tirsdag 20. august 2013

Litt hekling og litt bjørk igjen:)))


Nå er vi godt og vell hjemme igjen fra hytta.....Og her og nå må
jeg tilstå at det heklepleddet jeg var såååå godt igang med, har blitt
til en bordløper hihihi:))
Burde vel egentlig ha visst dette at jeg er alt for utålmodig til
å lage et stort pledd:))
Men men, løperen ble litt røff og tøff til spisebordet på hytta:)

Vi reiste opp sist tirsdag og jeg har fått malt taket på badet
og to av soverommene...og mens det tørket fant jeg stadig
nye ting som ble hvitmalt, bl.a. denne blomsterpotta over her:)
Den var en blanding av gulbrun tidligere:)

 

Lysestakene var brune tidligere:))
Men jeg har også startet med å male veggene i stua:)))
De ble malt lysegrå i fjor, men jeg ble aldri
fornøyd liksom - i mine øyne var den blå..
Merkelig for det er samme gråfarge/kode som jeg malte
med på gulvet til sønnen her hjemme og den er knallfin..

Men nå er jeg igang igen og denne gang blir veggene
i lys antikk:)))
Hjørneskapet ble også malt i lys antikk men i en annen
type maling......
Flere bilder kommer senere fra hytta - akkurat nå har jeg for
mange bilder og sortere på:o))

 

Husket såvidt å ta bilde av min siste kreativitet:))
Kjerrhjulet er godt plassert i kjetting i hylla over
kjøkkenbenken.. I kurven over har jeg servietter men denne
tror jeg også skal bli hvit neste gang:)))

 

I går heklet jeg ei fillerye:)))
Tror det er dette som er mere meg når det gjelder
tålmodighet hihi - plutselig var jeg ferdig:))

 

På morraen i dag fikk den frynser på:))
Fillerya er heklet av et dynetrekk som jeg har revet opp:)
og heklenål nr 5.
Dette skal selvfølgelig med på hytta neste gang:o))

 

Mens jeg diller og daller inne så har mannen malt utvendig..
Den nye fargen på hytta er brunsvart og dør-vinduer
i S0502Y
Jeg fikk malt sprossene på ytterdøra og 3 av vinduene
denne gang... pirkarbeid, men såååå gøy atte:o))

Med denne mørke fargen og det hvite så jeg fort for meg
et par hvite bjørketrær som skal brukes til 
støtte for vinterveden:)))

 

Mannen hadde med motorsaga denne gang så dette gikk
forferdelig fort unna:))
Han passet også på å beholde 4 kvister til knagg
på den ene bjørka:))
Bjørketrærne er skrudd fast i gulv og tak:)
- og neste gang blir det å få fyllt opp med bjørkeved i mellom:o))

 

Nå som det røde forsvinner blir lyngkvistene enda finere
å pynte med:)))
I år er det veldig mye fin lyng rundt hytta, så jeg har pukket
inn masse - mens ting å tang har blir hvitmalt:o))
Ville lage et bjørkehjerte med lyng rundt, men ståltråden
var bortevekk så det ble bare et hjerte av bjørk
som ble festet sammen med hampsnøre..
Jeg heklet også nytt oppheng til gardinene til 3 vinduer
og ytterdøra:))

Nå gleder jeg meg til vinterveden er på plass og at vi kan
begynne å fyre i den " nye " ovnen:))
Vi byttet ovn fra jøtul 3 til jøtul 4 denne gang:)))

Men som sagt så kommer det flere bilder senere av ting og
tang vi har gjort og litt ideer kansje:))

Kl 04.50 i morgen tidlig reiser vi til Oslo og 
Radiumhospitalet igjen......Ny kontroll for yngstesønn....
Vi får krysse det vi har og håpe på at alt er i skjønneste orden:))

Ha en fin fin kveld dere!

8 kommentarer:

Villmarkstausa sa...

Utrolig fint og kos på hytta. Tror jeg må prøve meg på hekling av matter. Flott og lurt :-)

Jatte sa...

Ååå så koselige bilder!!
Så fin den matten var og duken på bordet.. masse lekkert man kan trylle frem med garn og nål ja ;)

Ha en finfin Onsdag-
Klem Jatte♥

PS: Bli gjerne med på give away inne hos meg, du kan vinne gavekort!;)

Gunn sa...

Hei
Så koselig hytte du har, rya di var veldig fin.
Lykke til på sykehuset i dag:)
Klem

Nina sa...

Så flott og koselig hytte du har :) Og lekre heklerier, smart måte å bruke gammelt sengetøy på. Hvilken str på nålen brukte du?

Håper alt var bare vel etter sykebesøket.

Ha en tipptopp kveld :)
Nina.

Mona Bøhle sa...

Kjempefint, blir inspirert av deg:)

Lykke til i Oslo.

Janne i Fagerlia sa...

Så kreativ du er! Det ble jo en flott løper av heklerutene, selv om det ikke ble noe stort teppe. Tror ikke jeg ville ha kommet i mål med et slikt stort prosjekt jeg heller.

Tinashjerterom sa...

Så utrolig koselige bilder!! Og masse inspirasjon♡

Anita sa...

Hei Janne:)
Her er jeg igjen etter snart 1 års bloggepause og fant heldigvis fram til deg igjen. Ser ut som vi har mange felles interesser. Jeg henger meg her hos deg.

Jeg blogger også om røff hekling i mitt innlegg i dag.

Anita ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...