torsdag 2. mai 2013

Søt søtere søtest (oppskrift seigemenner)


Hei og god torsdag!:)

Nå er det lenge siden jeg har vært innom på bloggen og i det
hele tatt i nærheten av dataen....
Har vært så (u)heldig å fått en 7 dagers hodepine med 3 dagers migrene
midt inni:))
- men får da gjort litt fornuftige og ufornuftige ting innimellom:o))

Mannen har vært sååååå flink å vaske alle terrassene rundt huset - og da
fikk jeg lyst til å forandre og dille litt:))
- og ikke minst nyte sola med en "søt" lemonade:))

 

 Har laget ny porsjon med lemonade:))
Denne gang ble det ei flaske med rosa og ei flaske med
blå-turkis lemonade (konditorfarge) ;))
......og nye etiketter:)

 

Litt søt ble den jo:)

 

Noe som er søtere er disse pikekyssene.))) 
og med forskjellige farger, så blir det litt sukkertøy for 
øyet også:o)))  - så lenge det varer hihi:))


 Det søteste av det søte (denne uka) er seigemenner:))
Det er noen år siden sist jeg lagde disse, så nå var det vel på tide
å prøve seg igjen:)))

- og nå som det finnes et hav av konditorfarger er det jo
litt gøyere også:))
Oppskriften er fra da jeg gikk på skolen.....:)

Og her er den om noen fikk lyst på litt ekstra søtsaker:)))

2 1/2 dl vann
1 kg sukker
Dette kokes til sukkeret har smeltet.
---------
1 1/2 dl vann
100 g gelantinpulver
Dette blandes og has i den varme sukkerrøra.
---------
2 ts ananasessens
2 ts sitronsyre
konditorfarge
Dette has i til slutt.

Jeg brukte ei lita langpanne 30x40 cm til dette og lilla konditorfarge.
Dette må stå til neste dag før en drysser over med sukker og
klippes opp..

Vel vel.....
da må dere ha en superflott kveld!!
Og tusen tusen takk for alle de herlige kommentarer den siste uka og
hjertelig velkommen til  nye følgere!:))

 

9 kommentarer:

Ann-Jorun sa...

Så heldige dere er som har så fint vårvær. Her regner,sludder, haggler og blåser det. Deilig å se dine fine bilder. Kan hende jeg skal lage noen seigmenn å få litt vårstemning jeg og.
Kos deg videre i vårmåneden Mai.

Janne i Fagerlia sa...

Skjønner godt du ligger "litt lavt i terrenget" med hodepine og migreneplager. Godt du er på bedringens vei. Takk for søtmonsoppskrift - det er lenge siden jeg har prøvd meg på slikt. Kanskje på tide igjen :)

minishabby sa...

Ååå nam!! Nå fikk jeg lyst på både seigmenn og lemonade.
Helt nydelige bilder hos deg.
Jeg har en give away på gang inne hos Elins anneks. Bli med da vel :)
Klem Elin!

Ingvild sa...

Skal si du har hevet deg på baking/matlagings fronten den siste tida! Helt imponert av deg, for jeg hadde jo inntrykk av at du ikke likte så altfor godt denslags! Er det ikke gøy!

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Så gøy med terrassebilder!
Virkelig fine dager vi har nå. Bare å nyte :)
Skal si du er produktiv på kjøkkenet om dagen.
Gjett om jeg fikk lyst på iskake når du nevnte det da :) Oi, oi!!

Jatte sa...

Mmm, lemonaden så veldig god ut :D

Ønsker deg en FIN helg,
Klemmer fra Jatte♥

Man tager hva man haver sa...

Ååå herlige sommertid, her snør det skikkelig i dag, her er det mer winterwonderland. Så kjedelig Janne at du har så mye hodepine og migrene. Kan det ha noe med kosten å gjøre? Du har jo fått dilla på baking kanskje du har spist for mye sukker. Vet at sukker trigger både hodepine og migrene. Kanskje du skulle prøvd å kutte ut sukker helt en stund og se om det blir bedre. Det er faktisk ikke så vanskelig som det høres ut som. :)

Klem fra Kari

Gunn sa...

Å dette ser veldig godt ut, både lemonaden og seigmenn:)
Dette må prøves, fint at du gir oss oppskrifter.
God bedring:-)
Ha en fin helg.

Anonym sa...

hei! dette må jeg prøve å lage,så veldig godt ut;) håper du føler deg bedre nå. ha en fin dag;) klem fra mormor

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...