søndag 25. august 2013

Finn dott no og ny heklet telyskurv:))))

 

Hei å hopp:))
Kunne ikke dy meg da jeg kom på at jeg hadde en del
gardinlengder i bomull liggende........de er fra min tidligere
arbeidsplass og når den ble lagt ned, så fikk jeg mye " skrot "
med hjem:o)))

 

Til denne kurven har jeg brukt 1 lengde på 2.20 m og fikk 10 cm til overs
av strimlene som ble klippet opp denne gang.
Prøvde først å rive opp strimler men det skar seg fullstendig...og
klippingen var kjedelig, så strimlene ble i mange forskjellige bredder:o)))

Har ikke noe mønster på denne, men startet med 7 luftmasker og
doblet antall staver de neste 2 omg. så videre stav i stav...
Da den var høy nok fant jeg ut at det hadde vært koselig med håndtak, så de
ble til av 10 luftmasker med stav i den 5. stav på omg.
Siste omg heklet jeg fastmasker......
Og denne gang ble jeg superduper fornøyd:))))
( Heklenål nr 6 ble brukt på denne )

Ellers har jeg vært innom på Finn å snoka litt:))

 

Da vi kom hjem fra hytta etter ferien hadde jeg notert meg
et skap på huskelappen til neste hyttetur.......
Greit med et skap en kan oppbevare alt av sengetøy....

 

Utrolig god plass både til sengetøy, pledd og pynte-putetrekk:))
Det beste med hele skapet var at det sto under " gis bort "
her i Kr.Sand:)) 
Nå er det hvitmalt og står på hytta:)

Men...........
Nyskjerrigheten tar jo overhånd av og til, og da vi kom hjem
fra hytta sist, måtte jeg innom Finn igjen:))

 

Og igjen var det noen som skulle gi bort både skap og sjenk:))
Tenk å være så heldig...
Men jeg fikk en klar og tydelig beskjed om å ta med meg 2 sterke
mannfolk når jeg skulle hente det, for dette var verre enn tungt som bly..
Så da ble eldstemann ringt opp.......
Mannen og sønnen klarte det utmerket å få det plassert på hengeren
fra 5.etg og inn i en heis som var på millimeteren like lang
som sjenken......
Jeg var med som døråpner:o)))

 

Og tenk når dette blir hvitmalt da:o)))
Tenker jeg starter i morra med kosten........for plutselig er det
helg igjen og ny hyttetur:))

 

I høyskapet er det 2 skuffer nederst og 3 hyller i hvert skap..
og i sjenken er det 2 hyller + 3 skuffer i det ene skapet..

 

Høyskapet sto løst på beina, men når skapet kommer på igjen
blir det ca 140 høyt og like bredt..

Etter mine supre funn på Finn blir det ganske mye
ommøblering på hytta:)))
Dagen idag har godt med til å ommøblere ( i hode ) og notert ned:))
Et par skap skal med hjem neste gang og et lite skap
fra spisestua her hjemme skal med opp - godt jeg har samme
stil både her og der:o)))

Ellers i helga oppdaget jeg at mine koier i dammen har
fått barn:)))

 

Og her har jeg fått " fisket" opp 8 stk av de:)
Jeg måtte google litt på " hva gjør jeg nå " da jeg så alle de små
pertene som svømmet rundt...for etter det jeg skjønner så spiser
koiene sine egne unger, så her var det reddes den som reddes kan:o))
så tar jeg resten av
 "bekymringene om overlevelse" 
senere av disse...

HA EN SUPERFLOTT SØNDAGSKVELD!!
OG GOD NY UKE!

8 kommentarer:

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Åherlighet så heldig du har vært !!
Tenke seg å gi bort sååå fine møbler...
Jeg ble skikkelig misunnelig på deg nå Janne, for disse møblene var råflott !!
Gleder meg sykt til å se de ferdig malt og plassert :)))
Du får jaggu meg ting unna du skjønne jente :)))

Fin spretten kommende uke
Klem Heidi

Gunn sa...

Hei på deg
Heldig du:-) tenk å gi bort de lekre møblene. Godt de kommer til Janne. Gleder meg til å se de hvitmalte.
Ga en fin dag.

Bente sa...

Skikkelig fin telyskurv!
Mulig jeg må prøve altså, selv om jeg og heklenåla ikke er veldig gode venner! Hvilken str brukte du på heklenåla?
Ha en finfin dag:-)

Inspirasjon fra Elin sa...

For noen møbelfunn på finn :D
Finner aldri noe der jeg! Det er jammenmei forskjell på folk.. Hehe...
Håper resultatet blir like bra som du håper på :)
Ønsker deg en fin kveld

Ann-Jorun sa...

Du verden hvor heldig du har vært som har fått tak i slike skatter. Håper vi får se dem ferdig malt..:-)

Nina sa...

Så flott telyskurv!! Jeg har nettopp lært meg å hekle og har for tiden dilla på kjøkkenkluter. Kanskje på tide å prøve noe annet...?

Og de skapene da!!! Fy fela sååå flotte *dååån* Gleder meg til å se de hvite, det tror jeg blir råå lekkert :)

Ha en flott ettermiddag!!
Nina.

Mellom Himmel og Jordbær sa...

Du har jammen meg vært heldig, for noen skatter! De kommer til å bli flotte når du har fått malt dem, men de er jo nydelige uten også :)
Lykke til, gleder meg til å se :)
Hilsen fra Anette

Anonym sa...

hei! så flotte skatter!!!! de gleder jeg meg til å se ferdigmalt. så flott at allt gikk bra på radiumhospitalet;) ha en fin dag! klem fra mormor. p.s. pakka er kommet,og de er såååååååååååååå fine!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...