søndag 12. mai 2013

En liten dam på terrassen...

 

Enklere kan det vel ikke bli:))

En stor avlang balje i sort er blitt til en mini dam:) 
Baljen er kjøpt på Europris og fontenen på Jula:) Og snart kommer
det litt vannplanter oppi - Plantasjen må bare få de inn først:))
Mannen har satt på panel rundt..

 

Koselig med litt vann på terrassen - og når det blåser blir plantene rundt 
dammen vannet:))
Benkene,bordet og plantekassene laget
 jeg for et par år siden... ser litt tomt ut i kassene, men forhåpentligvis skal
det komme opp hvite roser, rosa floks, bladplante hosta og lavendel:)))

 

Var innom Plantasjen for et par uker siden....uten å få med hjem vannplanter..
men jeg fikk med et par salix på stamme og 2 stk "3 i en plante".)
Verbena, surfina og en til i samme potte - utrolig flotte.

Zinkhuset malte jeg rosa sist søndag:))

 

.........så gikk jeg løs på lyslykta som var hvit men nå rosa:)
Jeg laget malingen selv ved å blande hvitmaling med noen dråper
lerretsmaling i rødt:)
Malingen var veldig drøy, så jeg måtte finne flere ting jeg kunne
male, og det ble ei ny blomsterpotte, et askebeger og et fat som står
på gulvet til venstre:)

 

Sett fra stuevinduet:)))
Jeg er glad i pastellfarger...bare ikke for mange på samme plass:)))
Så på denne terrassen ble det rosa sammen med
 hvitt, natur og zink...

 

På denne terrassen har jeg tenkt å male stoler, bord og solseng
i lysegrått og dill dall i lyseblått:)))
3 dill dall ting står klar til å settes ut i en herlig
 hjemmelaget lyseblå farge:))

På denne terrassen har vi en passelig stor dam med 3 koier oppi:)

 

Dammen bunnfryser på vinteren, så koiene er inne da.....men så fort snø
og is er borte vekk blir de satt ut:)
Koiene er 2 år nå og lever i beste vellgående:o)))
- det gjør forresten vannplantene også som har stått ute hele vinteren..i dammen:)

I dag har vi hatt herlig vårvær med enn del sol....så jeg har luftet
macroobjektivet i dag rundt huset:))
- ble litt bilder gitt, men de må nok ha en tur innom redigeringsprogrammet
før de kommer ut på bloggen:))

HA EN NYDELIG KVELD (det som er igjen )
OG EN GOD NY UKE !!

11 kommentarer:

Lithe sa...

Så koselig uteplass du har Janne!
Nå kan vi snart nyte den for fullt :)
Ønsker deg en god uke!

Yulia sa...

Wow, din terrasse er fantastisk!!!
Du er såååååååå flink!
Hilse, Julia.

Jatte sa...

SÅ koselig terrasse! Kult med denne dammen da.. Kunne tenke meg slik selv i hagen, men tror ikke det blir plass med alle mine planer *ler*


Ønsker den en superduper uke,
Klemmer fra Jatte♥

mille m sa...

Mye fint på verandaen)) Den dammen var jo en kjempegod ide!! Fin ny uke til deg))

Ruths datter sa...

Så fint miljø du har skapt på terrassen din. Nydelig med et vannspeil. Her kan jeg tenke meg det er trivelig å være.
klem

Scrappe-Heksen sa...

Hvor bor du fantastisk - sikke en udsigt :-). Det hele ser så hyggeligt og smukt ud - og katten har jo sit eget TV :-).

Velkommen til Lonni´s Verden sa...

Det er vel nok en fin og hyggelig terrasse du har.
Kan forestille mig en lun sommerdag der fuld af blomster i krukkerne.
God dag til dig.
Klem Lonni

Furulunden sa...

Nå har jeg vært en tur i Vågsbygd - på gamle trakter - og der var det jo koselig - ja, på din terrasse altså :)

Ann-Jorun sa...

Koselige bilder av terrassen din. Jeg har og montert dam på min terrassen og gleder meg til å sette ut planter og pynte rundt den.
Ha en fin kveld..:-)

Underberget sa...

For en lur måte å lage en liten fontenedam på:-) Har ønsket meg vann i hagen, men vet ikke helt om jeg orker arbeidet med å grave ut, så denne ideen skal jeg tenke litt på:-) Hvor stor er forresten koiedammen din? Har du dem i akvarium om vinteren?

Anette sa...

For en flott terasse du har. Inspirerende for meg som nå holder på å tegne ny. Forhåpentligvis kommer den opp i sommer. Trenger lure tips :)
Ha en fin kveld!
Anette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...