onsdag 15. mai 2013

Det går sakte fremover.............

 

.......Veldig sakte....hihi:)

Sånn er det når en plutselig får mange andre ting å surre med:)
Men en vakker dag skal du se jeg blir ferdig:))

 

Her er første rad ferdig montert:)))
- og det ble hverken lilla eller rosa innslag som jeg hadde tenkt..
Fant ut at det kommer til å bli nok av friske farger
der jeg skal sitte med pleddet på :o)))
- så da ble det rett og slett farger i de duse toner..

Har heklet i bomullsgarn, men med dette været og temperatur
burde jeg vel egentlig ha godt for 100% ull:)

 

Dette bilde ble tatt i går, og nå er jeg godt igang på rad nr 3:)
men heklenålen har i de siste 2 uker ligget helt stille:))
 
Jeg har holdt meg til grått og hvitt og to beige farger...
Hver rute måler ca 20 cm..
- så har jeg fastmaske kant rundt før jeg syr de sammen.

 

Helt enkle ruter:)

På nr.1 har jeg heklet med fastmasker annen hver gang i det fremste og
bakerste maskeleddet..
På nr. 2 er det staver kun i det bakerste mskeleddet.
Nr. 3 er det fastmasker kun i det bakerste maskeleddet.
På nr 4 har jeg sydd sammen 4 små ruter.
Og på nr 5 er det 4 staver i det bakerste maskeleddet og 2 i det fremste..

.......og slik går det.....bytter bare på hvilken farge som skal ha hva:))

I dag har jeg laget ostekake med gelè på toppen for første gang i 
hele mitt liv:)))
Den står for øyeblikket på kjølen og godgjør seg - det mangler bare
et par stykker - måtte bare prøvesmake:o))

Og ellers er neste prosjekt å rydde rydde og rydde på hobbyrommet..
Ser ut som bomba har slått ned akkurat på midten og spredt alt
godt utover........:))

Vel vel vel, nå skal jeg først ha meg en tur rundt i blogglandia...
Ha en nydelig kveld!

16 kommentarer:

Jorunns hobbyblogg sa...

Så fint, det kommer til å bli aldeles nydelig

Jorunn

Edny sine puslerier sa...

Wow! Det blir rålekkert!! Gleder meg til å se det ferdig:)

Inspirasjon fra Elin sa...

Så fint det var med de forskjellige ulike rutene på pleddet ditt :D Du blir nok ferdig skal du se. Du er så driftig atte :)
Hyggelig å lese bloggen din

Drude Nygaard sa...

Kjempelekkert !!

Min stil sa...

Ååååh, det blir bare såååå fint!!! Flinke du!
Klæm

Mor Inger`s hus sa...

For ett nydelig teppe.
Liker fargene veldig godt.

Klem

noste sa...

For fint et teppe!!
Har sett endel varianter før men ikke denne....likte den veldig:)

fru. Lærum sa...

dette må bli det flotteste teppe jeg har sett...skulle ønske å kunne hekle!

klem tone

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Dette blir kjempefint Janne !!
Nydelige farger og herlig mønster :)

Lykke til videre, gleder meg til du viser resultatet :)))

Klem Heidi

Lithe sa...

Så flott teppe :)
Det tar litt tid, men det jo som regel flott til slutt. Fortsatt fin uke :)

Ruths datter sa...

Dette var et morsomt prosjekt. Flotte ulike ruter. Skal bli kjekt å se det ferdig.
Klem

Janne i Fagerlia sa...

Détte blir delikat og lekkert :)

Margrete S. sa...

Nydelig teppe i nydelige farger :)

Lenes blogg sa...

Ser kjempe fint ut :)

Caroline sa...

Så nydelig teppet blir!!!
Så flink du er med håndarbeid,å flotte farger du har valgt å bruke:)
Ønsker deg fiiiine dager!
Klem Caroline

Anne E. Andreassen sa...

Gleder meg til å se når du er helt ferdig, det var jo kjempe-fint - tror ikke det var dumt å bruke bare duse farger :) Ønsker deg en flott dag videre!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...