fredag 23. august 2013

Har sydd meg 2 stk kappelaken:)

 

Hei å hoppsann:))

2 av soverommene på hytta har fått ny seng - eller egentlig
er det bare ombytting fra her og der..:)
På det minste soverommet har jeg ei 90 seng - rammemadrass, og
da er det jo fint med ei kappe på:))

Kappelakenet er sydd av:
Kjøkkengardin - Tomine kappe fra Kid som er 2 m lang og 45 ca høy
Glatt laken fra Jysk som er 140 x 240 cm
- senga er 200 cm, så de 40 cm til overs i enden ble sydd
sammen med kortsiden på kjøkkenkappa.. om du skjønner:))
og senga er 90 cm bred, så overskuddet henger ned inntil veggen:)

Alt er ferdig sydd...så det var bare å sy det sammen:))))
Kjøkkenkappa koster 179,-
Lakenet 25,-
Billig fornøyelse, så ble det jo litt koselig også:))

 

Når bilde ble tatt så har tak og vindu fått første malestrøk:))
Skapet ble med opp på hytta sist helg - det var et jeg
"fant" i kjelleren her hjemme:))

Midlertidig har jeg sengetøy i skapet, men " nytt" sengetøy skap til
alle rom står i skrivende stund på tilhengeren og klar for maling:))

Hylla på veggen er en miks av ei skapdør fra Ikea og en
bit veggpanel - rester fra oppussinga av kjøkkenet:))
Har bilder/tekst i de små rammene i hver side, så var planen
å ha hønsenetting i midten - men stiftepistol var ikke å 
finne på hytta, så jeg får ta resten neste gang....

 

Her er to av tekstene jeg printet ut - laget i PhotoScape:))

 

På dette soverommet har vi satt inn ei 120 rammemadrass - og 
da ble det samme kappelakenet her:))
Det finnes nok kappelakener rundt om som er finere - men jeg
er storfornøyd med dette og det er jo det viktigste:o))

Vel vel, så var det fre`da igjen........
og jeg ønsker dere alle en nydelig dag og god helg!!

( Både turen til Oslo og kontrollen på Radium gikk strålende:)) )
 

8 kommentarer:

Nennes sa...

Så flink du er :) nydelig!!!

Ha en flott dag og god helg :)

Solklem

Underberget sa...

Så fine og delikate soverom! Veldig lurt å sy om andre tekstiler, laken og gardiner kan brukes til mye:-) Ha en fin helg og nyt siste rest av sommer:-)

h.espe sa...

Utrolig flotte kappelaken du har sydd! Hadde jeg hatt rammemadrass hadde jeg prøvd meg på en bestilling ;) ;)

Ønsker deg en super helg!

Klem Hildegunn

Lithe sa...

Du er flink! Får gjort så mye du, blir rent misunnelig...
God helg :D

Caroline sa...

Knallflotte kappelaken du har sydd deg!
Du er så handy,skikkelig god å få det til:)
Skapet og hyllen var og flott!
Så bra det gikk fint på radiumhospitalet!
Nyt helgen:)
Klem Caroline

Gunn sa...

Hei på deg:)
Så fine kappelakna ble.Blir så imponert over at noen er så kreativ som deg.
Godt å høre at det gikk bra på sykehuset:-)
Ha en super fin helg.
Klem

Nina sa...

Jeg synes kappelaknene dine ble super flotte jeg!! Og det fiiiiine skapet da, heldig du som finner sånt i kjelleren :)

Ha en superduper helg :)
Nina.

Anonym sa...

Love your blog :)
Greeting from Iceland - Guðbjörg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...