lørdag 10. august 2013

Før og nå, og et kjerrehjul........

 

Hei å god lørdag!:)

Du verden som tida flyr når en har det moro:)))
Over her er den benken som ble med hjem fra hytta sist helg....
Den ble sortmalt i 2006 og sto litt gjemt under trappa til hemsen..

 

Under trappa til hemsen passet det bedre med en kommode, så da måtte
jeg finne en ny plass til denne.......og da tenkte jeg at den ville
bli fin til det gamle spisebordet i stua her hjemme:))
- etter at den ble hvit selvfølgelig og klargjort
for høsten med et lammeskinn:))

 

Her er de 2 nye prosjektene jeg plutselig fikk i hus.....
Mannen fikk de av en kollega og tenkte vel at jeg kunne bruke
de til noe.....
Jeg synes de var forferdelig stygge - landkrabbe som jeg er:o)) har
jo ikke behov for å lære meg skipsknuter:o)))
Men etter å ha studert litt, så likte jeg formen på de...

 

Det ene skapet er ferdig og står nå nede på hobbyrommet:))
Vinreolen ble til oppbevaring av satengbånd og hamptau:o) og i skuffen
ble det blonderester......og i skapet ja, der kan jeg ha Coca Cola:o)
" Gi meg Coca Cola nårsomhelst " står det i reklamen - akkurat
som om jeg skulle ha sagt det selv:o))
Reklamen er fra en gammel avis jeg har liggende....tok bilde 
av den og printet den ut:)

 

Et lite nusselig kjerrehjul ble i dag klargjort for et
nytt oppdrag:)

 

Kjerrehjulet sto på ei passelig stor blomsterkasse fra Netthandelen....i
sikkert 2 år og som jeg ikke har fått plantet noe i:)))
Nå var den blitt så værbitt og dinglete at jeg fant ut at den kunne
brukes til andre ting....
Det ene hjulet ble skrudd av og i det festet jeg 6 øyekroker på
undersiden. Så fant jeg frem 6 treklyper og hamptau..
og tredde tråden gjennom...
Til slutt knyttet jeg sammen hamptau i spilene og hang det opp
over vedovnen i stua:)

 

Og her henger neste prosjekt i klypa:))
X antall garnøster er kjøpt inn og planen er å strikke sokker
for kommende høst/vinter:o)

Sports ragg heter garnet og på baksiden av etiketten står
oppskrift på sokker:o))
- som jeg ikke skjønte alt av.. Det er vel bare tåfellinga jeg
"sliter" med, resten kan jeg:o)))
Men sokk er sokk:)

Ha en nydelig lørdagskveld!

3 kommentarer:

Lenes blogg sa...

Utrolig hvordan ting forandrer seg med litt maling og kreativ pynting. Kjempe fint!!

Gunn sa...

Hei på deg
Du verden så flink og kreativ du er Janne:-)
Klem

Ønsket om å blir foreldre sa...

Wow, så fint du gjorde det ;) Utrolig hva litt maling og fantasi kan brukes til ;)
Fin blogg med masse herlig inspirasjon! :D

Ønsker deg og dine en flott søndag!
Mange klemmer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...