søndag 21. april 2013

Lemonade og bakebok anbefaling:)

 

Hei og god søndag!

På fredag lagde jeg lemonade - den beste jeg har
 smakt på rett og slett:)))

Oppskrift:

2 1/2 dl vann
2 1/2 dl sukker
2 1/2 - 3 dl sitron/limesaft
 Smakes til med vann - ca 1 liter

Varm opp vann og sukker til sukkeret har smeltet.
Press saften fra 4 sitroner og 2 lime og bland sammen med sukkerlaken.
Fyll videre opp med 1 liter vann - eller mer.
Sil og ha på flasker....

 

Lørdag fant jeg ut at flaskene med lemonade trengte en etikett:))
så jeg satt og lekte meg litt i PhotoScape......

 

Slik ble den:))

 

5 ruter er ferdig til lappeteppet:))
- og det ble lilla innslag i steden for rosa som jeg først hadde tenkt:)
fordi atte.......dette skal jeg ha i hagestua...og der er det en del
lilla innslag:)))

 

Mine to nye bakebøker:))
" Manuelas hjemmebakst" og " Love Manuela"

Fikk de i posten på fredag, så det har ikke blitt tid til 
å teste ut noe, men Wow!! for noen herlige bøker!:)
For meg som er nybegynner i bakeverden....storkosa meg når jeg bladde i bøkene,
da Manuela forklarer hver oppskrift så bra og selvfølgelig
mange flotte og inspirerende bilder:)
Manuela har også en blogg hvor hun deler mange herlige oppskrifter...
den kan du besøke HER

 

Lørdag var det " sommer og sol " her i Kr.Sand, og jeg måtte
jo bare nyte både sol, god drikke og en herlig bok
 fra go`stolen:)

I dag er det litt overskyet........men kansje sola
 titter frem utover dagen...
Vi skal ha en svipptur til hytta i dag......så innom svigers en tur..

ØNSKER DERE ALLE EN NYDELIG SØNDAG !!

6 kommentarer:

Enkle ting av Terese sa...

Den lemonaden både hørtes og så veldig god ut:) Er bøkene hennes like bra som bloggen, så kan jeg tenke meg at du koste deg med å sitte å bla i dem. Flink du er til å hekle ruter, gleder meg til å se når du er ferdig med alle og har sydd dem sammen :)

loftkroken sa...

Den MÅ jeg prøve:) Ble tørst av å lese innlegget ditt :))Hi hi
Flotte etiketter du laget da,du er en racer på data :))

Masse klemmer til deg min gode
blogg-venninne ♥

Edny sine puslerier sa...

Mmm, den smaker nok vidunderlig! Tenk så flott gave da, -en flaske selvlaget lemonade med personlig etikett! Og teppet ditt blir lekkert! Kos deg med nye bakebøker:)

Ruths datter sa...

For et trivelig innlegg. Ligner på den lemonaden vi får her i Amerika.Likte heklerutene dune.Fine farger.
Klemz

Nita's verden sa...

mmmm. høres herligt ut med lemonaden din, den må prøves ;)
så fint lappeteppe du holder på med, gleder meg allerede til¨å se mere... blir helt sikkert fint i hagestuen din.

ha en fin fin dag
klem Nita

Min stil sa...

Mmm.... den limonaden både så og hørtes veldig god ut. Perfekt på en varm vår/sommerdag. Og så flotte farger på lappeteppet. Gleder meg til å se det endelige resultatet.
Klæm Susanne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...