mandag 13. mai 2013

Eplemuffins og jordbæris - deilig:))

 

Hei å hoppsann:))

Har igjen vært innom kjøkkenmaskinen:)))
Og denne gang ble det eplemuffins og jordbæris.....Deilig med en
lunken eplemuffins sammen med is hva?

Jordbærisen lagde jeg dagen før fordi jeg måtte få brukt opp 3
eggeplommer etter min siste pikekysslaging:o)))

Oppskrift på isen er enkel:)

3 dl fløte
3 eggeplommer
2 ts vaniljesukker
2 ss sukker
4 - 5 ss jordbærsylt
( jeg hadde jordbær fra hagen på frysen, så jeg brukte disse):)

Eggeplommer,vaniljesukker og sukker piskes sammen..
Fløten piskes til krem..
Pisk til slutt alt sammen og ha i jordbærsyltet:)
4 timer i frysen.

 

Eplemuffins lagde jeg lørdags formidag........Ute regnet det som værst, men det
var jo bare å skru opp varmepumen og kose seg med muffins og is hihi:))
Vi er jo tross alt midt i mai:)

Oppskrift på eplemuffins:

125 g smør
2 dl sukker
2 egg
2 ts vaniljesukker
2 ts bakepulver
4,5 dl mel
1,5 dl melk
2 - 3 epler, kanel og sukker...

Rør sammen smør og sukker
Ha i eggene et om gangen
Bland det tørre og ha i smørblandingen vekselsvis med melken.
 Du får ca 12 store muffins.
Eplene skjærte jeg i små biter og dyttet de godt nedi og strødde
på litt sukker og kanel..
Stekes ved 225* i midten i 15 min.

Har også laget sjokoladekakemuffins:o))))

 

Jeg har oppskrift på en knallgod sjokoladekake i langpanne....
Denne oppskriften delte jeg i to og brukte muffinsformer:o))
Kremen/glasuren den samme som på en stor kake - måtte jo leke meg
litt med sprøyteposen:)

De smakte himmelsk og så lekre ut...............MEN ingen ville slippe
taket i muffinspapiret (?)
Det ble en liten slosskamp mellom meg og papiret kan en si....
Og slik kan de jo ikke serveres......så jeg tok på meg jobben 
med å "skrelle" de hihi:))

I dag har det vært en rolig dag i heimen...........Våknet med
plaskregn på vinduet.......men så kom sola og jeg føyk ut med
fotoapparatet igjen..:))
 - og nå er det tid for litt tv og en stor bolle med chips:)))

HA EN FIN FIN KVELD !

5 kommentarer:

minishabby sa...

Å guri land, dette skulle jeg gjerne kost meg med nå. Lekkert - både maten og bildene:)
Håper du har en fin kveld.
Kle Elin!
PS: jeg har en give away inne på Elins anneks bloggen. Bli med da vel:)

Janne i Fagerlia sa...

Tusen takk for oppskrift. Høres meget godt ut :)

Lithe sa...

Yammi :) Får vann i munnen!!

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Hvordan klarer du å holde vekta med alt dette gode du disker opp med for tiden ??
Jeg legger på meg bare av å lese alle oppskriftene :(((
og det er nesten ikke tull en gang :)

Lurer på om jeg skal prøve meg på isen i morgen, for alle ingrediensene har jeg jo i hus :)))

Du er hvertfall råflink og ernergisk uansett hva du lager :) Flinkis'n :))

Fin kveld/natt til deg
Natta fra meg, Heidi

Monica sa...

Næmmen så mye du har bakt og sååå godt det ser ut - åh...har så lyst til å smake :)

Flotte bilder også !
'
Ønsker deg en herlig dag

Klem fra Monica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...