mandag 16. september 2013

Hyttekjøkken - før og nå med litt ideer.....:))

 

Da er vi tilbake fra atter en hyttetur.......og denne gang var det
kjøkkenet som ble litt fornyet:))

 

Bildene over er før bilder....
Innredningen er "hummer & kanari " men funker helt fint:)
Vanskelig å se men hønsenetting i alle vitrineskap har jeg alltid hatt..

 

Da vi tok med det store vitrineskapet hjem til spisestua hektet jeg
av blondegardinene som var i det og klippet det opp og festet det med
stiftepistolen i kjøkkenskapene:))

Vitrineskapet som henger til høyre hadde jeg planer om å ta med hjem
fordi jeg dunker hue i det av og til:o)))
Men så kom jeg på en ide om å lage en liten avlastningsbenk under:)

 

Avlastningsbenken er laget av ei garderobehylle - måtte bare sage av ca
20 cm på hver side:)
Nye knekter ble montert på for å lette på arbeidet når den
skulle skrus fast til veggen:)))
Forhenget er sydd av et " gammelt" dusjforheng...

Har også sydd ny stoffpose til bæreposene:)

 

Opphenget til gardinene er av sølvgaffler som jeg har bøyd og 
festet skruen mellom "tennene":)
En liten plankebit har blitt til ei hylle ved komfyren som jeg har
krydderglassene på i ei selvsnekret krydderkasse:o))

 

I de smale hyllene som mannen har snekret har jeg limt på blonder
som hekles på 1,2,3:))
2 rader med staver
 og siste omg 2 staver 2 luftmasker og 2 staver i hver
4. stav..
I en serviettholder har jeg kaffefilter:))

 
Heklet trekk til zaloflaske, syltetøyglass til oppvaskbørste og
et hapåglass til telys av hampsnøre:)

 

Mot stua......
Benkeplatene har mannen laget for noen år siden av treplanker han fikk..
2 og 2 treplanker er skrudd sammen for å få riktig bredde:))
Med jevne mellomrom gnir jeg inn ren grønnsåpe på benken for
å lettere kunne vaske - og for å slippe at all søl fester seg:))

I hjørnet lengst borte står min herlige kjøkkenmaskin:o))

 

Og den er rosa:))

For dere som ikke har fått det med seg, så har vi hverken
innlagt strøm eller vann på hytta..
Men har solcellepanel og gass til komfyr og kjøleskap og en 25 liters
dunk med vann til kjøkkenvasken og en til vasken på badet:))
( skikkelig hytteliv ) :))

 

Ble veldig fornøy med avlastningsbenken:))

 

Bak forhenget skjuler dette seg:))
Hylla er laget av et rekkverksbord....som jeg har festet til veggen med 2 jernvinkler:)
I den gamle sagogryn krukka har jeg rullet sammen ekstra
kjøkkenhåndklær..
På gulvet har jeg søppelbøtte og ekstra forsyning med brus:)))
Planen er å snekre ei bruskasse til neste hyttetur...

Litt smådilling på badet og i stua ble også gjort denne gang, så det
skal dere få se neste gang:))

Ha en fin fin mandag!

7 kommentarer:

Janne i Fagerlia sa...

Så koselig på hytta! Du har alltid et oppkomme av ideer som kan settes ut i livet :)

loftkroken sa...

Du verden som du kan fikse på
ting :)) Dette ble en skikkelig flott makeover ♥ Lur den avlastingsplassen du laget,SMART er vel det rette ordet :))
God uke Janne :))

Klem Bente

LadyLaLaura sa...

Atter en gang bøyer jeg meg i støvet :) :) Det ble helt supert! Og den kjøkkenmaskinen var helt genial, sånn skal det være!!
Lenge siden jeg har vært i bloggeverden nå, men det har vært godt med et avbrekk. Skal starte opp å blogge igjen etterhvert.
Håper du har det fint i hverdagen, og det ser nå ut som kreativiteten din er på høygir :) keep up the good work
Ha en fin-fin kveld
Klem fra Laura

Inger sa...

Så koseleg de har det på hytta! Er heilt overvelda over all kreativiteten din og oppfinnsomhet, og ikkje minst imponert over alt du får gjort. Ein inspirerande blogg du har.

Lithe sa...

Det er jo det som er hytte da, uten strøm og vann ;) Slik har vi det også. Solcelle lamper, gass komfyr/kjøleskap gjør nytte hos oss også, samt mange stearinlys :)
Koselig kjøkkenkrok på hytta di :D

Klem

Ann iren Hamran sa...

Heisann😃for en utrulig koselig og kreativ blogg du har..me like😉👍 ble fenget av kjøkken innredningen du har m3d di små skapene.kan jegspørre hvor du harfått kjøptdi med di "skuffene" under skapene på veggen? Klæm Fra Ann iren

Janne sa...

Hei Ann Iren!
De skapene er 15 - 20 år gamle og tror de er kjøpt på Bohus..
Nå er det vel best sjanse å få tak i slike på f.eks gjenbruksbutikker:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...