onsdag 7. august 2013

Glad i bjørk og en liten advarsel:)))

 

Mange av dere vet at jeg elsker alt som har med det naturlige
å gjøre - spesiellt bjørk:))
........og stadig dukker det opp flere bjørkeprosjekter:o))

I ferien da vi var på hytta, sagde jeg av toppen på et bjørketre som
beveren i nærheten hadde hugget til oss:))
Det ble skrudd fast i stolpen på rekkverket ved ei blomsterkasse
mannen lagde en vakker dag i ferien:))

 

Og planen videre var å kjøpe ei klatrerose og en klematis som
kunne slynge seg oppover bjørketreet:))
Før vi reiste hjem fyllte jeg 4 flasker med vann som jeg satt
på hode nedi - og det holdt akkurat til vi kom opp igjen sist helg:))

 

I ytterganga har jeg en stumtjener av bjørk:))
Den er skrudd fast i gulv og tak.
Og ved siden av står en liten nusselig hjemmesnekret benk
med bein av bjørk:)

 

Mellom stua og kjøkkenkroken har vi ei hylle over kjøkkenbenken
og der har vi skrudd fast et bjørketre som smyger seg
gjennom hylla og videre opp i taket:)
Bjørketreet er det beveren som har hugget og på dette hadde
den spist av all barken....

 

På soverommet har jeg nattbordlamper av bjørk, i vinduet er det en
bjørkepinne til gardinstang og opphenget er bjørkenever:)
Sengegavlen er laget av ei tynn plate som jeg har limt på " 100" bjørkenever:o)
Nederst på den har jeg skrudd opp noe lignende av plexiglass for å
unngå bjørke-never-søl i senga:))

 

Før vi reiste hjem sist helg fra hytta kom jeg på at jeg trengte et
par små nusselige bjørketrær her hjemme - på badet:))
Som dere sikkert skjønner så skal dette bli en stige som sikkert
blir ferdig i morgen:))
I kveld/natt har jeg malt veggene på badet 1. strøk:)
så morradagen starter vel med strøk nr. 2........

 

Til slutt en liten advarsel:o))
Og nå er klokka 02, så da er det bare å si nattinatt og ha en
nydelig onsdag!

4 kommentarer:

Ruths datter sa...

Du kor smart du er da. Flotte ting du lager.
Klem

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Hei Janne !!
Lenge siden jeg har besøkt deg, og jammen har du fikset mye siden sist :)
Så utrolig fint det er blitt på hytta de med lyse vegger og freshe fargeklatter :) Dette kan du og dette liker du, ikke vanskelig å se :)))

Håper du har fine dager og nyter de litt utendørs også :)

Mange klemmer fra meg til deg
-heidi-

Livets gode sider sa...

Hehe, den advarselen likte jeg, for det er sånn det er her i huset. Hilsen Grethe

Livets gode sider sa...

Hehe, den advarselen likte jeg, for det er sånn det er her i huset. Hilsen Grethe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...