torsdag 18. april 2013

Multi-Medium og litt bakeskryt:))))

 

Multi Medium er en slags overføringspasta som jeg bruker når jeg skal
overføre tekst til " hva som helst":)
Men denne virker bare på utskrift fra laserprinter..

Her om dagen lagde jeg tekst på en krakk som jeg oppbevarer
" ting og tang til et hytteliv" :)
Dvs at når vi er på hytta skriver jeg opp hva jeg må huske å ta med opp
neste gang....og da er det greit å ha en egen plass til ting å tang:o))

 

Og når vi er klare for ny hyttetur, er det bare å løfte på lokket og sope det med seg:))
- før lå det litt her og der og da ble ting å tang fort glemt...

Så langt var alt bra, men jeg visste ikke hvor jeg skulle plassere denne krakken..
- det er liksom litt fullt alle veier...
Men med en liten ommøblering så ble det sååå bra:)

 

Tidligere hadde jeg en liten kabeltrommel her....men jeg har en kabeltrommel
til som hjørnebord, så da passet det å bytte om litt:)
Beina på krakken matcher jo beina på konsollbordet:o)))

 

Kabeltrommelen havnet der konsollbordet sto tidligere etter den
ble hvitmalt:)

 

Her har jeg prøvd Multi Medium på en vanlig gråstein:)))
Steinen var tidligere dekorert med decoupage motiv, men nå var det 
på tide med forandring der også gitt:))
- så har jeg ikke minst testet dette ut på en stein også:))

Limet fungerer på "samme" måte som decoupagelim - en smører lim utover
legger på motivet/teksten som må være printet ut speilvendt...og lar det
tørke..
Men etter det er tørket har du på litt vann og gnikker papiret av...
Da vil teksten sitte igjen...
Steinen var litt ruflete og jeg var kansje litt utålmodig med å vente på tørkingen
så litt av teksten forsvant...
Men ordtaket jeg har printet ut lyder:

Har du kjærlighet til dine mål.....
Har du vilje av stål....
Legger du hardt arbeid til....
Kan du nå hva du vil.....:)

 

........Og den siste uka har jeg lagt både vilje og kjærlighet til mine mål hihi:)))
Tror jeg har bakt noe hver dag den siste uka...prøver meg frem litt og det som blir
superbra og velsmakende havner i min egen lille kokebok:)))

Sist søndag da jeg så på " Hele norge baker" var det ei der som lagde
kuvertbrød i leirpotter...hmmm, tenkte jo jeg..dette var jo tøft, så dette må
jeg jo prøve....
Og i går ble det tur til Plantasjen..........som var tomme for små leirpotter......
men plutselig oppdaget jeg noen som sto for seg selv og som var håndlaget:))
De kostet 14,90 pr stk tror jeg, men når jeg kom til kassa var de til halv pris yoouhuuu:)

Så var det hjem og lage deigen.....

4 dl vann
10 dl hvetemel
4 ss olje
1 ts salt
2 ts sukker
2 1/2 ts tørrgjær
Jeg hadde også oppi litt revet ost og oregano..

Pottene la jeg i vann mens jeg googlet hvor lenge de skulle ligge der...
og på nett fant jeg 30 min, 2 timer og 12 timer????
Men etter at deigen hadde hevet seg ca en time delte jeg den opp i 16 stk
og la i pottene som jeg smurte med smør:)
så hevet de seg videre der i ca 30 min...

 

Jeg stekte de på nederste rille ved 200 grader i 30 min.....
De ble kansje ikke 100% gjenomstekt men 96% funka bra det:))))
Vi hadde blomkålsuppe i gårkveld med pottebrød:))
- og etterpå var det Amazing (race) iskake:)))

HA EN NYDELIG DAG DERE !!
( her regner det, men det er jo et hakk bedre enn snø da ) :))

4 kommentarer:

Karipia sa...

Hei Janne.
Den krakken din ble veldig fin, jeg ar arvet en gammel krakk etter min bestemor som må trekkes om så kanskje jeg tar ideen din om å samle små hyttestasj oppi den. Det var lurt.
De pottebrødene fristet også.
Jeg så også det programmet på TV`n og tenkte å kjøpe inn leirpotter.
Kanskje jeg prøver meg på din oppskrift.
Ha en deilig torsdag videre.
Klem

Gunn sa...

Hei på deg
Den krakken din ble kjempefin.Det samma med kuvertbrøda din de så gode ut:)
Ha en fin kveld

Lithe sa...

Sålurt med en krakk der man kan putte hytteting :) Mitt blir som regel puttet i en plastpose (og glemt..)
Kuvertbrøda så gode ut :o)

LaLa`s Loft sa...

Hei Janne.
Nå har jeg sittet å sedd på bloggen din, her er altså så mye fint. Det er som å se i et interiørblad blandet med ideer og kos..... Du er bare så flink på å lage det koselig rundt deg, jeg sitter bare å måper. Huset og hytta deres ser jo helt fantastisk ut må jeg si. Du må jo ha en ustoppelig energi :)

Ha en hærlig helg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...