lørdag 6. april 2013

Mens gjærbaksten hever seg.................:)))

 

Yoouuuuhuuuu:)

I dag har jeg forsøkt meg igjen på litt gjærbakst.........men det å vite
hvor lenge det skal heve seg er ikke alltid så enkelt selv om det står " til
dobbelt størrelse " hadde vært bedre om det sto 30 min eller en time..

Og utålmodig som jeg er, tenkte jeg at i dag må jeg finne på noe mens
gjærbaksten gjør sitt:))
( for det er litt stress å sjekke så mange ganger om den er ferdig:)) )
 så da ble det et nytt trekk på sitteputen til hagebenken:o)

Den gamle sydde jeg i fjor og var veldig fornøyd....men det var i fjor:o))))

 

Taadaaaa:)
Et pledd er blitt til trekk på benken..
Jeg la det dobbelt og sydde det sammen på vrangen...så vrengte jeg det tilbake og 
la inn puten fra kortsiden og tok med meg hele greia
 ned på sybordet og
sydde igjen sidene fra rettsiden..

 

En ser jo sømmen i sidene, men den blir nok snart fylt opp med
flere pynteputer:))

 

Her er resultatet av min bakst i dag:))
Klippekrans heter det visstnok og er fylt med kanel og sukker..
Etter jeg hadde laget en ring, skulle jeg klippe nedi og vri delene hver sin vei..
men delene ville bare tilbake når de kosa seg i ovnen:o))
så det ble så här:)

 

Når klippekransene var ferdig kom sola frem igjen og jeg tenkte
jo da og nyte både bakst og ny pute i solsteiken.........

 

Men jeg rakk bare å ta bilde.......så kom de store skyene og det
ble egentlig litt småkaldt så da måtte
 baksten nytes innendørs:))

Men i morgen er det ny dag og nye muligheter:)

HA EN FIIIN LØRDAGSKVELD !!

8 kommentarer:

JulesTheNorweegie sa...

Så utrolig koselig det så ut! Klippekrans er skikkelig godt, det er noe jeg pleide og få hos farmor, men det er en stund siden hun har laget sist. Hmmm kanskje jeg skal prøve og lage det selv i nærmeste fremtid :D

Skikkelig hjemmekos, også så flott trekket ble og da!

God lørdag til deg også! :D
x

Anette sa...

Det nye trekket ditt ble veldig fint, alltid kjekt å fornye seg litt. Og baksten din så bare himmelsk ut. Jeg har ikke spist frokost enda, men nå ble jeg sulten :)
Fin søndag til deg!
Anette

Bodil sa...

Så smart å sy eit pledd om til trekk. Takk for ideen. Og gjærbaksten din ser berre lekker ut. Syns eg kjenner kor godt den smakar. Ynskjer deg ein fin søndag.

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Du får bake riktig ofte for jammen var både syprosjektet ditt og baksten særdeles vellykket!:-)
Koselig krok du har ute. God ide å bruke teppe som stoff til benken og klippekransen frister fælt.
Ja, været ble fælt i går, men i dag skinner solen igjen.
Ha en fin søndag.

Klem fra Hjørdis

Lithe sa...

Så smart å bruke et pledd til trekk! Kanskje det er det jeg får gjøre på min kjøkkenbenk..
I dag skinner sola, og det blir nok tent opp i grillen senere i dag :)
Ønsker deg en deilig søndag :)

Anonym sa...

hei!så smart å bruke pledd,da!!og den klippekransen så god ut,er leeeenge siden jeg bakte den! må prøve det en dag snart;) her i nord skinner sola,men kaldt om natta.det er meldt mere snø,godt vi skal til Roma til helga;)der er det varmt og godt;)ha en fin søndag,Janne!

Janne i Fagerlia sa...

Du er jammen en dame som vet å utnytte tiden. Tipper det er godt og mykt å sitte på denne uteputen en tidlig vårdag. Klippekransen ble da vellykket etter min mening :)

Man tager hva man haver sa...

Mmmmm nå ble jeg skikkelig sulten her... det er akkurat slik klippekransene skal se ut, så det får man kalle vellykket. Så genialt da med pledd som trekk på puten, kjempefint ble det. Jeg har tro det eller ei også sydd i helgen, haha fortsetter set slik blir vi nødt å flytte slik at jeg kan få meg et syrom. :)

Fin ny uke til deg.

Klemmer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...