;) likte bildet ditt veldig godt. Blir i godt humør av å besøke bloggen din, og inspirert! Ha en fin helg :)

Elin-Marie Berg sa...

Sånne serviettbilder må du jo lage og legge ut for salg!:-) I så fall må jeg ha ihvertfall to:-) De hadde passet perfekt hos meg, et hjemme og et i campingvogna.
Gi meg gjerne et pip om du lager for salg:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...