onsdag 28. august 2013

Male, pusse, lime og hekle.........:o))

 

Og sånn går no dagene........:)))

Dette skapet over her var hvitmalt og sto i spisestua her hjemme...
men når jeg kjøpte det på bruktbutikken var det i mahogny...
Nå er det blitt malt i lys antikk, fått nye knotter og
veldig slitt:)))

 

Som nevnt tidligere har jeg ommøblert på hytta inne i hode hihi, så dette
skapet skal med opp til hytta til kjøkkenet:))

 

Og da tenkte jeg at det hadde blitt fint med en tekst på skuffen......
Teksten ble skrevet og printet ut speilvendt og klippet til.
Så smørte jeg på litt av multi-medium og limte
teksten på...

 

Et viktig poeng i prosessen er at du må bruke en
laserprinter til dette..
Så må det tørke en stund....2 eller 3 timer...alt etter hvor mye
lim en har smurt på...

 

" kjøkkenet er husets hjerte " står det skrevet på fransk:)))
For å få frem teksten bruker jeg vann og gnir forsiktig......pga
laserprinteren vil selve teksten sitte igjen og papiret forsvinne:o)))

 

Innimellom maling og pussing blir det heklet litt forskjellig
av gamle dynetrekk og " nye" gardinlengder:)))
To telyskurver er ferdig - må jo ha en på hytta:)))

 

Og på  morraen i dag ble det en veske........
På vesken la jeg opp 50 luftmasker og festet til en ring...så
staver rundt og rundt til den var høy nok:)
Til slutt en omg med fastmasker.....og til hank heklet jeg
70 luftmasker og kjedemaske på motsatt side..og 70 lm tilbake..
Og til slutt fastmasker rundt begge lm strimlene:))
Bunnen ble sydd sammen med hyssing...
Ble ikke helt på jorde denne:o)))

 

Mannen har tatt fri jobb et par dager - dvs helga hos oss starter nu!:)
Og da blir det hyttetur med en tilhenger full av nymalte møbler..

Viser bilde fra slik det så ut sist vi reiste hjem fra hytta.:)
Vitrine skapet skal med hjem til spisestua.......og den sjenken jeg
fikk på Finn skal stå her..
I kroken står det et konsollbord som jeg skal prøve å få
dyttet ned mellom de to gamle lenestolene:))))
Men først skal alt bort fra veggene for her skal det males, så får
jeg se hva som blir hvor etter det:o)))

ØNSKER ALLE EN FLOTT UKE VIDERE!
OG TUSEN TUSEN TAKK FOR ALLE 
HERLIGE KOMMENTARER !!

7 kommentarer:

liven sa...

Skapet ditt ble kjempefint...gjenbruk er tingen!!
Ble lykkelig eier av en benk som skal stå på min sommerplass idag...men først må den males :)
Fint på hytten din nå også da :)

Klem!

Anonym sa...

flink er du-og ei flott hyttestue har du!!! lykke til med ommøbeleringen! fint blir det;) mormor

Inspirasjon fra Elin sa...

du er som alltid i full fart.. Nydelig farge på veggen på hytta :D
God helg :)

Inspirasjon fra Elin sa...

du er som alltid i full fart.. Nydelig farge på veggen på hytta :D
God helg :)

Furulunden sa...

Alltid gøy med gjenbruk!! Og for en energibunt du er !! Dette blir fint!

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Alltid inspirerende å ta en tur "innom" til deg :)
Skapet ble kjempefint!

Romantikk-takk. sa...

For en herlig flink og kreativ dame du er,du har det bare lekkert. :) Kos deg på hytta.
Klem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...